Jinx Skrevet 28. juli 2004 #301 Del Skrevet 28. juli 2004 Takk for alltid hyggelige ord i boken min Lilja Du er så god !!! Liker ikke forandringer jeg heller Å ang å legge dagbøkene under en tråd gjør jo det bare mindre oversiktlig... Tar hverken mer eller mindre plass... Skulle ønske du hadde bodd i mærheten av meg, det hadde vært en fornøyelse å treffe deg ! Ønsker deg en kjempe FLOTT DAG !!! Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #302 Del Skrevet 28. juli 2004 Og takk til deg Jinx som alltid legger igjen varmende meldinger i boken min. Du er bra! Hørte en sang i stad med teksten "This is your life, are you who you wanna be?" Og i etterkant reflekterte jeg litt over det. Er jeg den jeg ønsker å være, er jeg fornøyd med livet mitt.Og helt ærlig kunne jeg svare positivt til det. Hadde jeg fått spørsmålet for noen år tilbake, hadde jeg nok kommet ønsker om å være en helt annen. Både innvendig og utvendig. Kunne nok da tenkt med en fullstendig renovering, men nå har jeg inngått fredsavtale med megselv og faktisk inngått vennskap med megselv. Jeg bor der jeg vil bo, jeg står for de verdiene jeg ønsker å stå for, jeg har kontakt med de menneskene jeg ønsker. Jeg har fritidsaktiviteter jeg elsker. Jeg drømmer, jeg leker, jeg danser med livet, jeg nyter, jeg elsker.. Så ja, jeg lever det livet jeg vil leve. Men i det siste har jeg tenkt veldig mye på karrierevalg. Jeg vil jobbe med mennesker, ettersom jeg har en genuin interesse i andres ve og vel. Jeg elsker å kunne spre litt solskinn i liv som er fylt av mørke. Elsker å kunne lage latter, der det er tårer - eller eventuelt felle noen tårer selv eller være en skulder til å gråte på. Så jeg kan se for megselv jobbe på et sykehus. Men samtidig elsker jeg å skrive. Elsker ord. Elsker å la pennen flyte over papiret, eller fingrene løpe over tastaturet. Elsker å bruke ord som krydder, som musikk. Så en yrkeskarriere som innebærer ord eller språk ville også vært gledelig. Så derfor har jeg litt problemer med å definere hvordan liv jeg egentlig vil leve. Hva jeg ønsker å gjøre. Men jeg vet det er ting jeg vil forandre på. I det livet jeg ønsker å leve Lytter jeg enda mer henvendt til andre mennesker når de snakker, og jeg prøver ikke på noen måte å avbryte for å si deg jeg vil si. Ønsker å ha en livsholdning om at det de andre har å si er viktigere for meg å lytte til enn det jeg har tenkt å si. Når de snakker, lytter jeg. Og så snakker jeg når jeg snakker. Ønsker å nyte nuet enda mer. Vil ikke lenger spare finklærne til spesielle anledninger, for de kommer så sjelden. Nå vil jeg heller bruke finservietter på hverdager, gå i de nye klærne på en helt vanlig hverdag, spise yndlingsjokoladen på en onsdag istedenfor på lørdag. Og så vil jeg gå mer barføtt. Sikkert mer jeg ønsker å forandre på, men det får bli en annen gang. Nå skal jeg ut i solen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #303 Del Skrevet 28. juli 2004 Så slitsomt å klatre opp og ned på disse sidene hele tiden... Du skriver et innlegg og så en-to-tre, er du nede på side 2 igjen.. Rene trimmen dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 29. juli 2004 #304 Del Skrevet 29. juli 2004 Men nu blir det annerledes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #305 Del Skrevet 29. juli 2004 Det gjør det fisken, men nå har jeg plutselig fått nytt dagboknabolag.. Nå drar jeg sydover på ferie i noen uker, så jeg ønsker alle som er innom en riktig god helg og noen fine sommeruker fremover!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 29. juli 2004 #306 Del Skrevet 29. juli 2004 Å, så heldig du er! DEilig med litt ordentlig varme på skrotten. Kos deg og slapp av - nyt livet! Det fortjener du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #307 Del Skrevet 29. juli 2004 Ser ned på hendene mine og lurer på hvordan liv de får.. Er dette hender som en gang får lov til å berøre menneskeliv gjennom å tørke bort tårer fra et trist ansikt. Er dette hender som får lov til å gjøre frykten mindre ved å at de legges rundt et menneske som skjelver? Er dette hender som skal bli strukket frem ved alteret når jeg avgir mitt evige ja? Er dette hender som skal legges på den gravide magen og kjenne sparkene fra den lille? Er dette hender som skal holde mitt nyfødte barn i armene og vugge det i søvn? Er dette hender som skal legge på plaster på et skrubbsår på et barnkne? Er dette hender som skal leie lillejenta eller lillegutten til første skoledag? Er dette hender som skal bake boller til barne kommer hjem fra skolen? Er dette hender som skal omfavne en kjær ektefelle når han kommer hjem etter å ha vært borte noen dager? Er dette hender som skal luke i hagen og plukke årenes første bær? Er dette hender som skal male stuen i lyse farger som jeg alltid har drømt om? Er dette hender som en dag skal skjelve lett når jeg holder kaffekoppen og leser avisen en gang i de sene livsår, når håret er blitt grått og rynkene blitt mange? Er dette hender som får være med på når drømmer blir oppfylt? Håper så inderlig at dagen kommer hvor jeg finner mannen som kan flytte i det rommet i hjertet som jeg har reservert spesielt for han. Håper jeg en dag blir gravid. Håper jeg får lov til å se drømmer bli oppfylt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 29. juli 2004 #308 Del Skrevet 29. juli 2004 Du vil nok både finne en flott mann og få nydelige barn Ha en herlig tur Sydover, kos deg og nyt dagene og lad opp batteriene til høsten. (en flott årstid, synes jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 30. juli 2004 #309 Del Skrevet 30. juli 2004 Hei Lilja, kjempe koslig med besøk i boka mi! Jeg får egentlig forte meg litt for å komme meg avgåre på jobb, men stikker innom senere å leser litt.... Ha en super dag og en kjempe fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 30. juli 2004 #310 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg er sikker på at det kommer til å skje! Hvis ikke en mann forelsker seg i deg, kan han ikke forelske seg i noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 30. juli 2004 #311 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg er sikker på at det kommer til å skje! Hvis ikke en mann forelsker seg i deg, kan han ikke forelske seg i noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 30. juli 2004 #312 Del Skrevet 30. juli 2004 Takk for den gode kaka! Kommer bare innom med en :dagensrose: som takk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamie Skrevet 30. juli 2004 #313 Del Skrevet 30. juli 2004 Nydelig dikt! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 30. juli 2004 #314 Del Skrevet 30. juli 2004 :o Mye å lese gitt, men en koslig stund. Håper du får en kjempe fin ferie! :D Ønsker deg en kjempe fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 30. juli 2004 Forfatter #315 Del Skrevet 30. juli 2004 Takk for koselige hilsener Betty, Fisken, iingvild, Greensky og Jamie! Nå setter jeg kursen sydover! So long... Kos dere i sensommeren og hold gjerne liv i boken min mens jeg er borte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamie Skrevet 30. juli 2004 #316 Del Skrevet 30. juli 2004 Ha en fin tur!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 31. juli 2004 #317 Del Skrevet 31. juli 2004 Hei Fredslilja Jeg ville bare kikke innom en tur og takke deg for alle de hyggelige hilsnene og innleggene du har skrevet i dagboken min. Det er veldig kjekt å oppleve slik omtanke. Jeg setter veldig stor pris det! Carpe Diem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 1. august 2004 #318 Del Skrevet 1. august 2004 God tur, lilja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Otilie Skrevet 1. august 2004 #319 Del Skrevet 1. august 2004 Titter innom med en Håper du koser deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Otilie Skrevet 5. august 2004 #320 Del Skrevet 5. august 2004 Du åpner ditt hjerte og fanger en vind,du finner en himmel og slipper den inn. Livet er et under. Ingen dag er lik. Du er slik som dagen - du er unik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå