Gå til innhold

Spinning?


tiini

Anbefalte innlegg

Jeg var på en spinningtime for etpar dager siden, å det var en positiv oplevelse vil jeg si! Så tengte jeg skulle prøve meg en gang til :)

Men, er det så god trening som det føltes som? :P

Eller er det noe annet dere vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra du likte det :) ikke mange som liker spinning etter en time. Det blir bare gøyere :) jeg trener spinning 1-2 ganger i uken, syns det er den morsomste treningen! Min mor begynte på spinning for noen år siden, hun har gått ned helt sykt mye.. Så lenge man syns det er gøy og man gir gass, blir resultatet godt humør, masse energi og vektnedgang ;) men husk å trene overkropp også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det er super trening! Jeg sverger til spinning! :rodmer:

Bra! da skal jeg fortsette med det! tengte en dag i uken til og begynne med, å bodyjam og styrke noen av de andre dagene i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! da skal jeg fortsette med det! tengte en dag i uken til og begynne med, å bodyjam og styrke noen av de andre dagene i uka :)

oi, skulle ikke være anonym. :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning er kjempebra trening og det er så gøy!! Pleier å velge en sykkel ved siden av en eller annen som jeg vet er godt trente, det vekker konkurranseinstinket og jeg gir mer. Jeg tror det er viktig å trene mage og korsrygg om du skal bli god på spinning- bra kjernemuskulatur gir deg stabiliteten du trenger på sykkelen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på en spinningtime for etpar dager siden, å det var en positiv oplevelse vil jeg si! Så tengte jeg skulle prøve meg en gang til :)

Men, er det så god trening som det føltes som? :P

Eller er det noe annet dere vil anbefale?

Nå vet jeg ikke hvor godt du følte at det var, men spinning kan være en utmerket treningsform så sant man har passelig belastning. En fordel med sykling/spinning framfor jogginger at man har mye mindre risiko for belastningsskader. Noen får kneskader, men det er stort sett folk som bruker for tunge gir/har for tung belastning. Jeg har sett noen som setter på steinhard belastning, det er så vidt de klarer å tråkke rundt, og tenker kanskje at "nå skal lårene virkelig bli fine", men hvis de oppnår noe er det stort sett kneskader. Tråkk gjerne med har belastning, men du skal alltid klare å holde minst 70 omdreininger per minutt.

Ulempen i forhold til jogging er at siden det er lettere belastning for kroppen, må man holde på lenger for å få samme treningseffekt som med jogging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...