Gå til innhold

Risengrynsgrøt til middag, åh nei!


Gjest Tinneaa

Anbefalte innlegg

Gjest Tinneaa

Hva skal man gjøre nÅr det er selskap og det er planelagt usunn middag og dessert? Føler jeg sliter litt med tanke

på at jeg er på slankern, og kan ikke si nei

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde spist mindre porsjoner, og heller satset på å spise en sunnere kveldsmat når jeg kom hjem.

Gjør det samme når jeg er invitert på grøt, men det er fordi jeg ikke tåler grøt noe særlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis før du går slik at du ikke er så sulten når du kommer dit, og forsyn deg bare med en liten porsjon. Kutt inn på kaloriene resten av dagen, så går det nok fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tinneaa

Takk for svar! Huff, det ble en skål, det. Håper ikke vekta går saktere ned pga det...

Endret av Tinneaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Ikke tenk på det! I det lenge løp går du IKKE opp i vekt av å spise 1 porsjon med

grøt! Hadde vært noe annet hvis du hadde spist 3-4 porsjoner, men på den andre siden

ville du heller ikke gått opp i vekt av det heller hvis du ikke hadde spist det hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holdingen din til mat og vekt er mye mer usunn enn den grøten.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man gjøre nÅr det er selskap og det er planelagt usunn middag og dessert? Føler jeg sliter litt med tanke

på at jeg er på slankern, og kan ikke si nei

...

Spis som normalt.. kompenser med en treningsøkt dagen etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Blir man instant feit av å spise en tallerken grøt? Wtf..

Wtf: where's the food :)

Endret av henriett3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, hva er dette å lage et problem ut av? Du spiser ganske enkelt enten en liten porsjon, og spiser noe sunt enten før eller etter du kommer hjem, eller så legger du inn en litt lengre treningsøkt neste gang. Jeg håper du skjønner at ÉN porsjon grøt fra eller til spiller svært liten rolle hvis du har et godt, sunt og variert kosthold fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

En vanlig liten porsjon av risengrynsgrøt (er bare melk og ris!), gir ikke noe skyhøye kaloritall men en vanlig middagservering. Du overlever nok den. I følge matvaretabellen tilsvarer 100 gram grøt 74-88 kcal. Høres det sååå ille ut?

Usunn dessert er heller det jeg ville tenkt over, men du kan jo alltids erstatte kveldsmaten med et lite stykke kake om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest made4u

Du vil mislykkes totalt dersom du har en tankegang som dette, du bør definitivt jobbe med det mentale... Sagt med andre ord; Du kan ikke la matvanene dine ta slik kontroll over humøret og hva du føler etc., i mine øyne er du "fengslet" i en tankegang der du føler deg bra om du spiser det du føler er riktig, og får desto dårlig samvittighet og føler deg mislykket og at det er en krise dersom du spiser feil.

En slik tankegang er noe av det første mennesker må få bort, dersom dem skal oppleve suksess, da dette er en del av en negativ tankeprosess i forhold til egne spisevaner. Dessverre deler veldig mange slike tanker med deg, og det påvirker dem negativt da følelsene i stor grad for veldig mange er med på å forme vanene for personene dette gjelder, mange får opp og nedturer som en direkte årsak av dette.

Det er ingen grunn til at risengrynsgrøt skal skulle påvirke deg slik det tydelig gjør, ingen matvaner (om du så overspiste av snop) skulle klart det ideelt sett...

Overspising/fråtsing og usunne matvaner er et psykisk behov heller enn et fysisk behov, altså er det ofte følelsene som får enn til å spise f.eks. sjokolade og smågodt (er ikke alltid så enkelt å se det mens man lever midt oppi elendigheten). Svingninger i humøret og hvordan det man spiser påvirker oss er der vesentlig, veldig mange trøstespiser eller spiser for å få en opptur, som siden følges av en nedtur.

Det er negativt at noen entrer et spiseregime der alt skal være perfekt i henhold til kuren også, for strenge spiseregimer varer sjelden eller aldri i lengden. Hvorfor være så streng med deg selv og med det presse frem følelsen av å ha misslykkes bare man spiser ett måltid som ikke helt passer inn i spiseregimet?

Du må få orden på det mentale før jeg får troen på deg og hva du driver med, hva du spiser og ikke spiser skal ikke ta kontroll over deg slik det nå gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tinneaa

Du vil mislykkes totalt dersom du har en tankegang som dette, du bør definitivt jobbe med det mentale... Sagt med andre ord; Du kan ikke la matvanene dine ta slik kontroll over humøret og hva du føler etc., i mine øyne er du "fengslet" i en tankegang der du føler deg bra om du spiser det du føler er riktig, og får desto dårlig samvittighet og føler deg mislykket og at det er en krise dersom du spiser feil.

En slik tankegang er noe av det første mennesker må få bort, dersom dem skal oppleve suksess, da dette er en del av en negativ tankeprosess i forhold til egne spisevaner. Dessverre deler veldig mange slike tanker med deg, og det påvirker dem negativt da følelsene i stor grad for veldig mange er med på å forme vanene for personene dette gjelder, mange får opp og nedturer som en direkte årsak av dette.

Det er ingen grunn til at risengrynsgrøt skal skulle påvirke deg slik det tydelig gjør, ingen matvaner (om du så overspiste av snop) skulle klart det ideelt sett...

Overspising/fråtsing og usunne matvaner er et psykisk behov heller enn et fysisk behov, altså er det ofte følelsene som får enn til å spise f.eks. sjokolade og smågodt (er ikke alltid så enkelt å se det mens man lever midt oppi elendigheten). Svingninger i humøret og hvordan det man spiser påvirker oss er der vesentlig, veldig mange trøstespiser eller spiser for å få en opptur, som siden følges av en nedtur.

Det er negativt at noen entrer et spiseregime der alt skal være perfekt i henhold til kuren også, for strenge spiseregimer varer sjelden eller aldri i lengden. Hvorfor være så streng med deg selv og med det presse frem følelsen av å ha misslykkes bare man spiser ett måltid som ikke helt passer inn i spiseregimet?

Du må få orden på det mentale før jeg får troen på deg og hva du driver med, hva du spiser og ikke spiser skal ikke ta kontroll over deg slik det nå gjør.

Åpnet øynene mer nå etter jeg leste det du skrev. Alt du skrev var helt rett... Om jeg spiser en sjokolade plate, føler jeg meg gruuusom mange dager etter. Og det skal vel ikke være sånn? Har nok blitt fanget i et dumt mønster(rettere sagt satt meg inn i et dumt mønster). Får skjerpe meg, blir veldig slitsomt og hysterisk.. Vet ikke hvordan, men skal klare det. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man gjøre nÅr det er selskap og det er planelagt usunn middag og dessert? Føler jeg sliter litt med tanke

på at jeg er på slankern, og kan ikke si nei

...

Spis mindre, kanskje takke høflig nei til desserten?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tinneaa

Spis mindre, kanskje takke høflig nei til desserten?:)

Hehe, ja :) kunne gjort det, men i dag har det blitt nok av grøt og sjokoladekaker uansett...Jaja, man får kose seg litt på lørdager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

En vanlig liten porsjon av risengrynsgrøt (er bare melk og ris!), gir ikke noe skyhøye kaloritall men en vanlig middagservering. Du overlever nok den. I følge matvaretabellen tilsvarer 100 gram grøt 74-88 kcal. Høres det sååå ille ut?

Usunn dessert er heller det jeg ville tenkt over, men du kan jo alltids erstatte kveldsmaten med et lite stykke kake om du vil.

WTF? Det er mer enn 74-88 kcal i 100g grøt, 100g ferdig tilberedt grøt har godt over 300 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri tenkt over at grøt er så innmari usunt... Jeg spiser middagsmat til jeg blir mett, kroppen klarer nok å si fra (med altfor mye metthetsfølelse) hvis det blir for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...