Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Hei, måtte bare innom og si hei :) Vi er vist akkurat like langt på vei. I følge det jeg mener er befruktningsdato er jeg 7+2 i dag. Og vi har det vist ganske likt med kvalmen.. ;) Det er så klart betryggende å kjenne at noe er på gang, men jeg begynner å bli veeeldig lei av å være "fyllesyk" :tunge1: Eneste som hjelper her er å spise jevnt og IKKE bli sulten. Og hvile..

Håper formen bedrer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja, husker jula i fjor med gru, natt til julaften tilba jeg porselenet så ofte at min far var oppriktig bekymret og han var vant til at min mor kastet opp 20-30 ganger i døgnet.

Håper det ordner seg slik at du både klarer å lage og spise julematen.

Du er gravid du miss I.W :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, husker jula i fjor med gru, natt til julaften tilba jeg porselenet så ofte at min far var oppriktig bekymret og han var vant til at min mor kastet opp 20-30 ganger i døgnet.

Håper det ordner seg slik at du både klarer å lage og spise julematen.

Du er gravid du miss I.W :nigo:

Huff, det er ikke så ille her. Stakkars dere! Jeg er "grådig" :fnise: og kaster ikke opp så lett, selv om jeg har hatt lyst flere ganger siden fredag!

Ja, jeg er nok gravid ja! :Nikke: Ingen tvil om det. Håper bare jeg kan være det i ett par og tredve uker til! :pls:

Hei, måtte bare innom og si hei :) Vi er vist akkurat like langt på vei. I følge det jeg mener er befruktningsdato er jeg 7+2 i dag. Og vi har det vist ganske likt med kvalmen.. ;) Det er så klart betryggende å kjenne at noe er på gang, men jeg begynner å bli veeeldig lei av å være "fyllesyk" :tunge1: Eneste som hjelper her er å spise jevnt og IKKE bli sulten. Og hvile..

Håper formen bedrer seg ;)

Hei, velkommen hit!

Jeg er 7+3 etter mensdato, men er nok en del kortere på vei mtp befrukning og sen EL. Får se om det blir justering allerede på UL på tirsdag.

Har vært flink å spise jevnt idag, og det har hjulpet godt. Men jeg synes ikke jeg har gjort annet enn å spise. (Og sove!) Synes også det er vanskelig å lage meg god og sunn mat. Det blir gjerne litt trist nødmat. Vel, vel, det får bare være litt unntakstilstand noen uker framover. :eeeh:

Jeg hadde hangover de to forrige gangene, men denne gangen er det værre synes jeg. Føles ut som om jeg skal bli sikkelig dårlig, kaldsvetter, magen vrenger seg og jeg får omgangsyka i hvert øyeblikk.

Åh, jeg kjenner meg igjen fra jula i fjor!! Visste ikke om jeg kom til å klare å lage, langt mindre spise, pinnekjøttet! Husker at det holdt hardt, men det gikk på et vis! Jeg hadde en periode hvor jeg ikke klarte å spise varm mat, og mener å huske at det var rundt jul... upraktisk ja!

Håper vesla tar seg en liten lur snart! En dupp på sofaen gjør seg! :Nikke:

Jeg får delegere hvis det blir for ille! ;) Har allerde varslet gjestene om at de må bidra. :fnise: Hvile, jevn spising og ikke overspising er vel det viktigste, så er det bare å krysse fingrene for at det ikke blir så ille.

Ble dårlig med dupp, men det var en lat dag, så jeg overlevde.

Idag ble det en rask lysfrokost, da snuppa overhode ikke ville dra i bhg. Men hun var plutselig i godt humør når vi kom fram og hun så lys og foreldere og barn som spiste frokost sammen. Missa luciatoget, men hun hadde en liten oppvisning for oss i kveld. Hun fortalte at hun hadde gått i tog og sunget tidligere. Godt hun er så lita at hun ikke forsto at vi ikke fikk med oss det riktige luciatoget. :fnise:

Jeg var i såpass god for at jeg våget meg på det store kjøpesenteret for å handle matvarer. Så nå har vi godt med mat i hus. Kjøpte meg litt nødmat som jeg kan lage kjapt hvis matlysten er dårlig, men kvalmen på vei.

Og det var stort sett det jeg rakk før middag, med den 3 og en halv timenjeg sov dupp! :veslejenta: Trøttheten har virkelig slått inn og er nå så takknemmelig for at jeg ikke må på jobb eller noe annet!

Har som sagt vært flink til å spise jevnt idag, så kvalmen har vært veldig grei. Hadde med meg en pose Dundersalt på shopping og det redda meg der.

Det jeg ikke liker er fargen på utfloden. Har sett antydning til rødt/brunt i kveld, og det bør ikke bli mere! :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst veldig vanlig med farge på utflod selv om alt står bra til! Håper du blir beroliget på tirsdag i alle fall! :) Lucia-tog er jo kjempekoselig, selv om det ikke ble det store toget! Så lenge vesla er fornøyd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst veldig vanlig med farge på utflod selv om alt står bra til! Håper du blir beroliget på tirsdag i alle fall! :) Lucia-tog er jo kjempekoselig, selv om det ikke ble det store toget! Så lenge vesla er fornøyd! ;)

Huff, jeg vet. Men etter blødningene sist tar jeg ikke like lett på det som da. Men heldigvis så ble det med det ene tørket.

Skal bli godt med UL på tirsdag ja. Håper jeg får en grei JM/lege, sånn at jeg får stilt alle mine "teite" spørsmål.

Luciatog for en funker det også! :fnise:

Snuppa, stakkar, har hatt voksesmerter i bena i natt og holdt oss våken store deler av natta. Og selv om hun har sovet lite var det morgen før halv seks. Jeg fikk sovet litt etter å ha sendt dem avgårde i morrest.

Har baket litt pepperkaker. Skal ha felles pepperkakebaking med snuppas søskenbarn i helga og da blir det mest pynting og kos, så for å ikke slite meg helt ut da tjyvstartet jeg litt. Gleder meg til å ha kjære og snuppa hjemme i helga (selv om jeg ikke får lagt meg og tatt dupp når jeg ønsker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, halsbrann! :sinna:

Må bare skryte av gode snuppa mi som frivillig ville gå å legge seg etter avtalte tvprogram var ferdig. Og som har en stor pose godterier fra juletrefesten som står framme, men har ingen intresse. Og som takker så fint for at jeg har laget mat, den er nydelig og takker pappaen for at han kom å spiste sammen med oss. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søte snuppa altså, det høres ut som dere har oppdratt henne godt!

Halsbrann nå, ja... bare til å finne frem noe å tygge på, lovehearts?? ;) Det er jo freddan og alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovehearts var min redning mot halsbrann! Men denne gangen blir jeg visst bare kvalm av dem *urk*

Høflige unger er bare sååå sjarmerende! Ser snuppa for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte, gode snuppa :)

Halsbrannen min ble litt for ofte prøvd og slukket med softis... Er sikker på at det er softis kiloene som gjenstridige, for det kan neimen være all sjokoladen jeg spiser som ikke gjør at jeg kommer tilbake i matchvekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige snuppa :)

Æsj, halsbrann og oppkast.. Føler med deg :klem: Jeg syntes den halsbrannen var det verste med å være gravid (med lillegutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt tid å komme til hektene igjen. Men har vært til knekking og stikking, og det begynner å gå bedre!

UL i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempespennende med UL!! Lykke til! Svigermor sier forresten at hvis man har halsbrann som gravid, så betyr det at ungen har mye hår når h*n blir født! Det stemte her, så kanskje du også får et sånt hårete lite vesen! :fnise: Uansett er det utrolig plagsomt, og jeg kunne godt ha tenkt meg en skallet unge i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søte snuppa altså, det høres ut som dere har oppdratt henne godt!

Halsbrann nå, ja... bare til å finne frem noe å tygge på, lovehearts?? ;) Det er jo freddan og alt!

Vi er heldige på takke-fronten. Vi har ikke lagt så mye vekt på det, men hun har virkelig tatt det til seg.

Loveharts er innkjøpt! Husker de funket til en viss grad sist.

Lovehearts var min redning mot halsbrann! Men denne gangen blir jeg visst bare kvalm av dem *urk*

Høflige unger er bare sååå sjarmerende! Ser snuppa for meg :)

Men er ikke halsbrannen litt tidlig ut da? Synes den kom ca halvveis sist og var ille på slutten. Huff, den der kvalmen! :eeeh:

Håper hun fortsetter og er like flink ute som inne. Om hun tar med seg halvparten er vi langt på vei! :tommelsmil:

Søte, gode snuppa :)

Halsbrannen min ble litt for ofte prøvd og slukket med softis... Er sikker på at det er softis kiloene som gjenstridige, for det kan neimen være all sjokoladen jeg spiser som ikke gjør at jeg kommer tilbake i matchvekt ;)

Mmmh, softis! :sikle: Vanskelig de siste kiloene! Men litt sjokolade må en få unne seg!

Klarte ikke å slukke halsbrannen, men det ble litt bedre da jeg drakk kald melk!

Håper oppkastingen gir seg snart! :klem:

Melk hjelper bare en liten stund her. Mandler hjelper litt. Gaviscon funket bra, meeen smaker så æsj! Og med kvalmen nå greier jeg ikke tanken på å ta en. Da får det heller brenne!

Det var "heldigvis" bare et dagsvirus jeg fikk! Men det tok ekstra lang tid å komme seg ovenpå! Var helt utslått, jeg!

Herlige snuppa :)

Æsj, halsbrann og oppkast.. Føler med deg :klem: Jeg syntes den halsbrannen var det verste med å være gravid (med lillegutt)

Ja, det er helt grusomt med halsbrann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Krysser fingrene for at det blir en hyggelig time :)

Takk, var en hyggelig lege det gikk an å prate med! Har hun fra ord.UL friskt i minne, og det var ei sur kjærring det!

Kjempespennende med UL!! Lykke til! Svigermor sier forresten at hvis man har halsbrann som gravid, så betyr det at ungen har mye hår når h*n blir født! Det stemte her, så kanskje du også får et sånt hårete lite vesen! :fnise: Uansett er det utrolig plagsomt, og jeg kunne godt ha tenkt meg en skallet unge i stedet!

Jepp, tar heller en skallet en jeg også! :fnise:

Stemte ikke med snuppa, men da startet ikke halsbrannen så tidlig heller!

Haha, ja det stemte her også. Masse halsbrann og masse hår :fnise:

Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL er overstått og alt så bra ut! Men hun ville ha meg tilbake i uke 13 når jeg fortalte om SA`en og det er godt å få den oppfølginga! Begynte nesten å gråte når jeg så det bankende hjertet! Det var det beste med hele UL`en! :hjerte:

I går var jeg til akupunktur for kvalmen. Jeg tror ikke jeg er kvalmere enn de to forrige gangene, men jeg takler det så dårlig. Jeg har kommet inn i vond, kvalm, trøtt sirkel. Jeg orker ikke å gjøre noe og gruer meg for mye til ting som skal skje for jeg er redd jeg vil være kvalm.

Hun var hyggelig og satte 8 nåler for kvalme og urolig mage. Og jeg har allerede merket forskjell. :nigo: Jeg var overhode ikke kvalm i går etter behandlingen og det går bedre i dag. Skal tilbake i morgen, men så reiser hun bort i jula. Men hun viste meg hvor seabandsene skal være og de virker kanskje bedre nå når jeg ikke bommer med 1 cm! ;)

Trenger en "kvalmeopptur" før jul!

Var til knekking i går også. Er ikke så stiv som jeg bruker når jeg stresser med jobb og sånn. Men kroppen er støl etter oppkastet og dagesvis på sofaen, så det gjorde godt med litt knekking og massasje!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt sto bra til, og at du fikk sett et bankende :hjerte::hoppe:

Bra at nålene hjalp for kvalmen, og knekking og massasje kan gjøre underverker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...