Gå til innhold

Dame som mistet bena 22. juli?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett disse bildene og de hjelper meg faktisk med å forstå hvilken ufattelig meningsløs handling dette var.

Det er litt som å lese tiltalen fra Utøya, da jeg så hvor mange som var skutt i hodet så forsto jeg bedre hva slags person han er og handling han har gjort.

Oppe i hodet mitt har jeg hatt et "snillere" bilde av ting, dvs jeg har sett for meg en fredelig død med uskadde kropper. Og dette er selv om jeg vet hvilke krefter det er i eksplosiver, men det er sikkert for å beskytte meg selv.

Så bilder og det jeg leser har vekket meg... Jeg kan forstå at det var et helvete og at ofrene trenger hjelp til å komme seg gjennom dette i lang tid fremover. At all tilrettelegging og pengene som settes av til dette er nødvending.

Jeg tror folk som støtter ABB faktisk hadde hatt godt av å se hva han faktisk har gjort...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Tråden ryddet for injuriøse spekulasjoner rundt de omkomne.

Det minnes om at reglene mht. høflighet og normal folkeskikk også er gjeldene i dette rommet.

Lille-pus (mod)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett disse bildene og de hjelper meg faktisk med å forstå hvilken ufattelig meningsløs handling dette var.

Det er litt som å lese tiltalen fra Utøya, da jeg så hvor mange som var skutt i hodet så forsto jeg bedre hva slags person han er og handling han har gjort.

Oppe i hodet mitt har jeg hatt et "snillere" bilde av ting, dvs jeg har sett for meg en fredelig død med uskadde kropper. Og dette er selv om jeg vet hvilke krefter det er i eksplosiver, men det er sikkert for å beskytte meg selv.

Så bilder og det jeg leser har vekket meg... Jeg kan forstå at det var et helvete og at ofrene trenger hjelp til å komme seg gjennom dette i lang tid fremover. At all tilrettelegging og pengene som settes av til dette er nødvending.

Jeg tror folk som støtter ABB faktisk hadde hatt godt av å se hva han faktisk har gjort...

Akkurat det samme har jeg tenkt. For meg har det å se bilder og få vite detaljer om det som skjedde vært viktig, jeg tror ikke jeg klarte å se for meg hvor brutalt og hjerterått det var i mylderet av rosetog og nestekjærlighet. For meg er det viktig å huske at det som faktisk skjedde den dagen var at uskyldige mennesker ble sprengt i biter, bokstavelig talt, i tillegg til at mange, mange ble henrettet mens de tryglet og ba for sine liv eller prøvde å rømme. For meg er ikke dette bare "koz&klemz"...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke se bilder av døde Gadaffi, men de ble likevel vist i alle medier, både på TV, internett og i aviser. Det var også bilder av den sauen som ble spist opp av en ulv. Hadde jeg noe valg?

Hvorfor er disse nettopp ofrene så hellige?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme har jeg tenkt. For meg har det å se bilder og få vite detaljer om det som skjedde vært viktig, jeg tror ikke jeg klarte å se for meg hvor brutalt og hjerterått det var i mylderet av rosetog og nestekjærlighet. For meg er det viktig å huske at det som faktisk skjedde den dagen var at uskyldige mennesker ble sprengt i biter, bokstavelig talt, i tillegg til at mange, mange ble henrettet mens de tryglet og ba for sine liv eller prøvde å rømme. For meg er ikke dette bare "koz&klemz"...

Jeg også.

Det er derfor jeg også leser ord for ord fra rettsaken, og da helst Aftonbladet som tar mer mye mer enn norske medier. Det hjelper meg å forstå, og det hjelper meg å fordøye. Tror ikke grusomhetene gikk helt opp for meg før nå. Visste jo at det som hadde skjedd var ille, men det å høre (og se) detaljer syns jeg hjelper i bearbeidelsen. Jeg er en grublende person og må ofte dvele lenge ved ting før jeg kan komme meg videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det der sier faktisk mest om deg!

Det er jo du som absolutt må se på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er jo du som absolutt må se på bildet.

Følte du deg truffet eller?

Må jeg absolutt se på bildet? Hvordan vet du hvorvidt jeg må se på det eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...