Alissia Skrevet 11. januar 2012 #1 Del Skrevet 11. januar 2012 De siste årene har jeg sett at stadig flere dropper mellomrom etter komma og punktum. Hva skjedde her? Når ble det "akseptert", og hvor i alle dager har en fått det fra at det ikke skal være mellomrom? Det er jo forferdelig slitsomt og irriterende å lese synes nå jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. januar 2012 #2 Del Skrevet 11. januar 2012 Enten det, eller så setter de det foran tegnet. Sånn her . Blæ. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 11. januar 2012 #3 Del Skrevet 11. januar 2012 Vi lever i en post-twitter tid, der man skal kunne holde seg innenfor 140 tegn. Det positive er at vi kanskje blir flinkere til å formulere oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 11. januar 2012 #4 Del Skrevet 11. januar 2012 De har rømt til et annet sted: Ord deling 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alissia Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 11. januar 2012 Vi lever i en post-twitter tid, der man skal kunne holde seg innenfor 140 tegn. Det positive er at vi kanskje blir flinkere til å formulere oss Men det kan da umulig være en unnskyldning for å ikke ha mellomrom i andre tekster (ikke twitter/sms). Er det derfor mange kutter ut "g" i naturlig, deilig osv da... Nei, ærlig talt - det må kunne gå an å ha to tanker i hodet på èn gang, og det er neppe en fullgod forklaring :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 11. januar 2012 #6 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Vi må jo skille "unnskyldning" og "forklaring". Det at man i løpet av de siste 10 årene stadig ser sånne forkortelser, er jo mest sannsynlig et resultat av SMS osv. Det betyr ikke at det er en unnskyldning for å skrive ting som "jg cr dg,bli m" i andre sammenhenger. Nå er det sånn at plassproblematikken ikke er så stor som den var for 6-7 år sida (pga mulighet til å sende større meldinger, lavere priser på sms, andre medier), men med Twitter har den helt klart fått en renessanse. Endret 11. januar 2012 av Herr Drue 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå