Gå til innhold

2012-dagboken!


Maria.91

Anbefalte innlegg

Hei på deg og takk for at du tittet innom min splitter nye dagbok!

Først litt om meg;

Jeg er en jente på 20, glad og livlig, flotte venner, flott studie, flott kjæreste. Alt er egentlig ganske bra, bortsett fra en ting; kroppen min. Jeg sier på ingen måte at jeg er tjukk, langt derifra, men for noen år tilbake ble jeg diagnosert med en medfødt skoliose, altså en skjevhet i ryggen. Ettersom kroppen har vokst seg til har dette ført til at ryggen ble veldig vond, i perioder var det helt uutholdelig. Jeg forsøkte fysioterapi, kiropraktor, osteopati, men ingenting virket. Så fikk jeg beskjed fra legen om å slutte å trene, og hittil er det det eneste som har fått smertene til å lette... Og der startet nedoverspiralen, gitt. Dette er flere år siden, og nå har jeg kommet til et punkt hvor den minste lille ting gjør meg anpusten, og selv om jeg ikke ser feit ut, føles kroppen rett og slett ganske svak og "dvask". Så, da tenkte jeg for meg selv;

Jeg er 20 år, og bortsett fra mitt ryggproblem har jeg alle forutsetninger for å ha en helt fantastisk kropp! Forbrenningen min er over gjennomsnittlig, jeg har lange ben og fin hud. Men noen skavanker er der, og nå skal de fikses! En gang før jeg blir "gammel", SKAL jeg ha den mest optimale kroppen jeg kan få, slik at når jeg blir eldre kan jeg se tilbake på bilder og si "shit så heit jeg var", istedenfor "jeg skulle virkelig ha trent mer når jeg var yngre og det var lettere å komme i gang".

Så nå har jeg altså satt ned noen nyttårsforsetter som skal hjelpe meg med å bli kvitt alle de skavankene jeg kan gjøre noe med, og de lyder som følger;

Jeg skal:

1) Begynne å trene, med mål å oppnå

- Forbedret kondis

- Smalere midje og hofter

- Mykere muskler

- Finere rumpe

- Definerte muskler på mage og armer

2) Operere pupper, med mål å oppnå

- Forstørret bryststørrelse til B-cup eller C-cup

3) Fjerne små vorter på hånd og fot

4) Fjerne hår på underliv permanent med laser.

Dette kommer til å bli tungt, smertefullt og vanskelig, men jeg tror virkelig at resultatene vil gjøre det verdt det!

Denne dagboken oppretter jeg hovedsaklig slik at jeg selv skal kunne holde øye med fremgangen min mot å nå mine nyttårsforsett. Og hvis du har lyst kan du også følge med! Jeg kommer til å legge ut ting jeg gjør for å komme nærmere mine mål, og informasjon om hva de forskjellige tingene betyr, smerter, risikoer, resultater, meninger, opplevelser og så videre.

Ønsk meg lykke til! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var vi i gang!

Fremgang siden i går;

Mål 1: Jeg har bestilt en shakeweight, som er den eneste treningsøvelsen jeg kan se for meg å ha plass til å utføre i den lille hybelen jeg bor på. Det virker som en interessant og innovativ måte å trene armer, og absolutt mye artigere enn vanlige vekter! Denne skal jeg bruke hver eneste dag, og den skal hjelpe meg å styrke armene mine. Noen som har erfaring med disse?

Mål 3: Jeg har ringt en hudklinikk som mener at jeg bare burde file på vortene daglig... Dette føltes litt som et tilbakeslag, jeg hadde håpet på å få dem fjernet ved bortskjæring eller noe sånt, ettersom de er kosmetisk sjenerende og frostbehandling og lapis ikke har fungert ;/ Usj, det var kjedelig... tviler sterkt på at filing kommer til å hjelpe noe særlig, men man får vel bare gi det et forsøk!

Mål 4: Jeg fant en klinikk på Lillestrøm som selger Meladine, et stoff som gjør hårrøttene mørkere, noe som igjen fører til at hårfjerning med laser vil være mere effektivt. Klinikken sa at de kunne sende meg meladinet i posten, så jeg gleder meg massevis til å få det så jeg kan komme i gang! :)

Hopp gjerne inn hvis du har noen erfaringer med noe av disse greiene jeg driver med! Vil gjerne høre fra dere :)

- Maria :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort noe lurt, folkens!

Jeg har alltid hatt en bitteliten dobbelthake. Ikke veldig stor, men stor nok til at den plager meg!

Men, se hva jeg fant på youtube;

Det går ikke direkte på noen av målene, men tenker det er verdt et forsøk. Skal gjøre disse øvelsene så mange ganger om dagen jeg gidder! Tror dere det funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...