AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Babyen min er 4 uker og har utover ettermiddagen hatt grønne bleier med en god del slim i.. Og det gjør en nybakt førstegangsmor bekymret Han virker plaget av det også når han er våken. Sutrer og gråter og er ikke seg selv helt. Sovet mye mer enn vanlig i dag har han også.. Han fullammes med morsmelk, ingen mme. Han spiser som normalt.. Noen som kan si hva dette kan være? Farlig? Normalt? Evt tips og råd?
Gjest pysepusen Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Kanskje han har vondt i magen? Min hadde også slik avføring om jeg hadde spist noe han ikke tålte.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Puh! Så da er det normalt at de får slimete grønn avføring om mor spiser noe de får magevondt av? For han har nok vondt i magen ja tror jeg.. Hvor lenge tar det før avføringen blir normal igjen da sånn ca? Men litt rart at han sover så unormalt masse i tillegg Eller kanskje det er fordi han er anspent og anstrenger seg veldig når han er våken pga ugrei mage, slik at han blir utslitt...? (trodde igrunn at magevondt gav krakilsk gråtende baby som ikke klarte å sovne og heller ble overtrett,men..)
GammelKaktus Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Det har min lille sønn og hatt, jeg tror det var fordi jeg hadde for mye formelk, melkeproduksjonen min er veldig stor. Nå etter 2 uker har sønnen min fått tilbake den gode gamle gule bæsjen sin, så nå er vi fornøyde. :kgbaby: Men som deg var jeg og bekymret når det sto på, jeg var på helsestasjonen og det eneste de hadde å si var at så lenge han var glad og fornøyd og la godt på seg så skulle jeg ikke bekymre meg. Du kan jo spør på helsestasjonen du og hvis du er veldig urolig. Jeg hadde min egen teori og trikset litt med ammingen, og etter 1 uke så kunne jeg se bedring på bæsjen han, nå er den helt normal. Det kan jo være at han har vondt i magen pga noe du har spist og at det er derfor han bæsjer grønt. Dattera til en venninne av meg bæsja grønt fra hun ble født til hun var 3 mnd, uten noen god forklaring, alt i orden uten om bæsjen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Skal til helsesøster på torsdag, så da skal jeg spørre henne også ja ble bare så bekymret, så tenkte jeg skulle spørre her om noen hadde erfaring eller visste mere enn meg, før jeg evt "slo alarm" - blir jo helt nervevrak når noe ikke er som det skal med disse søte små gullene.... :(ja, jeg hadde faktisk omtrent nummeret til legevakten for hånden her... sjenert: ) Han har hatt flott og fin gul avføring før den brått ble grønn og slimete. Håper den blir normal igjen ganske raskt
GammelKaktus Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Det er jo ikke rart at vi blir bekymret for våre søte små Det er jo jobben vår
Gjest Kvikklunsj Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Alle mine har hatt sånn i blant når de var små fikk høre av både fastlege og hs at det var mageknip
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå