Namine Skrevet 11. januar 2012 #21 Skrevet 11. januar 2012 (endret) vært i London 3 ganger, to hotell jeg anbefaler er Abcone hotel og Ambassadors hotel. ( begge ligger i south kensinghton. Begge hotellene ligger 5 min unna undergrunnen ( som er GENIAL ), lite shopping muligheter rundt hotellet, men det er matvare butikk, starbucks, kfc, restauranter, osv. Bodde på ambassadors hotel med kjæresten min, det er ikke verdens mest romantiske hotell, men vi var så si ingenting på rommet. dro på alle turist attrasksjonene ( er det noe du lurer på ang disse ?) og shopping men jeg følte meg veldig trygg og sikker i south kensinghton, det syns jeg har mye å si rommene i London er av dårligere standard enn hva vi er vant til i Norge, og rommene er ganske små, men som sagt på Ambassadors var det grei nok plass vi betalte 2500 kr hver for en uke, å dette var i fellesferien så jeg syns absolutt det var billig ! Beklager langt innlegg ikke noe å beklage, bare kjempefint med utfyllende svar! og takker for tips! hmm, kan ikke komme på noe annet enn at jeg lurer på om de ligger langt i fra hverandre. feks slottet, big ben, madame tussauds osv. ja, skjønte at det visstnok var ganske så små rom og lavere standar, men det er ikke kjempefarlig (blir nok ikke mye på rommet) bare det er sentralt/godt plassert, greie senger, dusj og do, og rent. Endret 11. januar 2012 av Namine
sophieee Skrevet 12. januar 2012 #22 Skrevet 12. januar 2012 ta undergrunnen til Westminister, der finner du Big ben, London eye, London aquarium fra Big ben/westminister kan du ta taxi / evt gå til Buckingham palace husker ikke hvor lang tid vi brukte på å gå til B-palace, men gå turen var absolutt verdt det ! masse fint å se på veien også på westminister kan du også hoppe på sightseeing busser, denne tar deg til mange serverdigheter, og stopper like utenfor Madame tu. Ellers kan du ta undergrunnen til Baker street om jeg ikke husker helt feil, M-t ligger like ved undergrunnen:) vil absolutt anbefale Notting hill, der er det super romantisk! vet ikke helt hvordan det er på våren, men om sommeren var det magisk! kjøp dere et kart over byen, vi kjøpte ett av en gateselger. det var den beste invisteringen! Der står det hvor alle undergrunnene er, turist attraksjoner osv :-)
Gjest millapilla Skrevet 16. januar 2012 #23 Skrevet 16. januar 2012 Har vært i London to ganger, og har begge gangene bestilt fly og hotell seperat. Lincoln House Hotel er et ganske billig og helt greit hotell. Det er 5min fra sentrum av Oxford street, og er bussholdeplass rett på utsiden om dere ønsker å ta buss (mye artigere enn taxi!) til feks London bridge, big ben osv.
linkan Skrevet 18. januar 2012 #24 Skrevet 18. januar 2012 Enig! Har også bodd i Paddington to ganger, og syns området er kjempefint. Gangavtand til Hyde Park, Oxford street og Marble Arch. Undergrunn og togstasjon like ved, og undergrunnen er i grunnen suveren i London. Blir plutselig ganske kort vei til det meste Et tips jeg vil komme med er å legge en ekstra stjerne i hotellet enn hva du ville gjort i Norge. Hotellene er ikke helt etter norsk standard hvis du ikke går for et som er litt høyere i prisklasse.... De ser helt ok ut på bildene på nettet, men det er gjerne ikke et sånt rom du ender opp med :gjeiper: Ja, det var et annet godt tips! På min første tur til London endte vi på Andrews House Hotel (IKKE til å anbefale), hvor dusjen sto plassert inntil senga, fellesdo på gangen og verandadøren var ødelagt så de hadde bare taipet den sammen med elektrikertaip. Dette hotellet hadde fått tre stjerner på nettet, og vi tenkte det ville være greit siden vi tross alt bare skulle sove der. Det kan være greit å legge til (minst)én stjerne når dere skal booke hotell, ja....
linkan Skrevet 18. januar 2012 #25 Skrevet 18. januar 2012 Takk for tips! Hyde park hadde ikke noe ledig, court hotel er jeg ikke helt sikker på om jeg fant? søkte på google, første forslaget dens var en gay and lesbian club lengre nedi var det noe som så ut som en herregård, er det den? Hehe nei, noen homofil klubb var det i hvert fall ikke Beklager, jeg fikk visst bare med halve hotellnavnet, ser jeg. Hyde Park Court Hotel heter det! Link til hotellet: http://www.hydeparkcourthotel.com/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå