AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #41 Skrevet 9. januar 2012 Jeg reagerer hverken på at hun ønsker å bli mor i ung alder eller at hun kommer til å bo hjemme en stund, derimot reagerer jeg på at de slik ts beskriver det nærmest forventer å kunne bo hjemme igjen og at hun ikke ønsker å jobbe og/eller studere. Altså at det virker som om hun ser for seg at denne ordningen blir permanent. Poenget må jo være å kunne skape et så trygt hjem for barnet med de rammer som en behersker selv med alt det inkluderer av eget bosted og trygge forutsetninger som jobb og hvertfall litt øknomisk handlefrihet. Nei, man trenger ikke være velbeholdt, man trenger ikke eie sin egen villa, men en bør i det minste ha nok til å betjene løpende utgifter samt legge av litt til sparing nå og da. Videre går det også på generell modenhet og hva man har å tilby barnet rent psykososialt, og det er vel strengt tatt ingen god forutsetning når man planlegger og ønsker å oppdra barnet hjemme hos sine egne foreldre. I tillegg syntes jeg det vitner om lite respekt for sine foreldre som egentlig er ferdig med småbarnstiden og oppdragelse og som fortjener ro og muligheten til å gjøre ting de ikke fikk mulighet til tidligere om de ønsker. Litt tid med barnebarn er mange besteforeldres ønske, men ikke boende permanent under eget tak. Snakk litt med venninna di du. Spør om hun ikke syntes at foreldrene hennes behøver å bli frigitt nå?
Gjest Hanne Skrevet 9. januar 2012 #42 Skrevet 9. januar 2012 Jeg er selv bestemor. Jeg synes det er helt supert å passe barnebarnet mitt. Hvis jeg har mulighet til å hjelpe til litt praktisk eller økonomisk gjør jeg det med glede. Hvis det ikke passer er det ikke noe problem å si nei. Hadde du syntes det var like moro om det var ditt yngste barn som nettopp har flyttet ut som kom hjem etter noen måneder og skulle ha barn? For slik er det for foreldrene til gutten. Jeg tror ikke jeg hadde vært veldig glad om jeg hadde oppdratt et barn for at dette skulle få barn selv når det såvidt er i stand til å ta vare på seg selv og nettopp har flyttet ut.
Gjest Hanne Skrevet 9. januar 2012 #43 Skrevet 9. januar 2012 Jeg reagerer hverken på at hun ønsker å bli mor i ung alder eller at hun kommer til å bo hjemme en stund, derimot reagerer jeg på at de slik ts beskriver det nærmest forventer å kunne bo hjemme igjen og at hun ikke ønsker å jobbe og/eller studere. Altså at det virker som om hun ser for seg at denne ordningen blir permanent. Poenget må jo være å kunne skape et så trygt hjem for barnet med de rammer som en behersker selv med alt det inkluderer av eget bosted og trygge forutsetninger som jobb og hvertfall litt øknomisk handlefrihet. Nei, man trenger ikke være velbeholdt, man trenger ikke eie sin egen villa, men en bør i det minste ha nok til å betjene løpende utgifter samt legge av litt til sparing nå og da. Videre går det også på generell modenhet og hva man har å tilby barnet rent psykososialt, og det er vel strengt tatt ingen god forutsetning når man planlegger og ønsker å oppdra barnet hjemme hos sine egne foreldre. I tillegg syntes jeg det vitner om lite respekt for sine foreldre som egentlig er ferdig med småbarnstiden og oppdragelse og som fortjener ro og muligheten til å gjøre ting de ikke fikk mulighet til tidligere om de ønsker. Litt tid med barnebarn er mange besteforeldres ønske, men ikke boende permanent under eget tak. Snakk litt med venninna di du. Spør om hun ikke syntes at foreldrene hennes behøver å bli frigitt nå? Har snakket mye med henne, spesielt siden våre foreldre også er venner så får jeg også vite av mamma og pappa hvordan besteforeldrene har det. Hun er egentlig ganske fast bestemt på at foreldrene skal stille opp på en måte jeg har fått inntrykk av at de egentlig ikke ønsker men de klarer bare ikke si nei.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #44 Skrevet 9. januar 2012 Har snakket mye med henne, spesielt siden våre foreldre også er venner så får jeg også vite av mamma og pappa hvordan besteforeldrene har det. Hun er egentlig ganske fast bestemt på at foreldrene skal stille opp på en måte jeg har fått inntrykk av at de egentlig ikke ønsker men de klarer bare ikke si nei. Det er jo bra du prøver å snakke med henne. Hun setter jo også foreldrene sine i et svært vanskelig valg. De har jo selvfølgelig rett til å kaste henne ut, men mange foreldre vil nok helst ikke det siden hun skal få barn selv. Å skape et slikt press på foreldrene sine syntes jeg mildt sagt er dårlig gjort. At besteforeldre stiller litt opp er en ting, og er noe som er både ønsket av mange besteforeldre selv samt foreldre som kanskje får litt alenetid iblant. Det som blir feil er når dette er forventet fra hennes side og at dette også planlegges som en permanent løsning. Jeg håper hun etterhvert skjønner at besteforeldrerollen er noe annet enn foreldrerollen.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #45 Skrevet 9. januar 2012 Har snakket mye med henne, spesielt siden våre foreldre også er venner så får jeg også vite av mamma og pappa hvordan besteforeldrene har det. Hun er egentlig ganske fast bestemt på at foreldrene skal stille opp på en måte jeg har fått inntrykk av at de egentlig ikke ønsker men de klarer bare ikke si nei. Det er jo bra du prøver å snakke med henne. Hun setter jo også foreldrene sine i et svært vanskelig valg. De har jo selvfølgelig rett til å kaste henne ut, men mange foreldre vil nok helst ikke det siden hun skal få barn selv. Å skape et slikt press på foreldrene sine syntes jeg mildt sagt er dårlig gjort. At besteforeldre stiller litt opp er en ting, og er noe som er både ønsket av mange besteforeldre selv samt foreldre som kanskje får litt alenetid iblant. Det som blir feil er når dette er forventet fra hennes side og at dette også planlegges som en permanent løsning. Jeg håper hun etterhvert skjønner at besteforeldrerollen er noe annet enn foreldrerollen.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #46 Skrevet 9. januar 2012 Har snakket mye med henne, spesielt siden våre foreldre også er venner så får jeg også vite av mamma og pappa hvordan besteforeldrene har det. Hun er egentlig ganske fast bestemt på at foreldrene skal stille opp på en måte jeg har fått inntrykk av at de egentlig ikke ønsker men de klarer bare ikke si nei. Det er jo bra du prøver å snakke med henne. Hun setter jo også foreldrene sine i et svært vanskelig valg. De har jo selvfølgelig rett til å kaste henne ut, men mange foreldre vil nok helst ikke det siden hun skal få barn selv. Å skape et slikt press på foreldrene sine syntes jeg mildt sagt er dårlig gjort. At besteforeldre stiller litt opp er en ting, og er noe som er både ønsket av mange besteforeldre selv samt foreldre som kanskje får litt alenetid iblant. Det som blir feil er når dette er forventet fra hennes side og at dette også planlegges som en permanent løsning. Jeg håper hun etterhvert skjønner at besteforeldrerollen er noe annet enn foreldrerollen.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #47 Skrevet 9. januar 2012 Har snakket mye med henne, spesielt siden våre foreldre også er venner så får jeg også vite av mamma og pappa hvordan besteforeldrene har det. Hun er egentlig ganske fast bestemt på at foreldrene skal stille opp på en måte jeg har fått inntrykk av at de egentlig ikke ønsker men de klarer bare ikke si nei. Det er jo bra du prøver å snakke med henne. Hun setter jo også foreldrene sine i et svært vanskelig valg. De har jo selvfølgelig rett til å kaste henne ut, men mange foreldre vil nok helst ikke det siden hun skal få barn selv. Å skape et slikt press på foreldrene sine syntes jeg mildt sagt er dårlig gjort. At besteforeldre stiller litt opp er en ting, og er noe som er både ønsket av mange besteforeldre selv samt foreldre som kanskje får litt alenetid iblant. Det som blir feil er når dette er forventet fra hennes side og at dette også planlegges som en permanent løsning. Jeg håper hun etterhvert skjønner at besteforeldrerollen er noe annet enn foreldrerollen.
håpefullprøver Skrevet 9. januar 2012 #48 Skrevet 9. januar 2012 Om man er for ung til å få barn spørs på hvor man er i livet! Hvis man fortsatt bor hjemme hos foreldre, ikke har begynt på noen utdannelse og bare har deltidsjobb virker denne planlegginga litt, ja, dårlig planlagt!
Gjest Hanne Skrevet 9. januar 2012 #49 Skrevet 9. januar 2012 Om man er for ung til å få barn spørs på hvor man er i livet! Hvis man fortsatt bor hjemme hos foreldre, ikke har begynt på noen utdannelse og bare har deltidsjobb virker denne planlegginga litt, ja, dårlig planlagt! Ja, det var dårlig planlagt for å si det mildt. Men siden hun vet hun kan tvinne foreldrene rundt lillefingeren så var jo en stor del av planen at de skulle komme og ordne opp, igjen.
Gjest Hanne Skrevet 9. januar 2012 #50 Skrevet 9. januar 2012 Det er jo bra du prøver å snakke med henne. Hun setter jo også foreldrene sine i et svært vanskelig valg. De har jo selvfølgelig rett til å kaste henne ut, men mange foreldre vil nok helst ikke det siden hun skal få barn selv. Å skape et slikt press på foreldrene sine syntes jeg mildt sagt er dårlig gjort. At besteforeldre stiller litt opp er en ting, og er noe som er både ønsket av mange besteforeldre selv samt foreldre som kanskje får litt alenetid iblant. Det som blir feil er når dette er forventet fra hennes side og at dette også planlegges som en permanent løsning. Jeg håper hun etterhvert skjønner at besteforeldrerollen er noe annet enn foreldrerollen. De skulle nok helst ønsket at hun ikke kom hjem siden de fant et sted for henne å bo når hun flyttet ut som de var med å betale for, men hun bryr seg veldig lite om hva foreldrene måtte mene. Å snakke med henne er egentlig veldig vanskelig for hun blir bare lei venner som ikke er med henne på alt hun finner og på og tenker. Det er alltid et eller annet nytt rart hun finner på som hun forventer at alle skal hoppe i taket på. Hun er for.eks kjempe sint på foreldrene fordi de ønsket å gi henne masse penger så hun kunne starte firma eller kjøpe seg et hus når hun flyttet ut... En annen venninne som har foreldre som jeg tror har det ganske greit økonomisk ble hun kjempesint på fordi hun ikke ville gå til sine foreldre og være med på dette firma greiene som hun skulle begynne med.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2012 #51 Skrevet 9. januar 2012 Jeg ble gravid som 20 åring. Var klar til å få barn og er ikke redd for å si at det var planlagt. Både jeg og mannen min (den tid samboer) hadde faste jobber. Jeg hadde nettopp tatt fagbrev og han hadde/har bachelor i markedsføring. Jeg har studert videre siden, og det gikk flott! Mange i 30-40 årene som studerer OG har familie faktisk - så hvorfor er det så gale når man er litt yngre?!! Føler likevel at jeg var ett "barn" da jeg ble gravid. Ikke fordi jeg følte meg som ett barn selv, men fordi Norge er slik. Noen studerer i evigheter, og får ikke barn før de er ferdige, og de har satt "trenden" på hva som er "rett tid" til å starte familie. Vi var ferdig etablert med hus og gode jobber, så følte ikke for å vente fordi det finnes noen "fasit alder".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå