Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Det er sikkert mange som tenker er ho helt bak mål eller.Men når min eldste datter var liten var det kun nan1 og nan2,og nå er det nan4.Vi bruker nan3 nå, men hvorfor er det nan4?? trodde det att når barnet var over 1 år så kunne det få vanlig melk.

Håper noen tar seg tid til å forklare meg dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn at de kan tjene mer penger :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Vi brukte nan3 en stund, fordi jentungen var relativt slank og jeg syntest det var et bedre alternativ enn H-melk (som de anbefalte på helsestasjonen). Tenkte da at fettsamensetningen i nan 3 er bedre enn i H-melk. Men nan 4?! Kunne sikkert liksågreit brukt den. Nan3 kan man begynne med tidligere enn nan4...

I Brasil har de helt opp i 5 og 6, tror jeg (søsteren min bor der). men der har ikke melken like god kvalitet som her, så der skjønner jeg behovet!

Skrevet

Både NAN 3 og 4 er noe vannvittig tøys, skapt for å suge ut penger fra usikre foreldre. Hvertfall her til lands hvor man har gode næringsmidler som dekker alle ettåringers behov etter MME tiden er over.

Men at det kommer fra Nestlé er ingen bombe, de lurer jo fattige mødre i u-land for å tjene penger på MME, noe som gjør at en million spedbarn dør som følge av deres aggressive markedsføring til fattige, uskolerte mødre.

NAN 3 kan vel til nøds være en erstatning for melk hos de som ikke tåler det ved ett års alder, men nå er ikke melk et MUST heller når man er ett. Det gjør ingenting å gi alternative som ris og hvetemelk til barnet er i stand til å drikke vanlig ku melk. Og tåler de ikke melk i det hele tatt, så går det også bra, uten å bruke NAN 3 og 4.

Skrevet

betyr dette att jeg kan kutte ut nan når hun er 1 år? hun er en stor baby, så hun trenger ikke noe "ekstra tilegg".

Skrevet

Du kan innføre vanlig melk fra 1 år ja.

Skrevet

Prøv deg frem med melk fra ettårs alder. Noen barn reagerer litt på det, men strengt tatt trenger hun hverken MME eller melk akkurat da. mange tåler det fint fra ett år av. Noen barn liker ikke melk heller i starten. Min ville IKKE ha noe melk da, og vi bare lot være å gi han det. Han fikk vann som tørstedrikk. noen måneder senere hadde han funnet ut at melk var godt (i barnehagen), så da fikk han det til frokost i barnehagen og litt som drikke hjemme.

De skal uansett ikke ha i seg mer enn en halvliter tilsammen i mat og drikke pr. døgn, fordi melk fortrenger jern i kosten. Jernet er viktigere enn melken. Kalsium f.eks. kan jo dekkes inn på andre måter enn via melk. Hvitost er en mye bedre kilde til akkurat det.

• Liker 1
Skrevet

jeg vil takke alle som har tatt seg tid til å svare meg. :smilyblomst:

Skrevet

Nå lærte jeg noe nytt i dag også. Nan har jeg alltid forbundet med indisk mat! :gjeiper:

*er på gravidforumet for å lese om folk som lever et helt annet liv enn meg!*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...