Gå til innhold

Tid for hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes alltid, uten unntak, at det de gjør i tid for hjem er for mye. For plastikk, for mye farger, for grelle farger og tapeter, merkelige møbler osv.

Hjemmene blir jo ikke koselige i det hele tatt, bare hypermoderne. Jeg ville ikke hatt det sånn hjemme.

Andre som synes hjemmene blir "for mye"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest badeand1

Du så dagens episode du også? :fnise:

Jeg syns alt ble grusomt stygt. Ville aldri i verden bodd sånn. Fargene ble for mye, ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Det skal være så fryktelig kult og hipt, det nye av det nyeste... Ikke altid smukt nei.. Men i sverige har de mange bra. Både Entligan hemma og Room service, meget bra programmer..

Men syntes den den dyp lilla veggen var utrolig lekker i dagens program :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig. Fantastisk håndverk...jeg synes det blir helt RÅTT!!!

Håntverket var fantastisk ja, men det betyr ikke at det var kjempefint fordet.. Syntes biblioteket hadde en kjempefin tanke. Men hadde ikke valgt den tapeten eller fargen på putene selv. Men helt klart hyllene og ideen bak det var topp :)

Endret av La Papesse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stua i dagens program kunne jeg kanskje levd med. Men aldri den tapeten i biblioteket, eller tapeten i spisestua. Ikke spisestuemøblementet heller.

Grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker design, og jeg elsker Verner Panton. Men dette blir litt "over the top" for meg. Spesielt idag ... hadde ikke klart å bo i et sånt kaos av farger og mønster.

Det eneste jeg husker som var skikkelig flott var den gang de laget et uterom for en familie ... det var alldeles nydelig. Men jeg hadde aldri gitt gjengen frie tøyler inne hos meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooi.. Så ikke programmet, men fant frem før/etter-bildene nå. Det var jo helt hysterisk. Man ber jo om hodepine med sånne tapeter!

Ville heller beholdt spisestuerommet sånn det var før enn den nye, selv om det første ikke akkurat var det lekreste jeg har sett det heller..

Likte "sofaløsningen" midt i rommet, og "lesekroken" er jo kul, men ikke med de fargene og de omgivelsene og.. ja. Hadde det vært mitt hjem så hadde jeg gått amok med malerkosten med en gang arbeiderne hadde dratt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hadde holdt meg tilbake fra å bli med i et sånt program (blant mange andre grunner), er at jeg har mange bøker og de må stå alfabetisert og etter type bøker. Synes de, og i dag er et godt eksempel, tar fra familien mye veggplass som kunne blitt brukt til bøker og til å få plass til flere. Hadde hatt mer sansen for en dobbel bokhylle der de forrerste hyllene kan skyves til side for at man kan se de bak.

Har ofte også sett rom der de har satt opp hyller, men de går sånn på kryss og tvers at det er umulig å lage noe system. Det liker ikke systematikeren i meg!

MEN, og det er et stort men, jeg liker å se på programmet. Selv om totalen på rommene sjelden er som jeg vil ha det, er det ofte elementer og tips jeg kan ta med meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk å lage en tråd om dette selv... :P

Jeg synes NRK-programmet "Kjærlighetshagen"(?) er det beste oppussingsprogrammet i norsk sammenheng. De pusset riktignok opp hager, men det ble kjempefint og smakfullt.

Dette TV2-programmet drar ting så alt for langt. Det er vanskelig å like det rett og slett. Det blir for ekstremt og underholdnings-preget, på den måten at det sikkert er laget for å få fine og fargerike TV-bilder. Men de glemmer at folk ser for seg å bo i rommene, og det burde de ikke glemme. Folk setter seg inn i hva som er gjort og prøver å forstille seg selv i rommene. DA er det ikke lenger så fint med masse farger og "moderne" detaljer. Folk vil føle seg hjemme, ikke føle at de lever på utstilling...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hadde holdt meg tilbake fra å bli med i et sånt program (blant mange andre grunner), er at jeg har mange bøker og de må stå alfabetisert og etter type bøker. Synes de, og i dag er et godt eksempel, tar fra familien mye veggplass som kunne blitt brukt til bøker og til å få plass til flere. Hadde hatt mer sansen for en dobbel bokhylle der de forrerste hyllene kan skyves til side for at man kan se de bak.

Har ofte også sett rom der de har satt opp hyller, men de går sånn på kryss og tvers at det er umulig å lage noe system. Det liker ikke systematikeren i meg!

MEN, og det er et stort men, jeg liker å se på programmet. Selv om totalen på rommene sjelden er som jeg vil ha det, er det ofte elementer og tips jeg kan ta med meg videre.

Enig med deg ... en annen ting jeg reagerte på var hvor de skulle henge opp kunsten sin etterpå. Familien hadde endel kunst på veggene, men hvordan i all verden kan man henge opp flott kunst på sånne mønstrete vegger?

Man kan ta med seg visse detaljer fra slike programmer, men hele rom, nei takk ... for mitt vedkommende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dette programmet kommer tilbake sesong etter sesong etter sesong. Foruten Vaniljepiken i tråden her har jeg ikke hørt om EN ENESTE person som liker resultatet. Til og med det der hjelp, han pusser opp-programmet på TV3 har finere og mer praktiske resultat, og der er det jo ingen eksperter innom?

Dessuten så synes jeg Kjersti Bergersen er en helt forferdelig programleder, totalt blottet for sjarm og karisma, hun burde vært banned from TV. Men det er nå min personlige mening :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde klikka i vinkel etter tre minutter i den leiligheten der. Alt for mye farger, mønstre, og sære møbler. Ble litt uggen faktisk. Hvorfor skal alt være så over the top? Det går an å blande hipt med klassisk, man skal jo klare å bo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært fornøyd med noe av det de lager jeg:s Helt grusomme farger og sprell, rare møbler lager de også:P

Og det verste er jo at eierne av huset faktisk må betale hele oppussingen selv!:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært fornøyd med noe av det de lager jeg:s Helt grusomme farger og sprell, rare møbler lager de også:P

Og det verste er jo at eierne av huset faktisk må betale hele oppussingen selv!:s

Må de? :hakeslepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, når man søker skriver man et budsjett for hvor mye man ønsker å bruke.

Det de lager er ikke noe jeg ville hatt i mitt hus, men noen synes sikkert det er kult. Man kan jo få gode tips av å se på likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke programmet så ser det sjeldent, men så før- og etterbildene på tv2.no og jeg synes det så råkult ut. Som regel er jeg rimelig negativ til det de gjør, selv om jeg er glad i farger og mønstre, men noe av dette kunne jeg tenkt meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må de? :hakeslepp:

Ja de må faktisk det:s Så det er ikke veldedighetsarbeid de driver med nei:p Tv2 er vel litt grådige da.. Også er de jo kun i Bergensområdet og pusser opp!

Så hvis jeg skulle betalt noen for å pusse opp hadde jeg forventa bedre enn det der ja! Det eneste jeg synes de får til fint er når de fikser opp uteområder, verandaer osv. Da kan det bli veldig fint. Men inne, nei huff:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i det minste bedre enn "60 minute makeover" fra UK.. :P For det DE lager er helt grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...