Gå til innhold

Lage Sushi selv!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sverger også til innvandrerbutikker når det kommer til ris, soyasaus, wasabi, nori, risvineddik og ingefær. Anbefaler å kjøpe wasabi i pulverform som du selv blander ut, smaker mye bedre enn den man får på de tubene.

Den beste ingefæren jeg har funnet er en i pose. Heller alt sammen i et syltetøyglass når jeg skal åpne.

Og forresten, ikke prøv dere på annen ris enn den som skal brukes, i allefall ikke first price ris :gjeiper: Det stemmer at det ikke på langt nær blir samme resultat. Den kleber ikke, og rullene gikk i oppløsning. Hadde fryktelig lyst på sushi, så tenkte jeg skulle prøve. Ble totalt mislykket, måtte spise med fingrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har enda til gode å finne en kortkornet ris som ikke fungerer som kleberis til sushi og lignende. Pakkene merket "sushiris" er vanligvis overpriset. Grøtris uten tilsatt melkepulver fungerer like bra!

Har laget makiruller med basmatiris en gang, det gikk helt greit, men ville nok ikke fungert til risballer.

Ble totalt mislykket, måtte spise med fingrene.

Samtidig som jeg skjønner hva du mener, så vil jeg påpeke at det er helt normalt å spise sushi med fingrene i Japan :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...