Gå til innhold

Proteinpulver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 169 cm og veier ca 63 kg. Fra september til begynnelsen av desember, gikk jeg ned fra 67 kg til 58 kg, før desember ødela alt slik at jeg la på meg 5 kg(!!!!!!!!!), irriterende. Uansett, nå er det et nytt år og nye muligheter, målet er 58 kg igjen før april-ish. Jeg trener 1,5-2 timer hver dag, og spesielt soya-proteinpulveret var med på å hjelpe meg med kampen mot kiloene.

Dette var bare en liten intro, hehe. Det jeg egentlig lurte på, er om dere har noen kommentarer til proteinpulver, som feks casein, whey, soya osv? Har dere prøvd det som måltidserstatter og sett at det gir resultater, fått økt muskelmasse etc? Og hvis dere da gikk ned i vekt, greide dere å holde vekten? Dere kan også godt fortelle noe annet dere har på hjertet om proteinpulver. Jeg er veldig opptatt av det, og lurer på hva flere folk mener om det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er positiv til proteinpulver, og irriterer meg grønn over de som mener det kun er for bolere, eller at man blir feit av det osv. Om man drikker det i tillegg til det nødvendige dagsbehovet, så kan man legge på seg ja, men da bruker man det feil (dersom ikke hensikten er å gå opp i vekt). Selv bruker jeg pulver f.eks når det blir lenge mellom trening og mat, eller etter en lang økt/tung styrkeøkt. Bruker det ikke hver dag, varierer litt hva jeg spiser etter trening. Bruker også pulver i bakverk, smoothie osv. Skikkelig digg! Ypperlig måte å få i seg nok proteiner om man ikke gjør det gjennom kosten.

Har ikke selv merket noen stor forskjell på kroppen som jeg kan si skyldes proteinpulveret i seg selv. Da er det nok heller endringen i trenings- og kostholdsvaner som spiller mest inn :)

Vet ikke om dette svarte helt på det du lurte på, men det hadde da noe med proteinpulver å gjøre i det minste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er målet å gå ned i vekt, å bygge muskler, eller begge deler? For meg virker det som om du kun er opptatt av hvor mye du veier, og ikke hvordan du faktisk ser ut. Skal du gå ned i vekt trenger du kun å minke kalori-inntaket, det er ikke nødvendig å trene. Joda, du øker kaloribehovet ved å trene, men du kan oppnå det samme kaloriunderskuddet ved å minke inntaket tilstrekkelig.

Vil du bygge muskler og samtidig gå ned i vekt bør du ikke bekymre deg for vekta, men for fettprosenten. Muskler veier mer enn fett, men legger seg også på mye penere steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

Proteinpulver funker, men må ikke erstatte et variert kosthold.

30-40g raskt etter trening er bra for kroppen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er positiv til proteinpulver, og irriterer meg grønn over de som mener det kun er for bolere, eller at man blir feit av det osv. Om man drikker det i tillegg til det nødvendige dagsbehovet, så kan man legge på seg ja, men da bruker man det feil (dersom ikke hensikten er å gå opp i vekt). Selv bruker jeg pulver f.eks når det blir lenge mellom trening og mat, eller etter en lang økt/tung styrkeøkt. Bruker det ikke hver dag, varierer litt hva jeg spiser etter trening. Bruker også pulver i bakverk, smoothie osv. Skikkelig digg! Ypperlig måte å få i seg nok proteiner om man ikke gjør det gjennom kosten.

Har ikke selv merket noen stor forskjell på kroppen som jeg kan si skyldes proteinpulveret i seg selv. Da er det nok heller endringen i trenings- og kostholdsvaner som spiller mest inn :)

Vet ikke om dette svarte helt på det du lurte på, men det hadde da noe med proteinpulver å gjøre i det minste ;)

Ok, ja enig! Men hvilket type proteinpulver bruker du til de forskjellige anledningene?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er målet å gå ned i vekt, å bygge muskler, eller begge deler? For meg virker det som om du kun er opptatt av hvor mye du veier, og ikke hvordan du faktisk ser ut. Skal du gå ned i vekt trenger du kun å minke kalori-inntaket, det er ikke nødvendig å trene. Joda, du øker kaloribehovet ved å trene, men du kan oppnå det samme kaloriunderskuddet ved å minke inntaket tilstrekkelig.

Vil du bygge muskler og samtidig gå ned i vekt bør du ikke bekymre deg for vekta, men for fettprosenten. Muskler veier mer enn fett, men legger seg også på mye penere steder.

Målet mitt er å gå ned i vekt samtidig som jeg ikke vil miste musklene mine. Har ikke noe stort behov for å bygge muskler, egentlig. Jeg er avhengig av trening, spiller aktivt tennis hver dag så det er ikke noe alternativ ikke å trene;) Men tror du at det er mer effektivt å drikke proteinpulver istedenfor å få i seg mer karbohydrater og fett med tanke på vektreduksjon? Siden proteiner gjør jo at man får en langtidsvarig mettehetsfølelse, så da småspiser man ikke like mye.. Er det noen flere grunner til det evt. er mer effektivt med en proteindiett, eller har jeg blitt litt for opphengt i proteiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg er ny på kvinne guiden så har dummet meg litt ut nå.. Jaja, AnonymBruker er meg, 123Sport! Skjønte ikke så mye av det anonymopplegget, men men det er vel ikke så farlig om jeg er anonym eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker proteinpulver, men har ikke noe manisk forhold til det å stappe i meg så mye som mulig i løpet av en dag, eller å tilsette det i all mat, slik jeg ser at enkelte bloggere gjør.

For meg er det bare en måte å få opp proteininntaket -litt- i løpet av dager hvor jeg ikke orker mye tung mat. Det er mettende, kan brukes til mye, relativt billig også videre. Bruker det blant annet når jeg lager hjemmelagde energibarer.

Opplever det som om det funker bra for meg. Jeg blir fylt opp etter trening (dvs. går ikke rundt og småspiser), og synes fremgangen i trening (både styrke og kondis) virker bedre. Om det er placebo eller ei vet jeg ikke, men er i alle fall fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker proteinpulver, men har ikke noe manisk forhold til det å stappe i meg så mye som mulig i løpet av en dag, eller å tilsette det i all mat, slik jeg ser at enkelte bloggere gjør.

For meg er det bare en måte å få opp proteininntaket -litt- i løpet av dager hvor jeg ikke orker mye tung mat. Det er mettende, kan brukes til mye, relativt billig også videre. Bruker det blant annet når jeg lager hjemmelagde energibarer.

Opplever det som om det funker bra for meg. Jeg blir fylt opp etter trening (dvs. går ikke rundt og småspiser), og synes fremgangen i trening (både styrke og kondis) virker bedre. Om det er placebo eller ei vet jeg ikke, men er i alle fall fornøyd. :)

ok:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Diet Protein i sjokolade fra Proteinfabrikken. Tidligere brukte jeg disse Delight eller hva det var produktene, men jordbærklumpene gjorde meg litt kvalm. En proteindrikk med melk etter styrketrening fyller opp alle lagre føles det ut som, ny fersk energi som jeg ikke klarer å få fra maten. Også har ikke jeg så stor matlyst etter trening heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker proteinpulver i kombinasjon med trening. Ellers bruker jeg litt proteinpulver i havregrøten min til frokost, dette for at den skal holde meg mett lenger, og få opp protein innholdet. Men proteinpulver brukes ikke som erstatning for mat her.

Jeg bruker proteinpulveret Muscle Milk, dette fordi jeg ikke reagerer allergisk på dette. Prøvd mange andre som jeg reagerer allergisk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...