Gå til innhold

Dame som mistet bena 22. juli?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På dagen den 22 juli var jeg på jobb, og fikk ikke med meg tv-sendingene umiddelbart etter bomben i regjeringskvartalet. En venninne hentet meg etter jobb, og da sa hun at hun hadde hørt at vitner hadde sett en dame som hadde mistet begge bena. I ettertid har jeg ikke hørt noe mer om dette. Var det noen andre som hørte noe om dette, eventuelt vet om det stemmer? Det er liksom noe av det jeg husker best fra 22. juli, og lurer på hvordan det eventuelt går med damen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Dytter

Jeg lurer på det samme. Så henne på filmen som ble vist mange ganger fra regjeringskvartalet etter bomben.

Første gange de sendte filmen på TV var den uredigert, da så man henne ligge der, pustet såvidt, manglet sine

ben.. Lurer sånn på om hun overlevde, noen som vet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Kan ikke lese noe i tiltalen om overlevende offer som mistet begge beina, så her må man nesten regne med at kvinnen døde av skadene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett, jeg antar at hun døde. Det er bare det at på filmen så det ut som hun pustet, men i media står det at alle som døde av bomben døde momentant. Kanskje de sier det slik for å skåne de etterlatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svt.se har publisert det meste med nokså usensurerte beskrivelser. De to første ofrene ble nærmest revet i fillebiter av bomben (de største kroppsdelene man kunne finne var deler av armer, kjeveparti osv). Offer nr. 3 ble løftet opp i lufta av bomben og funnet liggende på magen med venstre fot revet av, mens offer nr. 4 (som befant seg inne i resepsjonen, tror jeg) døde av at hun knakk nakken da det smalt.

Alle døde momentant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også noen som var der, og de sa det var en ung kvinne. Men jeg aner ikke om det stemmer. Kan jo hende at hun døde. Uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svt.se har publisert det meste med nokså usensurerte beskrivelser. De to første ofrene ble nærmest revet i fillebiter av bomben (de største kroppsdelene man kunne finne var deler av armer, kjeveparti osv). Offer nr. 3 ble løftet opp i lufta av bomben og funnet liggende på magen med venstre fot revet av, mens offer nr. 4 (som befant seg inne i resepsjonen, tror jeg) døde av at hun knakk nakken da det smalt.

Alle døde momentant.

Vet du hva artikkelen heter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også en ung gutt i Utøya som mistet en arm og en ben om jeg ikke husker feil :( Håper han er sterk nok til å gå videre med livet med smil om munnen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, ser tråden min har blitt dratt opp :)

Viste de dette på tv altså? Det hadde jeg ikke trodd. Tenk så grusomt om personens pårørende tilfeldigvis så på tv-en da, det kan jo godt hende :tristbla: Får helt vondt inni meg av at hun pustet og kanskje kjente de forferdelige smertene av å ha fått bena revet av..

Grunnen til at jeg har tenkt på dette i ettertid er at det var det første som virkelig satte meg ut 22. juli. Da jeg hørte om den stakkars damen gikk det opp for meg hvilken grusomhet som hadde skjedd. I trygge Norge av alle steder.. Det er sånt som skjer i krigssoner i Midtøsten, ikke her! Så det ble liksom med meg i tankene, det gjorde så inntrykk.

Hadde håpt at hun kanskje overlevde, gjennomgikk opptrening og kom seg tilbake til livet. Men ser ut som hun ikke klarte seg dessverre.. Jeg håper hun har fred og ingen smerte hvor enn hun måtte være nå. :hjerte:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mer info, men jeg fant et bilde.. huff, det er henne. Hun må være død ja. Et grusomt bilde, anbefaler ingen å se det.

Link slettet pga identifisering.

Mvh Sulosi

Endret av Sulosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke mer info, men jeg fant et bilde.. huff, det er henne. Hun må være død ja. Et grusomt bilde, anbefaler ingen å se det.

Oi,det var ille ja.

Link slettet.

Mvh Sulosi.

Endret av Sulosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mer info, men jeg fant et bilde.. huff, det er henne. Hun må være død ja. Et grusomt bilde, anbefaler ingen å se det.

Det var verste jeg har sett tror jeg. Sånn i alle sammenhenger.

Link slettet.

Mvh Sulosi.

Endret av Sulosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fristet til å se bildet. Kan noen beskrive det først?

Hvor nærme er det? Hvor detaljert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest badeand1

Jeg er veldig fristet til å se bildet. Kan noen beskrive det først?

Hvor nærme er det? Hvor detaljert?

Ikke så veldig nærme og ikke sååå detaljert.

Men man ser jo at beina er borte for å si det sånn.. ser ikke så mye blod heller, er mest mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Kan noen forklare bildet? Hva er hvor på henne?

Beina er lengst mot venstre. Eller det som er igjen av beina. Stakkars. =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mer info, men jeg fant et bilde.. huff, det er henne. Hun må være død ja. Et grusomt bilde, anbefaler ingen å se det.

Shiiiiiitt

Link slettet.

Mvh Sulosi.

Endret av Sulosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...