Gå til innhold

Trene mer, spise mer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg startet for et par måneder siden på vektklubben.no fordi jeg vil ned i vekt. I følge den skal jeg spise 1300kcal per dag for å gå ned i vekt. Jeg registrerte meg som lite aktiv. Hvis jeg begynner å trene mer vil jeg kunne spise mer? Altså, skjønner jo at jeg kan spise mer når jeg trener uten å gå opp i vekt, men har kroppen behov for flere kalorier hvis jeg trener mer og fast? Hvor ofte må jeg i så fall trene? Synes 1300 kcal er vanskelig å holde seg til. Må ofte spise ute pga jobb/skole i tillegg tar jeg meg som regel en fest en gang i uka. Da måjeg jo sulte meg for å ikke gå tusen kalorier over grensa, og så vidt meg bekjent bør man spise et solid måltid før en bytur. I tillegg elsker jeg brus og godteri, men jobber med å holde meg i skinnet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du løper på en tredemølle kan du jo selv se hvor mange kalorier du forbrenner. Hvis du forbrenner 1000 kcal så kan du jo selv velge hvor mye du vil spise - i forhold til det du har trent (1000 kcal)... :)

Masse lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du løper på en tredemølle kan du jo selv se hvor mange kalorier du forbrenner. Hvis du forbrenner 1000 kcal så kan du jo selv velge hvor mye du vil spise - i forhold til det du har trent (1000 kcal)... :)

Masse lykke til!

Takk for svar, men var ikke helt det jeg lurte på. Er klar over at hvis jeg trener mer har jeg kalorier "til gode". Men mener å ha hørt noe om at hvis man trener mye og fast vil dagsbehovet stige. Stemmer det?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, behovet vil stige. Bare registrer nytt aktivitetsnivå på vektklubben sin side.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, behovet vil stige. Bare registrer nytt aktivitetsnivå på vektklubben sin side.

Takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...