Gå til innhold

Nyere tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flink, og flink… Akkurat nå strever jeg med opplastinga! :sur: Må prøve å få ferdig fotoboka i kveld mens det ennå er rabatt. Takkekort og julekort er klare.

Har vært på sykehuset idag og lillebrors hofter er endelig helt friskmeldte! :hoppendeglad: Har ventet på friskmeldig eller behandling siden han ble født, og det var veldig godt å være ferdig med ventetiden OG å slippe pute/skinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke nok med at jeg sliter med å få lastet opp; jeg greide akkurat å slette over 500 blider som var lastet opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble noe bannskap i går. Og så irriterende å bruke to dager på dette, før kjære kom på å bruke kabel istedet for litt ustabil wifi! :murvegg: Måtte bare gi opp å få ferdig fotobøkene fordi det tok så lang tid å laste opp bildene, men skal prøve meg igjen når irritasjonen har gitt seg. Tror jeg er klar for å prøve noe annet enn FotoKnudsen. Men så kjenner jeg programmet…

Lillebror har fått en ny favoritt syssel; han blåser med trutmunn, som om han blåser opp en sikkelig vanskelig ballong. :hjerte: Og så synger han og prater som bare det! Tror han synes det er litt godt å være hjemme igjen, til litt ro og fred og tingene sine.

Han er litt selskapsyk idag, så jeg får ikke gjort det jeg hadde planlagt. Det ble plutselig vinter når vi kom hjem fra ferie, og det trengs opprydding i sandaler, joggesko, vindjakker, sommerklær, osv. Synes det er klær og rot overalt. De varme klærne er tatt fram, men sommeren og høsten er ikke pakket bort enda, siden vi trengte sommerklærne på ferie.

Storesøster bærer preg av å bare være sammen med voksne de siste 3 ukene og bare etter noen dager tilbake i bhg, synes de hun har blitt så stor. :fnise: Har selv merket en stor utviklig i ordforrådet, men samtidig har hun begynt å si schøle, istedet for søle, osv. Hun har hatt så klar og fin S før, så jeg synes ikke noe om at hun har begynt å snakke sånn.

En annet ting det er overalt er hår! Jeg har fått sikkelig ammehår og kan ikke dra handa igjennom det uten å sitte igjen med en neve hår! Har litt å ta av men begynner å bli lei av å plukke hår av alt. Håper bare ikke det blir grått det som kommer ut…. :pls:

Nå har lillebror sovnet, så da er det vel bare å prøve å få orden her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pakke med masse deilig organisk babymat kom fra iHerb idag, og jeg kunne ikke la være å prøve litt. :sjenert: Vi prøvde oss på litt squash og det var (selvfølgelig) ingen umiddelbar success. Han skar grimaser og smilte på en gang, og lurte fælt på hva som havnet i munnen. :fnise: Han er godt fornøyd med pupp enda, så vi begynner som smått med smaksprøver. Kjøpte også hirsemel, så det blir jernrik grøt etterhvert også. Synes det er så rart å begynne allerede nå, men retningslinjene siden snuppa var liten har forandret seg.

Prosjekt opprydding i sko og jakker ble ferdig i går, men innser at jeg må gå grudigere til verks. Har altfor mange par sko jeg aldri bruker. Lurer på om jeg skal ta meg bryet med å selge dem for å få nytt tilskudd til feriekassa, eller om jeg skal bare gi dem alle, sammen med arvebarnetøyet, til Fretex… :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at det som ikke kommer ut er grått.

Kan tenke meg lillebror lurer fælt når han får annen mat enn pupp ja, husker litas reaksjon :fnise: Hun elsker forøvrig poteter som var det første hun fikk smake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må revurdere farge og frisyre hvis det skjer tror jeg…

Lillebror har fått smaken på både blåbær og svisker. Skjærer litt grimaser til å begynne med, men gaper høyt og smatter. Han har makket sånn på kveldene de siste dagene, så kanskje vi må prøve oss på litt grøt hvis det ikke blir bedre.

Men det er jo rart når en tror at vi har fått en vane eller rutine, så forandrer det seg. Sånn som at jeg har måttet amme han i søvn den siste tiden. Han har hatt problemer med å finne roen ellers. Men i går kveld sovnet han før jeg rakk å kle av meg og legge meg for å amme. :fnise:

Det er veldig mye stemmetesting for tiden og han hyler høyt og lavt på både inn og utpust! :hjerte:

Vi var på 4 månderskontroll forrige mandag og da hadde han blitt akkurat 7,5 kg og 66,5 cm lang. Han ble også henvist til fysioterapeut fordi jeg synes han ofte ligger i bananstilling, men hun fant ikke noen galt og syntes han var sterk og fin.

I helga feriet vi bursdag med svigers på overnattingsbesøk. Det var veldig koselig! Jeg kan irritere meg grønn over svigermor, men de er så gode og positive overfor barnebarna. De har 6 andre bb, men gleder seg sånn over snuppa og lillebror, og kan ikke skryte nok av dem og prøver å hjelpe etter beste evne (er sjelden enig i måten, men det er en annen sak ;) ).

Jeg hadde èn runde på do på lørdagsnatta, der det kom begge veier, med mageknip etterpå. Var redd jeg hadde fått omgangssyka og det hadde jo vært ekstra kjipt med huset fullt av folk, men det ble med den ene runden. Aner ikke hva det var og var fin i formen resten av helga for uten at jeg var veldig kvalm i perioder.

Synes tiden går så fort for tiden. Det er litt travelt, men mye koselig, men jeg rekker liksom ikke over alt jeg kunne tenkt meg. Blir sånn at jeg står opp før lillebror for å få litt tid for meg selv, sånn som i dag. På kveldene sitter jeg fremdeles med puppen ute stort sett hele tiden, og i kveld er den første kvelden kjære skal prøve seg alene. Han tar flaske, men det er jo ekstra kos med puppen, så det blir spennende om jeg må komme hjem til leggingen eller ikke. Heldigvis ser ikke kjære mørkt på det.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i kveld? Måtte innom og oppdatere meg litt her, koselig å lese om dagene deres (utenom lørdagsnatta selvfølgelig) :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk så fint! Han sov så søtt i senga mi når jeg kom hjem. :hjerte: (Hvorfor han lå der og ikke i senga si har jeg ikke spurt kjære om, men han ville vel følge rutinene… :fnise:)

Men lillebror spiste MASSE mens jeg var borte, så nå jeg skjønner virkelig hvorfor han vil ha pupp hele kvelden! Han fikk 2x100ml MM og 100+165ml MME på 4timer! :sjokkert: Kunne sikkert ha tenkt på å ha begynt med grøt, men han er fornøyd med det han får og sover stort sett hele natta. Natt til i går sov han 9 timer i strekk og jeg synes egentlig ikke jeg puppet så mye før han la seg heller. Han får smaksprøver og synes etterhvert det er godt. Har prøvd med hell søtpotetmos m/litt MME, blåbærmos og sviskemos. Får bare to store t-skjeer, men i går når han fikk søtpotet kunne han sikkert ha spist mye mere.

Han har rullet både fra rygg til mage (tirsdag) og mage til rygg (onsdag). :nigo:

I dag har vi vært på Luciafrokost i bhg, og jeg nå sitter på kanten av sofaen klar for å dra på trening og så på lunsj med ei venninne, men han bare sover og sover. Fikk pupp kl seks og så halv åtte når jeg måtte vekke han før vi skulle i bhg, og han har sovet siden. Tenkte å gi litt mat før vi dro med bussen til sentrum, sånn at jeg slipper å amme på trening, men det ser ut til at jeg må vekke han for å holde den planen… :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett! Han sov hele turen unntatt i en time på trening!

Turen ble litt amputert; jeg glemte stelleveska med lommebok og alt! Ammetåke? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror er ikke helt i form og vil bare ligge inn til meg med puppen i munnen. Har matet, trøstet og bysset siden halv to. Han er utilpass og hes i stemmen, stakkar.

Har prøvd å legge han tre ganger, men han bare hyler! Så i natt blir vi visst tre i senga vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen til lillebror er litt bedre idag, men han er ikke helt på topp og fremdeles ganske hes. Vet ikke helt hva vi skal finne på i dag annet enn kos i sofaen, fordi han vil ikke ligge alene og blir det som i går, så vil han vel ikke sove annet enn ved puppen heller...

Ryggen min er ikke bra etter å hatt lillebror i senga i natt og den ene puppen er hard og vond! Startet dagen med ammete, ullinnlegg og pumping, men enn så lenge er det like ille. Er i tillegg sår etter ekstra mye amming (eller trøst får jeg nesten si, fordi han spiste ikke så mye, men ville bare ligge å kose seg ved puppen), så det er ikke godt å legge han til.

Godt jeg ikke hadde andre planer enn litt forefallende i dag! Går bare å tenker at jeg burde og skulle ha gjort både det ene og det andre, men det blir vel jul likevel! ;) Gavene er ferdige, julekortene postlagt og vi har byttet gaver med de fleste. Kunne ha tenkt meg å vasket og bakt litt mere, men det kan vi gjøre i helga når vi er to hjemme. Men det eneste vi MÅ gjøre er vel å handle inn og pynte treet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går trodde jeg at jeg hadde en brystbetennelse på vei, puppen var vond, hard og rød, og jeg var så uggen i kroppen og frøs uansett hvor mye kjære fyrte og hadde på meg ullpledd. Det er ille når jeg varmet meg på lillebror! :fryser:

Heldivis ga den dårlige formen seg i løpet av natta og det ser endelig ut til at de tette melkekanalene begynner å komme seg. Jeg har hatt sååå vondt i puppen og spendt hver en muskel i kroppen når jeg ammet. Har en fryktelig hodepine og stiv, øm nakke og skuldre.

Har ikke gjort noen ting idag, og lillebror er i bedre form/humør, så jeg har virkelig fått slappet av! Håper på en mye bedre morgendag og at puppen er helt bra igjen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter i senga på natta og surfer om tette melkekanaler og brystbetennelse mens lillebror får mat og snuppa sover søtt siden av meg (kom for et par timer siden. Orket ikke krangle...). Har vel kommet til at det nok var/er en brystbetennelse likevel, og lurer på om jeg må til legen fredag eller om jeg kan jeg er på bedringens vei... :klo:

Lillebror nektet etterhvert å ta den vonde puppen i går, så jeg måtte håndmelke til slutt. Det var ganske mye gult gørr som kom ut, så han kjente kanskje det på smaken. Er noe bedre i puppen, men det har blitt hardt igjen to ganger etter jeg tilsynelatende har tømt den for "puss". Tatt i betraktning dette og den dårlige formen som ikke kommer seg helt, er det nok mere enn bare tette melkekanaler denne gangen.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres skikkelig kjipt ut! I og med at det kom ut puss, ville jeg tatt meg en tur til legen. :Nikke:

Håper resten av natten ble bedre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...