AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Jada, en ny "er det bare meg"-tråd Bedriften planlegger utenlandstur, alle er entusiastiske og planlegger hvem de skal bo på rom med. Men jeg kan overhode ikke tenke meg å dele rom med en kollega (selv om det er en av samme kjønn). Sove gjør jeg enten alene, eller med en partner. Er dette fryktelig sært? Dere som har vært på firmatur, er det vanlig å kunne velge enkeltrom mot at man betaler for det? Hvor mye er det evt vanlig å betale? Jeg er redd for at de velger et såpass dyrt hotell at jeg like godt kunne bodd alene på et rimeligere sted. Men da blir jeg vel sett på som enda særere. Vet at noen har null sperrer mot dette, har hørt om firmaturer der alle av begge kjønn har ligget i soveposer i store telt. Man kan få hetta av mindre. Eller som tidligere spurt, er det bare meg?
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 går det ikke ann å spørre sjefen om hvilket hotell dere skal på? og så sier du i samme slengen at du betaler gjerne for enkeltrom
Gjest Cecilia L Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Nei, det er ikke bare deg, nei. Jeg misliker sterkt å dele rom med andre enn en partner, og på slike turer (med venninner eller kolleger) sørger jeg for å skaffe meg enerom og casher da ut for mellomlegget. Sær, nja, kanskje. Men jeg velger sær fremfor å mistrives på ferie. 1
altflyter Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Det kommer helt an på hvilket forhold jeg hadde hatt til kollegaene. På min første jobb kunne jeg aldri i verden delt rom med noen av dem, men i den andre jobben min, fikk jeg mange gode (nå nære) venninner, og det hadde gått greit... Kan forøvrig aldri tenke meg at du er den eneste som føler det sånn, og det burde ikke være et problem i verden at du ber om enerom så lenge du sier ifra i god tid, og betaler mellomlegget selv.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 går det ikke ann å spørre sjefen om hvilket hotell dere skal på? og så sier du i samme slengen at du betaler gjerne for enkeltrom Jo, jeg må jo det, men jeg lurer på hva som er vanlig praksis på sånne turer. Er det mange som bestiller enkeltrom, og til hvilken pris? Jeg bor jo som regel på hoteller i en helt annen og lavere prisklasse enn det de ser på. Er redd turen blir like dyr som om jeg skulle lagt ut hele reisen selv. Og da kunne jeg jo like gjerne reist privat
Evelyne Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Klart det inte bara är du, det finns garanterat fler som tänker som du. Personligen har jag inga problem att dela rum med folk men jag lurar verkligen på varför du inte vill göra det? Ni sover ju i varsin säng ändå.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #7 Skrevet 9. januar 2012 Klart det inte bara är du, det finns garanterat fler som tänker som du. Personligen har jag inga problem att dela rum med folk men jag lurar verkligen på varför du inte vill göra det? Ni sover ju i varsin säng ändå. For meg blir det alt for intimt å privat å sove med noen man ikke er i et nært forhold med. I tillegg våkner jeg veldig lett (selv om jeg neppe ville sovnet i en sånn setting).
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #8 Skrevet 9. januar 2012 Jeg liker heller ikke å dele hotellrom med kollegaer. Det blir rett og slett for privat. Var på kurs over flere dager her i regi av jobben. Jeg dro i sammen med en kollega jeg jobber særdeles tett i sammen med og vi stortrives i hverandres selskap. Heldigvis så var det helt ok for bedriften at vi fikk hvert vårt rom.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #10 Skrevet 9. januar 2012 Jøss, er det virkelig vanlig å måtte dele rom med kolleger på jobbturer?? Jeg jobber selv i offentlig sektor og bor på hotell med jobben 2-3 i året, og vi bor alltid på enerom. Ville vært helt uaktuelt for meg (og antakelig for kollegene mine også) å måtte sove på samme rom. 1
*appifany* Skrevet 9. januar 2012 #11 Skrevet 9. januar 2012 Det kommer helt an på hvilket forhold jeg hadde hatt til kollegaene. På min første jobb kunne jeg aldri i verden delt rom med noen av dem, men i den andre jobben min, fikk jeg mange gode (nå nære) venninner, og det hadde gått greit... Kan forøvrig aldri tenke meg at du er den eneste som føler det sånn, og det burde ikke være et problem i verden at du ber om enerom så lenge du sier ifra i god tid, og betaler mellomlegget selv. Jeg er og slik. Men du kan kanskje høre med verneombudet på jobb? Få denne personen til å ta det opp med sjefen, går det ikke så har hun/han taushetsplikt. Går det så er det jo bare å fikse?
Gjest SemperFi Skrevet 9. januar 2012 #12 Skrevet 9. januar 2012 (endret) Endret 9. januar 2012 av SemperFi 2
Gjest Kim Skrevet 9. januar 2012 #14 Skrevet 9. januar 2012 Ikke F. om jeg hadde delt rom med kolegaer. Soverom, dusj og sånt er privat.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #15 Skrevet 9. januar 2012 Jeg snorker (av og til) og får ikke til å slappe av om jeg må dele soverom med kolleger, så jeg bestiller alltid enerom; uten blygsel! Det er mange andre også som gjør det, så det er ikke noen stor greie.
Glitnir Skrevet 9. januar 2012 #16 Skrevet 9. januar 2012 Trodde det var vanlig med enkeltrom på jobbturer jeg? Uansett er det selvfølgelig helt greit å spørre on du kan få enkeltrom. Er du heldig sier de "ok" uten at du må betale noe for det.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #17 Skrevet 9. januar 2012 Vi har alltid enerom når vi av ulike grunner overnatter på hotell i jobbsammenheng. Både på sosiale turer og på kurs/konferanse. Hadde IKKE likt og måtte delt rom med noen. Jeg jobber i staten.
Bernardette Skrevet 9. januar 2012 #18 Skrevet 9. januar 2012 I firmaet der jeg jobber er flere av oss så glade i hverandre at vi ender opp på samme rom selv om vi egentlig har enerom alle sammen.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #19 Skrevet 9. januar 2012 Jeg hadde nektet å være med hvis jeg ikke fikk enerom, og jeg kunne godt betalt mellomlegget selv. Av de jeg jobber sammen med nå er det ei jeg kanskje kunne ha delt rom med hvis det var absolutt siste utvei. Jeg hater å dele rom med andre enn gubben, har visst blitt litt sær når det gjelder det på mine gamle dager... For da jeg var yngre var det ikke noe problem. Var eneste jenta i klassen noen år på vgs og sov på samme rom som gutta på diverse klasseturer. Så ikke noen grunn til å kreve enkeltrom da, men hadde definitivt gjort det i dag!
pinar Skrevet 9. januar 2012 #20 Skrevet 9. januar 2012 Jeg syns ikke det er sært. Folk er forskjellige. Personlig bryr jeg meg ikke så mye (kommer jo litt ann på hvilken kollega) men har måttet sove på rom med kollegaer flere ganger på jobb turer. Men for min del er det greit siden jeg er mørkredd å ikke liker å være alene hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå