Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Hjemmelaget brød med brunost og eplesyltetøy med kanel! :sikle: Snuppa stakk av med den med syltetøy og ble rød rundt munnen av kanelen....

iherb. :rodmer: Hva slags greier kjøper du der? (Det er jo så mye å velge mellom! :fnise: )

Snuppa høres bare helt herlig ut! :hjerte:

Blitt mye te, sjokolade, godis, kjeks og kosttilskudd (et lite desperat håp om at akkurat det hjelper på fertiliteten :sjenert: ) Har nå bestilt smoothies til snuppa(etter anbefaling av deg ;) ), barberkrem, bars (kjekt å ha i hvis det blir lenge mellom måltidene) og mac`n`cheese. Pluss enda mere te og snop! Har laget ei laaaaang wishlist, så det er bare å bestille seg igjennom lista! :tommelopp: Men fant ut at jeg bør i det minste ha mottatt pakkene før jeg bestiller nye. Venter på tre, eller var det fire nå.... :hoppe:

Var på foreldresamtale i går og snuppa ligger fint an på alle områder. Blir målt opp mot 3-4åringer så det er jo bare kjempebra! Hun trives godt og er allsidig i lek og lekekamerater. Kan gjerne leke med de på samme alder, men også (alene) med storguttene (4åringene). De har også merket stor framgang i språket, noe vi må si oss veldig enig i! Flinke jenta vår! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flinke snuppa :rodmer:

Takk! :hjerte:

Fryseskatt (middagsrester) til lunsj, julegaveinnpakking og en episode av favorittserien. :nigo: Burde ha trent og ryddet i kjelleren, men har ikke lyst å "kaste bort" sykedagen på husarbeid. Synes dagene går så altfor fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på foreldresamtale i går og snuppa ligger fint an på alle områder. Blir målt opp mot 3-4åringer så det er jo bare kjempebra! Hun trives godt og er allsidig i lek og lekekamerater. Kan gjerne leke med de på samme alder, men også (alene) med storguttene (4åringene). De har også merket stor framgang i språket, noe vi må si oss veldig enig i! Flinke jenta vår! :rodmer:

Høres nesten ut som Vesla vår det, bortsett fra at hun ikke leker så mye med guttene. Men jentene og rollelek derimot er hun ekstremt flink. Det er herlig med så flinke og store jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er herlig med storjentene våre! Tida går så fort, men samtidig er det så deilig å se framgangen, gleden og kjærligheten! :rodmer:

Så langt en veldig lat morgen. Har hundre ting jeg skulle ha gjort, samt handlet, men har bare kost meg i sofaen med favorittserien, 4. episoden nå..., og surfing. Jeg får ta meg sammen i formiddag før kjære og snuppa kommer og ta en sikkelig rassia da! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig i at sykedagene skal brukes på seg selv :)

Må kanskje inn på iherb jeg også hvis de har te der, ikke at akkurat det er mangelvare hos oss :ler: , man kan aldri få nok!

Eplesyltetøy med kanel er sikkert knall godt, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har prøvd det før :klo: Stekte epler m/kanel og varm eplemost m/kanelstang er jo noe av det beste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så enig i at sykedagene skal brukes på seg selv :)

Må kanskje inn på iherb jeg også hvis de har te der, ikke at akkurat det er mangelvare hos oss :ler: , man kan aldri få nok!

Eplesyltetøy med kanel er sikkert knall godt, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har prøvd det før :klo: Stekte epler m/kanel og varm eplemost m/kanelstang er jo noe av det beste jeg vet.

Ikkesant! Jeg har fått gjort unna et par ting, selv om dagen så langt har vært tilegnet latskapen! ;)

Jeg er hooked på iHerb! Jeg la tilogmed inn en bestilling idag (enda jeg lovte meg selv å vente litt :rodme:), nettopp pga at det var litt lite te i skapet. Det går mange kopper om dagen, spesielt etter jeg kuttet ned betraktelig på kaffen og koffeinen, pluss at det er jo virkelig tiden for å kose seg med te! Mye godt å velge i til en meget hyggelig pris!

Elsker eple/kanel-smaken! :sikle:

Liten kaffepause fra ryddingen i kjelleren. :kaffekopp: Har nå sendt mail og klaget på skia som snuppa skulle få i julegave og en matboks med kjøleelement som så brukt ut. Er så kjedelig å klage på ting! Burde ha vært å klaget på ei bukse til 800,- også, men har allerde klaget en gang og fått ny, men den nye varte ikke en mnd den heller. Får se om jeg manner meg opp og drar og klager igjen neste uke.

Har sikkelig fredagsfølelse idag! Godt, for da blir det "langhelg" på meg! :nigo:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iherb er kjempegøy! :jepp: Jeg bestiller shampoo og hårgreier også der, jeg. Elsker Giovanni-shampooen min. :hjerte:

Ser mange bruker den, så jeg må vel prøve den etterhvert! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten julaften her! :bolledeig: Fikk iHerb-pakke idag! Smoothies til snuppa (den ene hun smakte på var god til å begynne med, men så ville hun ikke ha den fordi den var "sur" :fnise: ), barberkrem, fire sorter te (smakt på to og de var helt greie) og en sjokolade! Den tredje teen og sjokoladen skal bli julegave til en tante.

Bestilte to pakker til dagen etter, så de er vel rett rundt hjørnet de også!

Var alene med snuppa i ettermiddag og hun snakket i ett sett i to timer og sa "mamma" to ganger i minuttet, og jeg ble litt lei... Gøy med ivrig og fortellerglad snuppe, men litt slitsomt å forklare at jeg skal lage middag og ikke kan leke med lego eller redde prinsessen, mange ganger. Eller at jeg ikke har sååå fryktelig lyst å fargelegge. Og når jeg gjør det så var det med feil farger og hun ble så lei seg. :bond: Hun er fæl til å si mamma eller pappa mye opp igjen og jeg vet ikke hvorfor for vi svarer henne stort sett første gangen.

Vi er så vant med at hun er flink til å leke seg, men når hun maser så maser hun veldig. Og det er somregel når middagslaging eller vasking skal foregå. Hjelper å la henne hjelpe til med middagen, men det er ikke bestandig hun er så interessert eller at det passer.

Ikke store problem, men dog....

På den positive siden tok kjære initiativet til å bade snuppa og begynne på leggerutinene. Husker ikke sist han gjorde det mens jeg var hjemme, annet enn i går når han gjorde det i trass fordi klokka gikk og han merket at jeg ikke hadde tenkt å gjøre noe. ;) Fikk fram poenget mitt uten å lage noen diskusjon! :lur: Det er ikke det at han ikke vil hjelpe til, men jeg er gjerne litt tidligere ut enn han.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre hentelapper i postkassa i dag! Jeg :hjerte: nettshopping! Den ene er iHerb-pakke, igjen, den andre ei bok jeg har bestilt til svoger i julegave og den tredje vet jeg ikke hva er. Den var prøvd levert på døra mens jeg var på shopping og lunsj med mamma i formiddag. Spennende! Må vel kanskje ut å hente det i kveld for jeg tror ikke jeg greier å vente til i morgen. :hoppe:

Fire-fem-seks dager til IKM og jeg må innrømme at jeg tenker litt på det og kjenner ekstra godt etter på kroppen... :sjenert: Som vanlig går tankene og følelsene opp og ned. Fra å være håpefull til veldig negativ på sekundet. Kunne gjerne også tenkt meg å ha visst når vi skal inn til utreding for å ha noe kontret å se fram til, men jeg har ikke hørt noe enda og det er vel ikke å forvente.

Prøver å trøste meg med at det er julebord og bryllup neste helg og at jeg kan ta`n helt ut, men det frister ikke noe særlig. Uansett mange år siden jeg greide en to-dagers! :fnise:

Godt med helg og at kjære og snuppa er hjemme sammen med meg! Har playdate på søndag og i morgen må se om vi får til en tur i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohh pakke bonanza! Ventet iherb hentelapp på meg også i posten, da jeg kom hjem til full kasse.. gøy! Er "bare" gojibær og trau til barnemat da.. trauene blir jo bra! ;)

Ellers har jeg gått litt amok i beautyverden nå, og bestilt inn flere deilige produkter til meg selv. Huden trenger stell og jeg trenger velvære:)

Ska sei du får det travlet neste helg...

Ha en superfin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohh pakke bonanza! Ventet iherb hentelapp på meg også i posten, da jeg kom hjem til full kasse.. gøy! Er "bare" gojibær og trau til barnemat da.. trauene blir jo bra! ;)

Ellers har jeg gått litt amok i beautyverden nå, og bestilt inn flere deilige produkter til meg selv. Huden trenger stell og jeg trenger velvære:)

Ska sei du får det travlet neste helg...

Ha en superfin helg!

Kom enda en hentelapp i går... :sjenert: Kjære sa på spøk at han skulle sperre PC`en min for iHerb. :fnise: Han synes ikke det er fullt så gøy som meg, men vet å sette pris på det meste av det som kommer. ;) Kom også pakke fra UglyChildrensClothing! :strix: Og boka til snuppa som forklarer litt mer om jobben til mamma.

Har enda ikke meldt meg på julebordet og lurer mest på å stikke innom etter maten, og bryllupet er av det lille, private slaget, så det blir nok ikke så travelt som det høres ut som. Men jeg gleder meg! Og så får jeg bruke fiiiinkjolene mine! :nigo:

Korsryggen og magen verker og humøret går i store bølgedaler (begynner nesten å grine for ingenting!), og det er jo typisk PMS. :cry: JEG VIL IKKE HA MENSEN!!!

Prøvde å forklare til kjære, men han kommer aldri til å forstå hvordan det er å gå å kjenne på kroppen og hormonene, telle dager, osv. Hans tips var å tenke mindre på det, søte mannen. Lettere sagt enn gjort, og jeg har tenkt mindre på det denne PP`en på lenge, synes jeg.

Men vi, snuppa, mamma og jeg, har vært på en kjempefin tur. Jeg fikk tatt meg sikkelig ut med bakker og tung vogn. Hjelper litt på humøret. Nå har vi dusjet, pyntet oss med kjole og gleder oss til mamma kommer på middag. Håper på en bedre slutt på dagen.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du fikk en bra dag til slutt! Ikke noe moro når det er dårlig stemning i familien.. Men jeg er sikker på at snuppa satte pris på en tur med mamma og mormor! Og det ER godt med en tung vogn avogtil...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke så værst, Myaami! Snuppa synes det er så kjekt med middagsgjester og fikk alle til å takke meg for maten før vi begynte å spise! :hjerte:

Jeg kjenner gårsdagens tur i legger og rompe idag, så den gjorde veldig godt! ;) Planen var å fortsette den gode stilen med en treningsøkt foran pc`en, men det har det ikke blitt. Meeen, jeg klatret og akt som et barn lekeland og danset med snuppa, så fysisk aktivitet ble det likevel. :tommelopp:

Hater disse dagene før IKM! Tror jeg blir gal av å kjenne på kroppen og håpe og drømme! :balltre: Det er bare så pyton å ikke vite og bare vente! Hver en dotur er nervepirrende. Har ingen tester liggenes heller, så jeg må bare vente i noen dager til. Jeg kan få mensen i morgen, men det kan ta tre-fire dager til. Synes ikke det er noe vits å dra på apoteket før onsdag-ish.

Korsryggverken har gitt seg litt og puppene føles ømme og tunge. Uten at det betyr noen verdens ting, egentlig. Blir ofte lei meg og føler meg kvalm innimellom, men vet ikke om det er pga alle tankene som svirrer i hodet mitt eller om det rett og slett er ønsketenkning. Det kan stikke i magen når jeg reiser meg raskt, men det har det gjort før jeg har fått mensen tidligere også.

Så jeg har mao ingen aning om hvordan det her går! Det er bare å håpe! :pls:

Jeg har fri til helga og ingen planer før deilig spa med bruden om onsdags ettermiddag, og det er godt å være "planløs". Jeg skal nok greie å finne på noe å fylle dagene med!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm deilig spa! Det skal bli godt for den spente kroppen din, det! ;)

Høres koselig ut med et lite og intimt bryllup til helga. Er du gift ?

har du kommet opp med noen planer for dagen? ;) Håper den blir fin uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dritt! Mensen er på vei... Tårene renner og jeg er bare så oppgitt og lei! Har lyst å droppe hele opplegget!

Følte det på kroppen når jeg sto opp, men prøvde å overbevise meg selv at jeg hadde sovet i ei dårlig stilling eller noe. Men jeg så antyding til spotting sist jeg var på do.

Snuppa har bare ønsket å kose hele morgenen og vi har ikke kledd på oss enda. Hun vil bare se tv og kose. Orker ikke å krangle og stresse med å gå i bhg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stooor koseklem fra meg :hug:

Høres da deilig ut med en liten snuppe som vil kose og late seg litt.. ;)

Takk!

Det er veldig kos med ei jente som gjerne vil sitte i fanget til mammen og kose! :hjerte:

Vi kom oss avgårde til bhg etterhvert, og jeg gikk en lang tur i skogen med mamma. Fikk pratet om mensen, prøvingen og skuffelsen. Hun visste noe, men ikke alt. Jeg bare måtte prate om det, så nå vet hun om henvisning og alt. Hun foreslo at jeg kanskje skulle be om delvis sykmeldig framover, noe kjære var helt mer enn enig i. Og etter den dagen jeg hadde i går lurer jeg på om de har rett...

Jeg har aldri tatt det så tungt å få mensen før. Jeg gråt meg igjennom dagen og alt det gamle strevet, de vonde opplevelsene og tankene om de vanskelige familieforholdene, dårlig samvittighet og redselen for at vi ikke skal få til flere barn svirret i hodet mitt hele dagen. Jeg hadde den værste dagen på lenge. Jeg var svimmel, kvalm, hadde vondt i hodet og vondt for å puste, og følte at jeg bare gikk rundt i en boble.

Alt føles så tungt og vanskelig akkurat nå. Har satt meg ned å skrevet en huskeliste for sortere tankene mine til jeg skal til legen. Lurer på å dra nå, siden vaskedama er her og jeg ikke har noe annet å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm deilig spa! Det skal bli godt for den spente kroppen din, det! ;)

Høres koselig ut med et lite og intimt bryllup til helga. Er du gift ?

har du kommet opp med noen planer for dagen? ;) Håper den blir fin uansett!

Du hadde sneket det inn med et innlegg mens jeg satt å skrev selv! ;)

Det er til ære for brura, men jeg har bestilt fotbehandling selv. Kiropraktoren får ta seg av nakke og skuldre i morgen formiddag.

Blir et koselig lite bryllup! Akkurat som de vil ha det selv! :hjerte:

Er ikke gift, men vi har snakket mye om det. Kjære har spurt om ønskeliste til jul og jeg lurer på å bare gi han ringstørrelsen min! :lur: Vi snakket om å begynne å planlegge bryllup for å tenke på noe annet mens vi prøvde på snuppa. Kanskje det er på tide å leke med den tanken igjen... *drømme, drømme* Med en meget generøs julegave fra kjæres mor og mormor i fjor har vi egentlig nok på "bryllupskontoen" til å gjennomføre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...