AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Jeg vil overraske mannen min med en tur til London. jeg tror kanskje det vil lønne seg å kjøpe flybilletter og hotell separert, men jeg aner ikke noe om hoteller i london. :-/ han har tidligere snakket om at han gjerne se både buckingham palace, big ben, madame tussauds, og harry potter studio tour. (god blanding rett og slett ) ligger disse plassene i nærheten av hverandre? hvor lønner det seg i så fall å bo på hotell? og er det noen som vet om noe rimelige hoteller med god plassering? (det er ikke kjempeviktig at det er fem stjerners hotell med spa-avdeling, vi kommer til å være mye ute. men det må selvfølgelig ikke være fellesrom og utedass heller). :gjeiper:
Pene sko... Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Mandarin Oriental Hyde Park. Veldig sentralt og ikke nødvendigvis så veldig kostbart heller. http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g186338-d188963-Reviews-Mandarin_Oriental_Hyde_Park_London-London_England.html Endret 10. januar 2012 av Pene sko...
Zakuro Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Så lenge det ikke er i Elephant & Castle. Jeg og kjæresten hadde hotell der, og for å si det mildt stakk vi oss ut:P Alle var mørkhudet og mørkhåret i større eller mindre grad, og så kom vi; blond, norge-bleik og blå-øyd, lol! Tenkte først at nesj, jeg er bare fordomsfull, dette er vel ikke noe farlig! I ettertid fant vi ut at dette skal være en av de farligste områdene i hele London Det måtte jo LYSE turist av oss der vi gikk 20 minutter mellom hotell og undergrunn!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Mandarin Oriental Hyde Park. Veldig sentralt og ikke nødvendigvis så veldig kostbart heller. http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g186338-d188963-Reviews-Mandarin_Oriental_Hyde_Park_London-London_England.html Det billigste jeg fikk opp var 12 000 for fire netter. Det syntes i alle fall jeg var utrolig dyrt. Men takk for tipset uansett.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Så lenge det ikke er i Elephant & Castle. Jeg og kjæresten hadde hotell der, og for å si det mildt stakk vi oss ut:P Alle var mørkhudet og mørkhåret i større eller mindre grad, og så kom vi; blond, norge-bleik og blå-øyd, lol! Tenkte først at nesj, jeg er bare fordomsfull, dette er vel ikke noe farlig! I ettertid fant vi ut at dette skal være en av de farligste områdene i hele London Det måtte jo LYSE turist av oss der vi gikk 20 minutter mellom hotell og undergrunn! Haha, nei, det er ikke noe særlig. Takk for tipset, skal huske på det. (vi er også lyse i både lugg og hud, så vi også ville nok stukket oss veldig ut)
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Jeg tror det viktigste når du søker etter hotell er å lese tilbakemeldingene fra andre gjester. Det glemte vi en gang og endte på hotellet som er kåret til verdens nest verste hotell (!) Ut over det ville jeg fokusert på nærhet til bane heller enn nærhet til en bestemt severdighet. 1
Pene sko... Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Denne her kanskje: http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g186338-d193617-Reviews-The_Marylebone_Hotel-London_England.html Betydelig billigere enn den forrige og omtrent like sentralt, tror jeg. Endret 10. januar 2012 av Pene sko...
linkan Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har vært i London tre ganger, og alle gangene bodde jeg i området Paddington/Bayswater. Det er absolutt til å anbefale, da det er sentralt og kort vei til det meste Kan anbefale to hoteller som heter Hyde Park Towers Hotel og Court Hotel. Begge to ligger nærme undergrunnsstasjoner. Veldig koselig område!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #10 Skrevet 10. januar 2012 Denne her kanskje: http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g186338-d193617-Reviews-The_Marylebone_Hotel-London_England.html Betydelig billigere enn den forrige og omtrent like sentralt, tror jeg. Fikk bare opp at det ikke var noen ledige rom i tidsperioden jeg tenkte å dra.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #11 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har vært i London tre ganger, og alle gangene bodde jeg i området Paddington/Bayswater. Det er absolutt til å anbefale, da det er sentralt og kort vei til det meste Kan anbefale to hoteller som heter Hyde Park Towers Hotel og Court Hotel. Begge to ligger nærme undergrunnsstasjoner. Veldig koselig område! Takk for tips! Hyde park hadde ikke noe ledig, court hotel er jeg ikke helt sikker på om jeg fant? søkte på google, første forslaget dens var en gay and lesbian club lengre nedi var det noe som så ut som en herregård, er det den?
CalidumCor Skrevet 10. januar 2012 #12 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Jeg har vært i London tre ganger, og alle gangene bodde jeg i området Paddington/Bayswater. Det er absolutt til å anbefale, da det er sentralt og kort vei til det meste Enig! Har også bodd i Paddington to ganger, og syns området er kjempefint. Gangavtand til Hyde Park, Oxford street og Marble Arch. Undergrunn og togstasjon like ved, og undergrunnen er i grunnen suveren i London. Blir plutselig ganske kort vei til det meste Et tips jeg vil komme med er å legge en ekstra stjerne i hotellet enn hva du ville gjort i Norge. Hotellene er ikke helt etter norsk standard hvis du ikke går for et som er litt høyere i prisklasse.... De ser helt ok ut på bildene på nettet, men det er gjerne ikke et sånt rom du ender opp med :gjeiper: Endret 10. januar 2012 av MieH 1
MissStiles Skrevet 10. januar 2012 #13 Skrevet 10. januar 2012 Jeg liker best å bo ved Hyde Park eller Kensington Park.
Namine Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 (endret) mieH og MissStiles: tusen takk for tips! er noen av disse hotellene i nærheten av de nevnte severdighetene? han vil vel gjerne være i hjerte av london, og han har tidligere snakket om at alle disse plassene hadde vært moro å se. obs, ikke anonym lengre.. :gjeiper: jaja, får satse på at han ikke finner denne tråden da (han vet nicket mitt her inne). Endret 11. januar 2012 av Namine
Lumos Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Jeg liker også godt Kensington. Rolig og pent område. Bane og buss er lett tilgjengelig. Der finnes det mange hoteller i alle prisklasser Søk litt på www.hotels.com
MissStiles Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 mieH og MissStiles: tusen takk for tips! er noen av disse hotellene i nærheten av de nevnte severdighetene? han vil vel gjerne være i hjerte av london, og han har tidligere snakket om at alle disse plassene hadde vært moro å se. Bare hyggelig. Ikke langt å gå fra Hyde Park til Buckingham Palace. Ser du skriver harry potter studio tour. Når åpner det da? Dit vil jeg!!
Namine Skrevet 11. januar 2012 #17 Skrevet 11. januar 2012 Bare hyggelig. Ikke langt å gå fra Hyde Park til Buckingham Palace. Ser du skriver harry potter studio tour. Når åpner det da? Dit vil jeg!! det åpner i april. :D har bestilt billetter, gleder meg som en unge selv.
2shy Skrevet 11. januar 2012 #18 Skrevet 11. januar 2012 Jeg hører flere anbefale St.Giles (ikke den ved Heathrow men i sentrum). Vi skal bo på det hotellet, ca 600 kr pr pers per natt i dobbeltrom. Små rom, men skal jo bare sove der
Namine Skrevet 11. januar 2012 #19 Skrevet 11. januar 2012 Jeg hører flere anbefale St.Giles (ikke den ved Heathrow men i sentrum). Vi skal bo på det hotellet, ca 600 kr pr pers per natt i dobbeltrom. Små rom, men skal jo bare sove der takk for tips, så ikke "gæli" ut det! The hyde park hotell, er det noen som har vært der? var et som het bare the hyde park hotel, syntes det så litt interessant ut. kom gjerne med med mening om noen har vært der.
sophieee Skrevet 11. januar 2012 #20 Skrevet 11. januar 2012 vært i London 3 ganger, to hotell jeg anbefaler er Abcone hotel og Ambassadors hotel. ( begge ligger i south kensinghton. Begge hotellene ligger 5 min unna undergrunnen ( som er GENIAL ), lite shopping muligheter rundt hotellet, men det er matvare butikk, starbucks, kfc, restauranter, osv. Bodde på ambassadors hotel med kjæresten min, det er ikke verdens mest romantiske hotell, men vi var så si ingenting på rommet. dro på alle turist attrasksjonene ( er det noe du lurer på ang disse ?) og shopping men jeg følte meg veldig trygg og sikker i south kensinghton, det syns jeg har mye å si rommene i London er av dårligere standard enn hva vi er vant til i Norge, og rommene er ganske små, men som sagt på Ambassadors var det grei nok plass vi betalte 2500 kr hver for en uke, å dette var i fellesferien så jeg syns absolutt det var billig ! Beklager langt innlegg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå