Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Nei,da, det var da ingen som spurte om jeg var gravid og om hvorfor jeg ikke drakk! :dry: Jaja, så tror de at jeg er gravid da! Jeg skal ikke treffe de fleste av dem på lange tider (forhåpentligvis).

Kiropraktortime snart og etterpå en liten tur for å kjøpe noe bakeutstyr til kjæres bursdag og julebaktsten. Tror jeg skal se etter ei lykt for å ha ute og noe til å henge opp ute til fuglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for UL!

Typisk at det er umulig å holde det skjult... Julebakst ja, får se om jeg kommer igang med det i år... ;)

Ble glad for å se brevet fra sykehuset, spesielt siden legen min antydet at jeg måtte purre på dem.

Burde ha latt vært å dra hvis jeg skulle ha holdt det helt skjult! :sjenert:

Det er ikke lenge til :)

Nei, det er ikke lenge til! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for UL!! Tiden dit går nok fort, mye som skjer i førjulstiden! :jepp: Folk vil alltid lure og trekke sine egne konklusjoner om hvorfor man ikke drikker. Rart at man ikke kan la være å drikke uten å få sånne spørsmål! Det KAN jo hende det er en grunn som man ikke nødvendigvis vil dele...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for UL!! Tiden dit går nok fort, mye som skjer i førjulstiden! :jepp: Folk vil alltid lure og trekke sine egne konklusjoner om hvorfor man ikke drikker. Rart at man ikke kan la være å drikke uten å få sånne spørsmål! Det KAN jo hende det er en grunn som man ikke nødvendigvis vil dele...

Jeg drakk ikke i fjor, bare fordi jeg ikke orket og synes det er utrolig kjekt å sette meg i bilen og kjøre hjem etter en fest og være i god form dagen etter, men det var visst helt glemt. :vetikke:

Det værste er når folk som er meg nære på jobb spør rett ut. Jeg liker ikke å lyve og er sikkelig dårlig på det også. Får bare håpe det går bra!

Det er en fin tid framover, og med "gode" symptomer er jeg ganske rolig.

Symptomliste:

Kvalm - mest til kvelds, men kan nesten brekke meg over ekle lukter. Gir dårlig matlyst

Bedre luktesans

Vond smak i munnen

Humørsvingninger

Hodepine

Fryser

Ømme bryst

Mensmurringer

Noe svimmelhet

Har nesten bare lyst på kaviar og makrell i tomat. Men det har jeg i perioder til vanlig. Jeg er ikke så mye mere trøtt en vanlig, men kanskje litt. Det blir sikkert værre etterhvert. Snuppa sov borte i natt og jeg sov helt til halv ni, og jeg kan ikke huske sist jeg gjorde det!

Når jeg var like langt sist og med snuppa var det ingen som visste at jeg var gravid. I løpet av uke seks visste sjefen min, en kollega og svigers (var på ferie sammen) når jeg gikk med snuppa. Sist ble vel mamma innviet i hemmeligheten i uke 6 og i uke 7 presset svigerinnen min å røpe det.

Nå føler jeg at "alle" vet det; mamma, brodern (som visstnok har skjønt det for 2 uker siden, altså før meg! :hoho: ) svigerinnen min, sjefen, 5 stk på jobb (som jeg vet, men det har vel "spredd" seg), en venninne med mann er de jeg kan komme på. Fortalte bror og svigerinne i dag for at de skulle "slippe å avsløre oss igjen" og det sa jeg rett ut! :roll: Svigerforeldrene mine får vite det til helgen.

NÅ må det bare går bra denne gangen for altfor mange vet det!!!

Det har vært en travel helg med mye farting, selskaper og kos. Det var sååå godt å sette seg i sofaen i kveld uten å gjøre noe! Skal bli godt med noen dager "fri" før svigers kommer, kjæres bursdag og det siste julebordet.

Det har vært fryktelig kaldt, så det har satt en liten demper på ting. :fryser: Samt at jeg har fått sår hals og vonde bihuler. Håper ikke det slår ut i forkjølelse/bilhulebetennelse!

Pga kulda og at vi har flytta varmepumpa, må vi flytte på svigers når de kommer til helga og det gir mye oppryddingsarbeid, flytting og organisering. En god grunn å gjøre det vi brude ha gjort for lenge siden. :sjenert: Skal vie morgendagen til det prosjektet, samt å pynte til advent for det har jeg ikke hatt tid til. Dvs kjære har ikke hatt tid til å finne fram pynten og jeg tørr ikke klatre i stige og løfte tungt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gode ting er tre??? Først sluttet printeren å skrive, på lørdag sluttet støvsugeren å lade og i dag oppdaget jeg at det ekstra kjøle-/fryseskapet vi har kjelleren ikke er kaldt nok. Pinneisen i fryseren var helt myk og kjøleskapet er 7 grader. :frown: Ikke fornøyd nå! Måtte kaste en stor bærepose med mat. Kjære skal ut å kjøpe nytt kombiskap i morgen og så får vi ta resten etterhvert. Litt sure penger å måtte ut med med en gang, og så før jul også da! :sur:

Og ikke nok med det, vi må jo skifte vannledning mellom huset og hovedvannledningnen i løpet at vinteren, så den sydenturen i februar vi satt å snakket om i gårkveld må vi kanskje se langt etter. :sukk:

Leverte snuppa sent idag og dro å handlet grønnsaker til suppe. Fant medisterdeig til halv pris og ribbe til under kr 40/kg, så det passet jo bra. Skal lage opp mediserkaker med sviske inni og lage stor posjon suppe nå. :kokk: Litt dumt med den begrensende lagerplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har fått innkallelse til UL! Eg skal på ordinær på fredag. Gleder meg. Det er så typisk at alt går i stykker på ei gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig typisk, særlig rett før jul. Kommunen truet også her med at vi måtte bytte den vannledningen, men så kom det heldigvis fram at den var byttet rett før vi kjøpte huset. Uvanlig flaks for min del!

Medisterkaker!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har fått innkallelse til UL! Eg skal på ordinær på fredag. Gleder meg. Det er så typisk at alt går i stykker på ei gang.

Åh, lykke til! Blir kjekt å se den lille, tenker jeg.

Ganske typisk ja! :sur: Godt vi ikke har bunnskrapt julepung!

Veldig typisk, særlig rett før jul. Kommunen truet også her med at vi måtte bytte den vannledningen, men så kom det heldigvis fram at den var byttet rett før vi kjøpte huset. Uvanlig flaks for min del!

Medisterkaker!! :hoppe:

Vi reparerte en lekkasje i vår, og nå er det ny lekkasje, så nå blir det ny vannledning. Og dermed gjelder heller ikke forsikringen! :angry: Det blir dyrt, men heldigvis ikke så dyrt som jeg fryktet. Trodde det ville koste 100.000 mer enn det vil gjøre. Men hva vet vel jeg om sånne kostnader!? :fnise:

Medisterkakene ble kjempegode (prøvesmakte til lunsj) og jeg fikk akkurat plass til dem.

Lurer litt på hva vi skal gjøre med snuppa. Hun er så sliten og grinete mellom fire og seks, og et lite mareritt å tilfredstille. Det er slitsom for oss alle og så trist at hun blir så lei seg. Hun sier hun vil slappe av og ønsker smukk og bamse, noe hun ikke får, og det gjør jo alt verre. Hun trenger roen for å få i seg litt middag, men er det ikke favoritten er det vanskelig å sitte pent å spise uten at småting fører til "verdens undergang".

Hvis jeg skal levere litt sent, blir det alltid veldig sent. Hun vil helst bare se TV på morgenen og vi har ofte diskusjoner og grining før vi kommer oss avgårde. Da synes jeg det er bedre med en koselig, men tidlig start i bhg. Hun er sjelden sur når hun reiser med kjære i syvtiden, men det blir lange dager. Hun sover før frukta og vil gjerne spise den før hun drar hjem.

Så da blir det ofte lange dager i bhg, men jeg synes ikke TV er et bedre alternativ enn bhg. og hun har jo bare 4 dagers bhg.uke. Jeg prøver å få henne til å leke, tegne, lese, alt annet enn TV, men hun våkner så tidlig at jeg tror hun synes det er litt godt å kose seg og se litt TV før vi tar av pysj og spiser frokost. Og har hun først begynt å se er det vanskelig å slutte.

Hun får bare se på skikkelig barnetv, ikke noe krig og vold, og helst pedagogosk. Ser hun lærer mye, men det er jo ikke bra mes så mye tv. Kan være greit å spare litt til når vi virkelig trenger "barnevakta".

Synes dette er vanskelig. Håper bare det er en periode, men akkurat nå er drama mer regelen enn unntaket. Og det merkelige er at utpå ettermiddagen "våkner" hun til og vil leke og spøke, men da begynner det å nærme seg stell, kveldsmat og legging.

Nå har vi fått ryddet det som skulle ryddes. :tommelsmil: Noe har ikke fått fast plass enda, spes. klærne etter snuppa. Men de ligger godt enn så lenge. Nå er det bare vasking (noe vaskedama gjør i morgen) og litt mere pynting, og så er vi klare for advent, svigerbesøk og bursdagsfeiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om snuppa di driver og forandrer rutiner litt! Det der med tv er jammen ikke lett når de først har begynt. Bra du følger med på hva hun ser i alle fall, for det er mye rart på barnetv også - selv på gamle gode nrk! Sånn på ettermiddagen, hadde det gått an ar hun fikk slappe av med noe annet enn bamse og smokk? Hvordan er det med lydbok, for eksempel? Det har stor suksess her da lilletass var sliten etter bhg. Han kunne sitte i to timer og høre på gråtass eller mummitrollet. Han kunne godt bla i bøker selv også, men likte best å krølle seg sammen i en haug med puter og høre. Fikk slappet av men ikke så mye at han sovnet! Han er fortsatt sliten når han kommer hjem fra skolen, men nå hører han bare mydbon i bilen. Blir mye suring og krangling her om ettermiddagen også!

Ellers er jeg med på tanken om koselig morgen med tidlig levering heller enn sen levering med mye styr. Kanskje du kan hente henne før frukten i bhg hvis du frister med noe? Lage smoothie når dere kommer hjem eller noe, i stedet for kjedelig barnehage-frukt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu kjekt å lese her om dagen :danse:

Høres ikke ut som du har så mye tid til negative tanker heller, det er jo en god tid!!

Og må jeg minne deg på at selv om det gikk galt sist, så er det ingen statistisk grunn til å tro at det ikke skal gå denne gangen! Absolutt ingen grunn. Så det er bare til å holde det gående og glede seg til fremtida.. ;) UL høres bra ut, jaggu ikke lenge til heller ;) Det blir spennende og viktig!

Ha en superfin dag idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om snuppa di driver og forandrer rutiner litt! Det der med tv er jammen ikke lett når de først har begynt. Bra du følger med på hva hun ser i alle fall, for det er mye rart på barnetv også - selv på gamle gode nrk! Sånn på ettermiddagen, hadde det gått an ar hun fikk slappe av med noe annet enn bamse og smokk? Hvordan er det med lydbok, for eksempel? Det har stor suksess her da lilletass var sliten etter bhg. Han kunne sitte i to timer og høre på gråtass eller mummitrollet. Han kunne godt bla i bøker selv også, men likte best å krølle seg sammen i en haug med puter og høre. Fikk slappet av men ikke så mye at han sovnet! Han er fortsatt sliten når han kommer hjem fra skolen, men nå hører han bare mydbon i bilen. Blir mye suring og krangling her om ettermiddagen også!

Ellers er jeg med på tanken om koselig morgen med tidlig levering heller enn sen levering med mye styr. Kanskje du kan hente henne før frukten i bhg hvis du frister med noe? Lage smoothie når dere kommer hjem eller noe, i stedet for kjedelig barnehage-frukt? ;)

Mye rar barnetv ja, og hun får ikke se vold o.l. selv om det er tegnefilm. Synes det er greit at hun holder seg til program hvor en lærer noe. Ofte sitter jeg sammen med henne og noen ganger må jeg legge bort PC for snuppekosm når kommer krypende opp i fanget mitt. :hjerte:

Det med lydbok var jammen ikke dumt. :tommel: Har ikke CD-spiller, men vi prøvde bok (med stille bilder) på telefonen i morrest og det falt i smak.

I går sov hun nesten en time lengre enn vanlig og jeg hentet henne en time tidligere, sånn at hun fikk slappe av mens jeg lagde middag. Det ble en meget hyggelig dag, uten et eneste trassanfall! :nigo:

Vi må prøve på lage oss bedre rutiner på morgenen når det er bare hun og jeg, tror jeg. Har muligheten til å gjøre noe med det nå.

Jaggu kjekt å lese her om dagen :danse:

Høres ikke ut som du har så mye tid til negative tanker heller, det er jo en god tid!!

Og må jeg minne deg på at selv om det gikk galt sist, så er det ingen statistisk grunn til å tro at det ikke skal gå denne gangen! Absolutt ingen grunn. Så det er bare til å holde det gående og glede seg til fremtida.. ;) UL høres bra ut, jaggu ikke lenge til heller ;) Det blir spennende og viktig!

Ha en superfin dag idag!

Statistisk er sjangsen strørre for at det går bra, men noen må lage statistikken på andre siden også... Jeg tenker MYE på MA, dessverre. Jeg er ikke så kvalm eller trøtt som jeg kunne tenkt meg (men det er tidlig enda), og jeg greier ikke la være å kjenne etter eller se etter blødninger... :eeeh: Så bare bra er det ikke. Men jeg prøver å slappe av og se mot neste delmål: UL om to uker.

Og jeg prøver å glede meg over det. Har endelig sett på termindato, og det blir rundt min bursdag i begynnelsen av august. I tide for bhg.start. ;)

Jeg synes det er vanskelig å skrive ned følelsene og tankene om graviditeten. Det går så opp og ned, med en del likegyldighet og jeg synes det er litt vanskelig å se lengre fram enn UL´en. Er litt i dvale, avventende...

Hjemmedag for snuppa og meg idag. Har baket, pyntet til jul og kost oss. Ble litt mere TV enn ønsket, men interessen for muffinsbakingen ga seg litt for raskt og jeg måtte gjøre meg ferdig. Ble ikke noe utetur heller. Tenkte vi skulle tusle en tur til butikken, men med -12 fristet det ikke. Har gått ganske bra med trassen, hun har bare prøvd å strekke strikken for hva som er lov.

Sov dupp i hver vår ende av sofaen gjorde vi også! :veslejenta: Jeg synes ikke jeg så trøtt som jeg skulle ønsket, men likevel har jeg greid å sove to dupper idag. :fnise: Jeg får se om jeg merker det bedre i helga når vi får besøk og har mange planer, og jeg ikke kan hvile når jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med dupp i sofaen :) Skjønner godt at været ikke fristet til tur ut *brr*

Jeg klarte heller ikke å se lenger frem enn til neste ul eller neste JM kontroll med Lita heller, når vi kjøpte vogn da vi hadde vært på ul i uke 15 tenkte jeg at den kunne vi jo bare selge.. :sjenert: Ikke likte jeg å snakke om graviditeten min heller.

Håper dere får en fin dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med dupp i sofaen :) Skjønner godt at været ikke fristet til tur ut *brr*

Jeg klarte heller ikke å se lenger frem enn til neste ul eller neste JM kontroll med Lita heller, når vi kjøpte vogn da vi hadde vært på ul i uke 15 tenkte jeg at den kunne vi jo bare selge.. :sjenert: Ikke likte jeg å snakke om graviditeten min heller.

Håper dere får en fin dag i morgen.

Håper kulda slipper værste taket snart! :fryser:

Det er vanskelig å bare være glad for at jeg er gravid. Så mye kan skje framover og en har ingen garantier, uansett. Jeg greier ikke helt å sette ord på følelsene og både kjære og jeg er forsiktig glade. Blir jo så jeg tenker på situasjonen, men samtidig er det et ikke-tema.

Samtidig tror jeg at det vil gå bra også. For nå er det min tur! Det har vært nok motgang en stund nå.

Kvart over sju: smurt matpakke, pakket bhg.sekken, lagt sammen klær, sendt avgårde kjære og snuppa, dusjet, vasket håret, stelt bena og spist frokost. Skal si en får gjort unna mye når snuppa er "ferdig sove" klokka 05:14! Fikk henne til å sove/slappe av til 05:40, men da var det bare for oss å stå opp. :natti:

Skal en liten runde ærend, pakke inn julegavene tll svigers som kommer på overnattingsbesøk i dag, gjøre ferdig 50 cupcakes, rydde litt, lage middag og i ettermiddag feire kjære bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart det er din tur nå!! Det er jo opp og avgjort det.... Kanskje du simplethen ikke er trøtt fordi du sov to dupper i går?! ;)

Og jeg trodde JEG var effektiv om morgenen....! Men lille våkner heldigvis ikke så grusomt tidlig (enda... bank i bordet), så jeg fikk sove "helt" til 06.30. Etter det har jeg derimot vært effektiviteten selv! Har tilogmed fått min fix av søppel-tv over frokost! :fnise:

Ha en super-duper dag med cupcakes og gavepakking!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare forsone deg med at det bare er slikt nå... ingen som forventer at du skal reagerer akkurat sånt eller sånt.. Jeg synes det høres logisk ut å ha is i magen, bare slappe av og nyte livet og la ting skje som det skjer... Og når dagene og ukene går, så tror jeg du vil føle mer og mer glede etterhver som du blir tryggere på situasjonen.

Masse lykkeønskninger på den spennende veien dere har foran dere nå!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er din tur nå!! Det er jo opp og avgjort det.... Kanskje du simplethen ikke er trøtt fordi du sov to dupper i går?! ;)

Og jeg trodde JEG var effektiv om morgenen....! Men lille våkner heldigvis ikke så grusomt tidlig (enda... bank i bordet), så jeg fikk sove "helt" til 06.30. Etter det har jeg derimot vært effektiviteten selv! Har tilogmed fått min fix av søppel-tv over frokost! :fnise:

Ha en super-duper dag med cupcakes og gavepakking!! :klemmer:

Tror kanskje også den manglende trøttheten har noe med de TO duppene å gjøre! ;) En greier ikke å duppe to ganger hvis en ikke trenger det...

Rakk litt frokosttv jeg. Hvorfor jeg ser på det vet jeg ikke, blir bare forbanna. Finnes ikke programledere som er dårligere på overganger! :kjefte:

Kos dag, men ble sliten på slutten. Men bursdagsfeiringa er vel overstått og alle var fornøyde. Gleder meg til å legge meg nå!

Helt enig i at det er din tur nå :klemmer:

Gjelder oss begge! :Nikke:

Du får bare forsone deg med at det bare er slikt nå... ingen som forventer at du skal reagerer akkurat sånt eller sånt.. Jeg synes det høres logisk ut å ha is i magen, bare slappe av og nyte livet og la ting skje som det skjer... Og når dagene og ukene går, så tror jeg du vil føle mer og mer glede etterhver som du blir tryggere på situasjonen.

Masse lykkeønskninger på den spennende veien dere har foran dere nå!! ;)

Takk! Bare å ta det heeeeeelt med ro og vente! Blir nok bedre etterhvert. Kanskje etter ord. UL? Kanskje når jeg kjenner bevegelser, eller kanskje allerede etter ultralyden om to uker. Vi får se.

Enn så lenge blir det bl.a. ikke :sengekos: Både kjære og jeg sliter litt med at det var det som satte igang SA`en sist. Sikkert ikke grunnen, men det var en lite trivelig opplevelse. :sad: Kjente at han traff livmorhalsen og jeg begynte blø med en gang, Noen timer senere var SA`en i gang og en tur med spansk ambulanse til sykehuset var nødvendig. Symptomene mine forsvant etter små blødninger uka før, men siden det var i uke 12 og at jeg blødde når jeg gikk med snuppa også, tenkte jeg ikke mer over det. Men kanskje var uhellet ute allerede da. Ikke vet jeg.

Så det er rart å ønske seg kvalme og tretthet, men da har jeg en liten forsikring om at det går som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...