Gå til innhold

Dame som mistet bena 22. juli?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kan noen bare si hva nettsiden er ? så kan man søke selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg vil legge til at det finnes folk der ute som ikke liker å se bilder av døde og som bør få slippe det, men som av likevel har lyst å lese. Nå ungår jeg selvsagt å trykke på linker, men er jo de som legger ut bilder direkte i innleggene også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La vær å se. Dette er en død kvinne som vi bør ha litt bedre respekt for enn å "kikke" på henne når hun lå halvnaken med ødelagt kropp og døde rett etterpå.

Vær så snill, slutt og se på de bildene. Ville du likt at folk satt sensasjonslystent og kikket på deg hvis du var i samme situasjon? Hun kan ikke be noen om å fjerne bildene, hun er død. Vis respekt.

Jeg støtter dette innlegget.

Vær så snill å vis respekt. For alt vi vet så kan den avdødes familie, venner osv være her inne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som absolutt vil se det, google "sjællands nyheder billeder fra bombeeksplosionen". Det er det første som kommer opp på nettsøk, og så er det siste bildet i bildeserien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som absolutt vil se det, google "sjællands nyheder billeder fra bombeeksplosionen". Det er det første som kommer opp på nettsøk, og så er det siste bildet i bildeserien.

Vær så snill...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill...

Hvem ga deg og andre rett til å bestemme hva andre skal se?????????????????????

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen for noen bilder!!! :(

Selv om vi poster bilder av døde kropper fra nadre land i norsk media, så er jeg faktisk glad for at vi har spart våre egne borgere fra å ha sett de værste bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør det hvertfall veldig tydlelig hvorfor vi trenger at rettsaken ikke viser slike bilder til andre enn dommerne, advokatene og tiltalte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som absolutt vil se det, google "sjællands nyheder billeder fra bombeeksplosionen". Det er det første som kommer opp på nettsøk, og så er det siste bildet i bildeserien.

Første link etter dette søket gir meg Sjelland Nyheter, men kun en side me kode (altså feil).

Når jeg bruker Google billedsøk, får jeg ikke opp noen bilde som ligner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første link etter dette søket gir meg Sjelland Nyheter, men kun en side me kode (altså feil).

Når jeg bruker Google billedsøk, får jeg ikke opp noen bilde som ligner...

Jeg fant det. Men hva med bilde nr. 48 da? Hva er det? Er det samme person eller en annen død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også en ung gutt i Utøya som mistet en arm og en ben om jeg ikke husker feil :( Håper han er sterk nok til å gå videre med livet med smil om munnen..

Det virket sånn. Han var i media nylig.. Var bare glad han levde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La vær å se. Dette er en død kvinne som vi bør ha litt bedre respekt for enn å "kikke" på henne når hun lå halvnaken med ødelagt kropp og døde rett etterpå.

Vær så snill, slutt og se på de bildene. Ville du likt at folk satt sensasjonslystent og kikket på deg hvis du var i samme situasjon? Hun kan ikke be noen om å fjerne bildene, hun er død. Vis respekt.

Du klikket jo tydeligvis på linken selv for å se bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klikket jo tydeligvis på linken selv for å se bildet?

De fleste her har sett bildet, men allikevel så ber dem om at ingen andre skal se de av respekt for ofrene. Snakk om dobbeltmoral.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet å se bilder av døde mennesker eller å beskrive de dødes skader? Den avdøde er likevel død, og det reduserer da på ingen måte verdigheten til det mennesket som en gang levde, selv om de pårørende ofte liker å hevde det. Mistenker at dette har blitt en "fiks ide" og ubegrunnet konvensjon.

Er det noe bedre å omtale at avdøde skal obduseres? Vi kan alle se for oss hva dette innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør det hvertfall veldig tydlelig hvorfor vi trenger at rettsaken ikke viser slike bilder til andre enn dommerne, advokatene og tiltalte.

Nei! Slett ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem ga deg og andre rett til å bestemme hva andre skal se?????????????????????

Det handler om å vise litt respekt og ikke glo på bildet som om det var en severdighet!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet å se bilder av døde mennesker eller å beskrive de dødes skader? Den avdøde er likevel død, og det reduserer da på ingen måte verdigheten til det mennesket som en gang levde, selv om de pårørende ofte liker å hevde det. Mistenker at dette har blitt en "fiks ide" og ubegrunnet konvensjon.

Er det noe bedre å omtale at avdøde skal obduseres? Vi kan alle se for oss hva dette innebærer.

Enkelte liker kanskje ikke å se døde mennesker? Kanskje de synes er ekkelt eller noe? Er og litt forskjell på å se noen som bare er død enn å se noen er er helt "ødelagt".

Og det bør respekteres. Og det bør også respekteres hva offeret selv kanskje mente. De ferreste vil vel ligge på utstilling når de er død?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte liker kanskje ikke å se døde mennesker? Kanskje de synes er ekkelt eller noe? Er og litt forskjell på å se noen som bare er død enn å se noen er er helt "ødelagt".

Og det bør respekteres. Og det bør også respekteres hva offeret selv kanskje mente. De ferreste vil vel ligge på utstilling når de er død?

De som ønsker å unngå å se slike bilder kan unnlate å oppsøke dem. Hva avdøde selv ønsket vet ingen. Å se disse bildene bidrar til å øke forståelsen av det som har skjedd og på den måten er bildene viktige. Å demonstrere brutaliteten i hendelsene er vel neppe i stid med ofrenes ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det handler om å vise litt respekt og ikke glo på bildet som om det var en severdighet!

Det der sier faktisk mest om deg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...