Gå til innhold

Trenger litt hjelp til å gå ned i vekt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Har siden fødselen ønsket å gå ned noen ekstra kg for å nå vekten jeg hadde før svangerskapet som var 52kg, mens jeg nå er 58kg. Har ikke spesielt flat mage, og har endel fett over hoftene og lårene som jeg skulle ønske å trent vekk. Har derfor kuttet ut brus og søtsaker som en liten begynnelse, men når det kommer til trening stiller jeg ganske lavt på kunnskap ;)

Er det noen øvelser jeg kan gjøre for å ta av meg, stramme inn mage, hofte og lår som er spesielt gode, i tillegg til turer? Jeg skulle jo aller helst lagt om kostholdet også, men det er heller ikke noe jeg har spesielt stor kunnskap om. Kostholdet består av mye fisk og grønt, noe som jeg har fortstått er bra. Alikevel er mange dager fy-fy mat som ikke er med på å gå ned i vekt akkurat :)

Setter stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Hei godtfolk!

Har siden fødselen ønsket å gå ned noen ekstra kg for å nå vekten jeg hadde før svangerskapet som var 52kg, mens jeg nå er 58kg. Har ikke spesielt flat mage, og har endel fett over hoftene og lårene som jeg skulle ønske å trent vekk. Har derfor kuttet ut brus og søtsaker som en liten begynnelse, men når det kommer til trening stiller jeg ganske lavt på kunnskap ;)

Er det noen øvelser jeg kan gjøre for å ta av meg, stramme inn mage, hofte og lår som er spesielt gode, i tillegg til turer? Jeg skulle jo aller helst lagt om kostholdet også, men det er heller ikke noe jeg har spesielt stor kunnskap om. Kostholdet består av mye fisk og grønt, noe som jeg har fortstått er bra. Alikevel er mange dager fy-fy mat som ikke er med på å gå ned i vekt akkurat :)

Setter stor pris på all hjelp!

Kardio trening er supereffektiv for brenne bort overflødig fett. Jeg er selv superfan av jogging, da verken kondis eller kroppen min noensinne har vært så bra.

Hvor lenge siden er det du fødte? Det kan uansett lønne seg å trene mageregionen for å styrke magemusklene da blir litt slappere ved graviditet.

Planken er super!

Samt at du ligger på ryggen og sakser med beina uten at beina berører gulvet/hever begge beina opp og ned uten gulvkontakt/gynger begge beina i lufta side til side(tar sidene av magen)

Kostholdet er også vikktig.

Få i det proteiner fra kylling, egg, fisk, karbonadedeig.

Trege karbs fra f.esk. Ryvita knekkebrød, grove kornprodukter, grønnsaker, brun pasta/ris etc.

Gode fettkilder fra mandler/valnøtter, solsikkeolje, avocado etc.

Skulle du bli sugen så er frukt en fin kilde til sukker :jepp:

Håper dette hjalp litt :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Maja!

Er nå 1 år siden jeg fødte, så egentlig har jeg null unnskyldning for å ikke ha prøvd før.

Nå kommer jo derimot sommeren med stormskritt, og jeg merker selv jeg savner å kunne gå inn i klærne jeg hadde før, og at kroppen kanskje plager meg litt mer i hverdagen enn jeg først hadde antatt. Mye legger seg på hoftene (stort sett alt)

Jeg som de fleste vil jo se resultat så raskt som mulig, men hvor raskt ER mulig?

Og hvor mye/lenge tror du jeg bør begynne med de ulike tingene som jogging osv? Beklager dumme spm.. Dette er ikke min greie :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STYRKETRENING!!! Tung styrketrening. Markløft, knebøy og benkpress. Varier med kardio, som feks jogging. Kostholdstipsa til Maja er gull, samme med fremgangen til å begynne å jogge. Jeg vil anbefale deg tung styrke tre fire dager i uken :)

og du bør ikke "ville se resultater så raskt som mulig", da blir du lei og slutter innen en uke. Tenk på hvor bra det er for kroppen med rett mat og trening en stund, SÅ kan du begynne å tenke på utseendet. Hvorfor ikke gjøre en livsstilsendring enn å bare ville se bra ut til sommeren?

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Vil jo selvsagt holde det sånn, men det var at sommeren nærmer seg som gjorde at jeg virkelig ble motivert til å faktisk begynne :)

Livsstilen min MÅ endres, jeg aner bare ikke hvordan man skal gå frem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Tusen takk for svar Maja!

Er nå 1 år siden jeg fødte, så egentlig har jeg null unnskyldning for å ikke ha prøvd før.

Nå kommer jo derimot sommeren med stormskritt, og jeg merker selv jeg savner å kunne gå inn i klærne jeg hadde før, og at kroppen kanskje plager meg litt mer i hverdagen enn jeg først hadde antatt. Mye legger seg på hoftene (stort sett alt)

Jeg som de fleste vil jo se resultat så raskt som mulig, men hvor raskt ER mulig?

Og hvor mye/lenge tror du jeg bør begynne med de ulike tingene som jogging osv? Beklager dumme spm.. Dette er ikke min greie :sukk:

Starter du i dag og tenker at dette er en livsstilsendring, ikke en snarvei til "sommerkroppen", så vil du sakte, men sikkert få de resultatene du ønsker. I tillegg vil slanking med rett kosthold og trening være en varlig endring.

Start allerede i dag! Kom deg på trening, lag en månedsplan for trening. Handler inn masse god og sunn mat og kast all drittmaten. Noe mer skal ikke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg kuttet ut brus og snop fullstendig!

Har heller kost meg med frukt og grønt, og akkurat nå litt valnøtter og vann. La meg få poengtere; Jeg har aldri, aldri gått uten brus og godteri for en dag siden jeg var 13 år gammel, dette kaller jeg endring!! Har også gått to turer om dagen, i greit tempo i 30 min begge gangene.

Har nå gått ned 6kg kun ved å kutte ut brus og snop, og fått mange fine kommentarer fra både venner og familie (og kjæresten) på at det er merkbar forandring rundt hoftene :)

'

Nå er jeg herved 55,7kg. sitter nesten i vantro her :)

Var 58 da jeg skrev innlegget her.

- Jeg må være en idiot som har ventet så lenge, med noe så herlig som dette. Neste steg må bli røykekutt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...