-Fisken- Skrevet 19. desember 2004 #461 Del Skrevet 19. desember 2004 tittei Alt bra? Hvordam har du det for tiden? Sender deg tanker i julestrida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 21. desember 2004 #462 Del Skrevet 21. desember 2004 heisann! Bare titter innom for å ønske deg en riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. desember 2004 #463 Del Skrevet 21. desember 2004 Heisan Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 22. desember 2004 Forfatter #464 Del Skrevet 22. desember 2004 Har gått litt i dvale nå rett før jul! Eksamen gikk bra, men jeg er glad det er overstått.. Så nå bare fyker jeg rundt som en jojo for å ordne alt før jul, har ikke fått tid til det tidligere pga eksamenslesing. Nå bærer det snart hjemover til mor og far, for å feire julen sammen med familien! Gleder meg ytterst til det. Kan allerede kjenne på den magiske følelsen av å være i barndomshjemmet mitt, hvor mor flyr rundt og pynter til jul! Pappa retter på julelysene, og min søster sitter på rommet og pakker inn gaver i siste liten som alltid.. Lyden av stillheten, lukten av juletre og mors julemiddag! Og følelsen av å være med mennesker man er glad i!! Kan nesten ikke vente! Kommer sterker tilbake etterhvert! God jul til alle som er innom! Klem fra lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 23. desember 2004 #465 Del Skrevet 23. desember 2004 God jul fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 23. desember 2004 Forfatter #466 Del Skrevet 23. desember 2004 Lille julaften er bittersøt for meg. På en måte synes jeg dette er julens beste dag - julen har på en måte enda ikke kommet, samtidig er julens magi veldig tilstedeværende. Når julaften kommer går det så inderlig fort, og så plutselig sitter jeg der i januar og undrer meg over hvor julen har blitt av. På denne dagen kan jeg fortsatt glede meg, forvente, undre meg over om det blir snø til jul i år, hvordan julegavene jeg har kjøpt blir mottatt. På denne dagen kan jeg drømme om julen og fylle den med alle forventningene.. Kan kjenne litt på stress, forventninger og glede!! Lille julaften er min yndlingsdag! Den beste dagen i året, beste dagen i julen! Er en dag med så mange følelser. Bitter fordi jeg bekymrer meg over at julen skal bli borte fra meg før jeg vet ordet av det, søt fordi den er magisk! Så nå skal jeg bare gå videre i dagen med et smil om munnen. Glede meg over å pynte til jul, pakke inn de siste gavene i kjærlighet, begynne etegildet, se den siste julefilmen som er et 'must' før jul og drømme litt videre om denne julen og kommende juler. God jul til alle som er innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. desember 2004 #467 Del Skrevet 23. desember 2004 Hei fredslilja Ønsker deg en rikgtig god jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #468 Del Skrevet 23. desember 2004 God jul Navnet ditt her får meg til å tenke på yndlingsfilmen min; Lilja 4-ever. utrolig fantastisk historie, fordi den faktisk e så sann og så virkelig, og fin på en ekstremt trist måte. Du virke faktisk litt slik du også. Fin og lykkelig, men allikevel trist og skada. Æ skjønner kordan du har det og litt om ka du føle, men æ har ikke optimismen din, den IMPONERE. Æ har mye å lære av dæ trur æ. Forresten, ang bh (at puppene ikke passer inni) slipp dem fri du, det bruker jeg gjøre Riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 26. desember 2004 #469 Del Skrevet 26. desember 2004 Riktig god jul Lilja ! Enig ang lille julaften.. En magisk dag... Å man har forventinger på topp... Julaften letter alle forventninger og spenninger opp.. Man puster ut - og her har jula på en måte sluttet for meg.. Men i år har jeg bestemt meg for å nyte hver dag. Kose meg i romjula. Og jeg håper at du gjør det samme.. At dagene er lange og fylt med mye godt å spise/drikke, og rundt mange du er glad i !!! Juleklem fra Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 26. desember 2004 Forfatter #470 Del Skrevet 26. desember 2004 Har funnet ut at jeg er litt rar.. Jeg fryder meg så over små ting om dagen, er nesten så jeg blir litt smålei av megselv... Jeg skulle da for lengst ha vært over undringens tid, men nei da... Jeg kan fascineres over hvordan mobiltelefonen min virker, hvordan den virkelig kan overføre mitt budskap til de jeg ringer til, selv om jeg står inni den dypeste granskog. Eller fryde meg over at oppvaskmaskinen gjør den jobben jeg hater. Men i dag har jeg gledet meg over naturen. Er lenge siden jeg har sett noe så vakkert.. Bakken var dekket av kritthvit glitrende snø da jeg kom kjørende over en bakketopp, og bak fjorden var himmelen farget i rødt, oransje og rosa, og der midt på himmelen var den gylnegule månen, stor som en planet!! Ble et fargesirkus uten like! Var så pent at jeg nesten kjørte i grøfta! Det er så deilig å ha det slik... Men det har ikke alltid vært sånn. Har gått fra å være pessimist til å være en veldig optimistisk realist, og det gjør vel at jeg setter ekstra mye pris på det! Så nå skal jeg følge Jinx's råd og virkelig NYTE romjula! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 27. desember 2004 Forfatter #471 Del Skrevet 27. desember 2004 Har sett på nyhetssendinger fra Asia i dag, og ettersom jeg har familie som er på ferie der nede, så blir det enda virkeligere for meg. De har det bra, men allikevel lar jeg meg veldig påvirkes av alle de som har mistet hus og hjem, mistet sine kjære. Det minner meg om hvor skjørt livet er, hvor fort det kan gli ut av hendene på en. Så nok en gang skal jeg sette inn alt jeg har for å leve i nuet - virkelig omfavne livet. Og i kveld skal jeg dele ut noen ekstra klemmer, til de jeg har kjær som er nær meg. Jeg skal sende noen ekstra meldinger for å minne folk om at de er viktige i mitt liv. Jeg skal ikke la denne kvelden gå forbi uten at de jeg bryr meg om har virkelig kjent det... Mine tanker går virkelig til dem som er rammet av denne naturkatastrofen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #472 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg synes det er så flott at du kan glede deg over småting, det er jo veldig viktig. Er ikke så flink på det jeg Men blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. desember 2004 #473 Del Skrevet 27. desember 2004 Det er forferdelig det som har skjedd, jeg er enig med deg i det. Godt at de du kjenner er i god behold. Ellers er det en fin egenskap å undre seg. Livet blir veldig kjedelig hvis man begynner å ta alt for gitt, og slutter å undre seg. Og det er i de små ting, de små episoder, at store lykker kan gjemme seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 29. desember 2004 Forfatter #474 Del Skrevet 29. desember 2004 Katastrofen i Asia har virkelig satt ting i perspektiv for meg, og ting som vanligvis ville fått tildelt stor tankevirksomhet og mye verdi kommer litt i skyggen. Vekker en enorm vilje i meg til å verne om relasjoner, til å være der for mine medmennesker og virkelig se menneskene rundt meg.. Samtidig tenker jeg mye på i dag at selv om en skal la seg prege, at en må ha lov til å sørge litt over alle inntrykk og historier, så må man ikke glemme livet oppi det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 29. desember 2004 #475 Del Skrevet 29. desember 2004 heisann lilja! du er så flink til å sette ord på tankene du! Du får liksom skrevet alt jeg tenker! hvordan går det forresten med deg om dagen? Du er suveren du lilja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 31. desember 2004 #476 Del Skrevet 31. desember 2004 Skjønner godt at Asia-katastrofen påvirker deg. Kjærestens kusine på 4 år er fortsatt savnet. Hun er av Thailandsk opprinnelse (adoptert) noe som jo gjør det vanskeligere å finne henne. Det er så grusomt.. Mamma var og tok imot noen av de norske på Gardermoen i natt. Håper du tross alt klarer å kose deg masse i morgen! Det fortjener du, du som har et så varmt og godt hjerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 31. desember 2004 #477 Del Skrevet 31. desember 2004 Det er forferdelig det som har skjedd. Blir ikke fyrverkeri fra denne kanten.. Men jeg håper likevel du får en koselig kveld idag, og Godt Nyttår Håper 2005 blir et bra år for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. januar 2005 #478 Del Skrevet 1. januar 2005 Kjære du Vil bare ønske deg et riktig godt nytt år. Tusen takk for mange oppmuntrende innspill i dagboka mi i 2004. Har satt veldig pris på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #479 Del Skrevet 2. januar 2005 Ønsker deg et riktig godt nyttår. Håper du har hatt en fin feiring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #480 Del Skrevet 3. januar 2005 Takk for gode nyttårshilsener. Nyttårsaften gikk rolig for seg med gode venner! Ble på en måte en dag til ettertanke, takknemlighet over gode venner, samt en feiring av livet. For jeg mener at tross tragedien, så må vi gripe tak i livet. Synes det er viktig å stoppe opp litt, vise medfølelse og respekt, men synes også det ligger respekt i det å gripe tak i livet igjen! Vi er tross alt levende. Så jeg har valgt å bare følge de ordinære nyhetssendingene nå. Ellers savner jeg julen allerede. Elsker den høytiden. Det er noe med hele stemningen, noe med mentaliteten til folk når julen ringes inn og julefreden senker seg.. Så nå er det et helt år til neste gang - skulle ønske deg var jul oftere jeg Men så går det mot sommer. Ser frem til sol, sommer, havlukt, skjærgård, svaberg, jordbær, vannmelon, lyden av måker og gresshopper, nyslått gress.. Men alt har sin sjarm, for nå skal jeg nyte det at jeg fortsatt kan sitte inn en mørk kveld med stearinlys og et pledd, med god samvittighet! Skolen begynner om et par dager, og det er tilbake til hverdagslivet igjen. Bare et semester igjen nå så er jeg ferdig utdannet sykepleier. Jeg gleder meg litt til å komme ut i jobb jeg. Ikke være underlagt mine praksisveiledere hele tiden. Men at jeg endelig skal få lov til å gi omsorg på mine premisser.. Jeg har lyst til å vise at man kan bry seg masse om pasientene, uten at man brenner seg ut. Jeg har lyst til å finne en måte at man kan få pasienter til å føle seg sett uten at det må gå utover effektiviteten.. Mine pasienter skal aldri bli en diagnose i en seng på et rom. Mine pasienter skal for meg alltid ha et navn, jeg vil se bak diagnosen. Jeg har lyst til å se levd livet, en historie, et levende menneske!! Men fortsatt et par fridager, og de skal jeg nyte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå