Gå til innhold

Tørrfor til pus.

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Det er på tide å kjøpe ny tørrfor-sekk til pus. Har pleid å kjøpe 10 kg sekkene fra Royal Canin, men er nå litt usikker på hvilken type jeg skal velge.

De har jo en som skal være god for pelsen/mot hårballer, en som skal være slankende, en for innekatter, en for voksne katter osv..

Katten min er langhåret, litt rund (småtjukk), er nesten bare inne om vinteren (får velge selv), voksen og hun driver med noe "harking" for tiden, som jeg tror skyldes hårballer.

Hvilken for skal jeg velge - slankemat eller anti-hårball-mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Vel, katten min er begeistret for all slags tørrfor hun. Har kjøpt forskjellige sekker hver gang - alt går ned på høykant.

Kanskje best å kjøpe sånn anti-hårball sak - siden det virker som hun plages litt med det for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje best å kjøpe sånn anti-hårball sak - siden det virker som hun plages litt med det for tiden?

Ja, kanskje ati-hårball når de røyter ekstra. Ellers kan jeg nevne at jeg bruker Hills Science plan, den liker mine katter best :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg nevne at jeg bruker Hills Science plan

Den er absolutt favoritt hjemme hos meg også.

Varierer mellom å bruke "Indoor Cat", Adult og "Hairball Control".

Når nye sorter skal prøves ut kjøper jeg litt mindre poser, i tilfelle det ikke skal falle i smak.

(Prøvde forresten en ny fra Hills - Adult m/Tunfisk smak - den lukter forferdelig, så det blir nok tilbake til "Indoor" igjen neste gang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lala (ikke innlogget)

Pusen min liker faktisk best whiskas tørrfor til min store fortvilelse. Han spiser også Royal Canin Fit 32 (?). Men mye annet nekter han (blant annet all Iams og Hills). Han er kraftig bygd og liker seg best inne, men det hender han er ute om natten. Syns han får finere pels av Royal Canin, men det er mulig at jeg bare innbiller meg det. Men av og til "skeier vi ut" med whiskas og da spiser han kanskje dobbelt så mye tørrfor som eller.

Det finns whiskas "godbiter" som er mot hårballer. Ellers kan du jo plante en potte med kattegress da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde
Men av og til "skeier vi ut" med whiskas og da spiser han kanskje dobbelt så mye tørrfor som eller.

Det er rett og slett fordi "butikkfor" som Whiskas, Friskes, KiteKat etc inneholder mye mindre protein og andre næringsstoffer enn "ordentlig" kattemat. Katten din spiser altså ikke så mye fordi det er godt, men fordi den må ha mer lavkvalitetsfor for å dekke sitt dagsbehov... Sånn er det faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett fordi "butikkfor" som Whiskas, Friskes, KiteKat etc inneholder mye mindre protein og andre næringsstoffer enn "ordentlig" kattemat. Katten din spiser altså ikke så mye fordi det er godt, men fordi den må ha mer lavkvalitetsfor for å dekke sitt dagsbehov... Sånn er det faktisk.

:Nikke:

Pusen min har ikke problem med matlysten, må avgårde å kjøpe mat i morgen - tror kanskje jeg skal gå for noe slankende! (Nå i januar skal jo alle på slankekur likevell - kan jo like godt få pus inn i samme modus somm "alle andre" :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pusegutt foretrekker Hills Adult Light med tunfisk. Synes ikke den lukter så fælt, og dessuten liker han ikke tørrfor med kyllingsmak. Den triste nyheten jeg fikk før jul var at 10kg pakken var gått ut av produksjon, og at jeg bare kan få tak i 5 kg. Prøvde å gi han Natures own fra Hills, men det var heller upopulært. :cry: Hvorfor kan ingen andre produsenter lage for med tunfisk. Det er alltid den hersens kyllingen. Har jo funnet med kanin i Hills serien, men det er ikke light. :frustrert:

Grunnen til at jeg gir han light, er jo at han er kastrert. Han este litt ut da, stakkar og må slanke seg for helsas skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indianlady

Jeg har brukt Royal Canin,Iams og Hills tørrfor alt gikk ned hos pus.Ikke kjøp tørrforene i butikken disse er det mye fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at butikkforet ikke er sunt, men jeg vet faktisk at han elsker det(kun whiskas vel og merke). Det er ikke vanskelig å merke. Og han nekter faktisk å spise i hele tatt med mange andre "sunne" merker. Han rører de ikke! Sulter heller! Men royal canin fit 32 går an og det får han til vanlig. Jeg prøver ikke å spare på matutgiftene hvis noen tror det. Men det er nå sånn at han liker en ting bedre enn andre. Han er veldig kresen i matveien. Jeg unner han rett og slett litt av favoritt maten hans av og til.

Jeg prøvde ulike varianter av Iams og Hills da jeg fikk han, men han nektet. Han fikk prøve whiskas til slutt da jeg var på vei til å gi opp. Det likte han. Derfor har han fått det i 6 måneder. Ble lei av mislykkede forsøk på annet for. Men da min mor passet han en uke, så jeg at han spiste royal canin hos henne (en variant jeg ikke hadde prøvd). Etter det har han fått den, selv om han ikke er like begeistret som med whiskasen. DERFOR får han whiskas av og til. Familien min har hatt katter så lenge jeg kan huske (persere) og de har fått Iams. Jeg tviler ikke på at det er det sunneste. Men det er jo bedre at katten spiser usunn mat enn ikke noe mat?

Vet at dette ikke hadde noe med hovedinnlegget å gjøre, men jeg følte meg litt angrepet her. Whiskas er jo nesten skjellsord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen min får en porsjonspakke med whiskas "fersk-mat" for dagen :D Ikke noe galt i Whiskas, har noen ganger kjøpt tørrfor i daglivaren til pusen min, - Friskies (tror jeg), men de pakkene er jo tom på en, to, tre! Har funnet ut at det er mer økonomisk med 10 kg sekker fra dyrebutikken.

Lala: ingen som her som har forsøkt å angripe deg, bare gitt en forklaring på hvorfor katter spiser mer av en type for enn en annen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde å gi han Natures own fra Hills, men det var heller upopulært.

Det var denne jeg prøvde som luktet så sterkt, den var med tunfisk.

Katten likte den, men lukten blir for konsentrert til at den blir kjøpt inn flere ganger. (Adult Light m/tunfisk har vi ikke prøvd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...