Gå til innhold

Hvordan ser dette ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mandag: jogge/rask gange 60min

Tirsdag: En time Bodyjam på treningssenter

Onsdag: Jogge/rask gange 60min

Torsdag: Spinning 45min.

Fredag: Jogge /rask gange 60min

Lørdag: Spinning 45 min (hvis vi ikke har andre planer for helgen)

De dagene jeg er på treningssenter må jeg også gå tur pga hund, så jeg går en tur hver dag.

også bruker jeg å trene litt styrke hjemme på kveldstid 7 dager i uka. Skulle vel entlig ha benyttet meg av treningssenteret til styrketrening, meeen det er hele tiden så mange folk der å jeg er ikke så glad i folk som står å ser på meg å venter på at jeg skal bli ferdig slik at de kan bruke det samme apparatet..

Har aldri lagd meg noe slikt "program" før, har liksom gjort til slik det har passet seg, men tror kanskje det er enklere å gjennomføre hvis man har at spess. program og følge.

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror dette blir altfor mye for deg hvis du ikke er vant til å trene hver dag. Du kommer til å bli lei og gi opp. Jeg hadde nok i starten trent annenhver dag. I tillegg hadde jeg trent mer styrke. Ser at du skriver at du trener styrke hjemme, men jeg hadde nok trent på treningssentret. Man trenger mer styrke enn man tror.

Hadde satt opp en slik plan:

Mandag: Jogge 35 min + mage/rygg-program

Tirsdag: Fri

Onsdag: Spinning + benprogram

Torsdag: Fri

Fredag: Jogg 15 min. Løp 2,3,4,3,2 min med 1-2 min gå-/joggepause. Jogg 10 min + armer

Lørdag/Søndag: Jogg 15 min. Løp 2 min x 4, Pause 1,5 min jogg/gå +rygg

Løpeprogrammet er tatt herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk forr innspill!

jaa, jeg får vel bare bite tennene sammen å komme meg til treningssenteret å trene styrke..

Men er det greit å gjøre dette de gangene jeg er på spinning feks?

jeg har to små barn å kjenner ikke jeg har såå lyst å dra dit så velig mange gang i uken.

Nå har jeg høvelig god kondis å vet at det er ikke noe problem å jogge eller gå raskt i 60 min. så det blir jeg nokk å opprettholde. pluss at jeg må jo på en gåtur hver dag pga en stk golden som krever sitt :P

Hvor mye styrke vl dere anbefale å trene i uken?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trener 3 ganger per uke over en lengre periode kommer du i kjempegod form uansett. Bare husk å øke intensiteten etterhvert. Men antall økter tror jeg ikke du trenger å øke før om kanskje flere år. Det er intensiteten på hver økt som avgjør utbyttet. Og etter en meget hard økt MÅ kroppen din ha en dag hvile før den er klar for samme program på nytt. :)

Tenk heller mye mer over kostholdet. Spis mye proteinrik mat (cottage cheese, fisk, magert kjøtt, egg, bønner etc), grove karbohydrater (dvs. dropp pasta, ris og poteter, velg eventuelt grov pasta i små mengder til en salat), og fett fra sunne kilder. Velg meget grov type om du spiser brød. Jeg spiser Rugfler fra Hatting (rundstykker fra kjøledisken), og det holder meg mett lenge. :) Ikke minst - dropp sukker! Velg heller Sukrin fra helsekosten, mørk sjokolade fremfor lys, og kutt ut alt av brus (drikk evt. Farris med smak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i å droppe poteten, bare så det er sagt!

Legg inn tre økter med styrke, tung styrke, så tar du gå/joggeturene med hunden som "hverdagsturer". Sånn gjør jeg det. Da har eg tre treningsøkter oppi hodet mitt (noe som er lettere å tenke på enn at jeg har 7), men jeg trener igrunn 7 dager da jeg også har en golden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode greier :)

Men da skal jeg tenke slik,det var ikke dummt!

Ja nå har jeg begynnt med et Grete Roede kosthold å skal ha ca 1400kcal pr dag, å det syns jeg er greit :)

TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode greier :)

Men da skal jeg tenke slik,det var ikke dummt!

Ja nå har jeg begynnt med et Grete Roede kosthold å skal ha ca 1400kcal pr dag, å det syns jeg er greit :)

TS

Tror jeg har anbefalt det i alle tråder som er her inne men jeg gjentar meg selv: Jeg var så lei brødmat og pålegg at jeg holdt på å klikke rett over jul. Så jeg begynte å koke meg torst/sei til frokowt, lunch og kvelds. Helt genialt syns jeg :) Varierer med kylling og egg, også har jeg på olje, mager kesam eller pesto, pepprer og har rå grønnsaker i terninger i. Blander alt godt sammen. Gikk ned 3,8 kg på en uke (anbefaler ikke dette da!!). Kutta i tillegg ut all mat som er bearbeidet :)

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode greier :)

Men da skal jeg tenke slik,det var ikke dummt!

Ja nå har jeg begynnt med et Grete Roede kosthold å skal ha ca 1400kcal pr dag, å det syns jeg er greit :)

TS

Dette høres alt for lite ut, med mindre du er fryktelig lav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres alt for lite ut, med mindre du er fryktelig lav?

Hva har høyden med saken å gjøre? Det er lite uansett. Man skal vel ha rundt 2000 kcal hver dag, sies det.

Og TS, det er ikke meninga å virke veldig kritiserende nå, men du trener relativt tungt hver dag, i tillegg til litt styrke hver eneste kveld?

Du er faktisk plent nødt til å la kroppen din slappe av litt. Trening er nedbryting av muskler, og når du gjør dette hver eneste dag får du ingen framgang. Du kommer til å bli overtrent. Se heller på det andre forslaget du fikk, med noen fridager i uka osv. Ta også og tren styrke samme dag som du trener kondisjon, og la det gå noen dager mellom styrkeøktene.

Ikke ødelegg deg selv :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har anbefalt det i alle tråder som er her inne men jeg gjentar meg selv: Jeg var så lei brødmat og pålegg at jeg holdt på å klikke rett over jul. Så jeg begynte å koke meg torst/sei til frokowt, lunch og kvelds. Helt genialt syns jeg :) Varierer med kylling og egg, også har jeg på olje, mager kesam eller pesto, pepprer og har rå grønnsaker i terninger i. Blander alt godt sammen. Gikk ned 3,8 kg på en uke (anbefaler ikke dette da!!). Kutta i tillegg ut all mat som er bearbeidet :)

Dette høres jo ikke spesielt miljøvennelig ut i "the long run".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres alt for lite ut, med mindre du er fryktelig lav?

ja, det var en Grete Roede kursleder som regnet det ut da..

Jeg er 155høy/lav.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn i forhold til treningsmengden din må du jo spise "enorme" mengder mat, uansett om du skal ned i vekt eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har høyden med saken å gjøre? Det er lite uansett. Man skal vel ha rundt 2000 kcal hver dag, sies det.

Og TS, det er ikke meninga å virke veldig kritiserende nå, men du trener relativt tungt hver dag, i tillegg til litt styrke hver eneste kveld?

Du er faktisk plent nødt til å la kroppen din slappe av litt. Trening er nedbryting av muskler, og når du gjør dette hver eneste dag får du ingen framgang. Du kommer til å bli overtrent. Se heller på det andre forslaget du fikk, med noen fridager i uka osv. Ta også og tren styrke samme dag som du trener kondisjon, og la det gå noen dager mellom styrkeøktene.

Ikke ødelegg deg selv :klemmer:

hehe, takk :) Men nå har jeg noen kilo for mye da..

Men har regigert litt mer på det nå, å jeg skal ha fridag hver Tirsdag og Fredag :) Men jeg skal jo fortsette å gå tur med hunden hver dag da!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...