AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #21 Skrevet 6. januar 2012 Overalt får vi jenter høre at gutta liker litt former osv "Litt former" betyr ikke smålubben slik mange jenter velger å tolke det og slank betyr ikke anorektisk. De fleste foretrekker slanke jenter som er i god form. Et mindretall foretrekker dem tynnere eller tykkere, eller til og med noen av sitt eget kjønn. Normalt? Nei. Naturlig? Ja. Hvis du skal vurdere om det er noe "galt" med folk foreslår jeg at du utdanner deg til psykolog eller psykiater først. Det er nok lite trolig at han har noen livstruende tilstand som du trenger å bekymre deg over. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #22 Skrevet 7. januar 2012 Så hvis jeg foretrekker lave menn fremfor høye betyr det at jeg krever at menn jeg møter skal kutte av 20 cm av kroppen sin? I så fall er det jo langt verre å foretrekke lave menn. Desverre blir det ikke riktig å sammenligne dette heller, og jeg beklager sterkt at jeg ikke gjorde mer rede for hensikten med innlegget mitt allerede i orginalposten. Hensikten med innlegget mitt er å spørre hvorfor noen ville ønske seg en usunn jente? Er det OK, er det normalt, er det greit å ønske ei jente som har det vondt, har store helserisikoer, som har lite energi, som ganske sansynlig aldri vil kunne bli mor til ens barn osv? Ser dere hva jeg mener nå? Jeg lar for all del alle tenne på akkurat hva de vil, men jeg synes det er litt spesiellt å ønske noe så farlig for sin partner?! TS
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #23 Skrevet 7. januar 2012 "Litt former" betyr ikke smålubben slik mange jenter velger å tolke det og slank betyr ikke anorektisk. De fleste foretrekker slanke jenter som er i god form. Et mindretall foretrekker dem tynnere eller tykkere, eller til og med noen av sitt eget kjønn. Normalt? Nei. Naturlig? Ja. Hvis du skal vurdere om det er noe "galt" med folk foreslår jeg at du utdanner deg til psykolog eller psykiater først. Det er nok lite trolig at han har noen livstruende tilstand som du trenger å bekymre deg over. Det eneste jeg bekymrer meg over her er at han ønsker å påføre sine partnere en potensiellt livstruende tilstand, ser du hva jeg mener nå? Det er DET jeg finner spesiellt her TS
Mynona Skrevet 7. januar 2012 #24 Skrevet 7. januar 2012 Overalt får vi jenter høre at gutta liker litt former osv, og de fleste gutta i gjengen er ganske enige ang. hva en fin kroppsfasong/størrelse er hos ei jente. Mens denne gutten, han liker dem tynne. Og da mener jeg modell-tynne, slike som jeg ser for meg at er enten syke (spiseforstyrrede) eller har gener som gjør at de ser slik ut uansett hvor mye de pøver å legge på seg. Respekterer jo hans ønsker og preferanser selvsagt, men likevel.. Hadde vært fint å høre hva dere mener. Jente 22. For det første: NEI, du respekterer ikke hans preferanser. For det andre. Er det ikke flott at noen tenner på de som er naturlig tynne som gjør alt de kan for å legge på seg da? Eller er det slik at de som faller utenfor kategorien "litt former" skal leve alene resten av livet?? Er det normalt å ønske en sykelig tynn jente så sterkt, at ansikt og personlighet kommer i andre rekke? TS Hvordan vet du at ansikt og personlighet kommer i andre rekke?? Tynne jenter kan være pene og ha en flott personlighet de også. I likhet med jenter som har "litt former". Ja, og dette mener jeg forsåvidt er nesten like ille. Ønsker man ikke først og fremst en SUNN partner, er poenget mitt Og hvis man ikke ønsker en sunn partner, da må det jo være noe som skurrer litt? Eller? TS Som du skrev selv; noen er naturlig tynne og legger ikke på seg. Disse er da sunne. Eller?? Hensikten med innlegget mitt er å spørre hvorfor noen ville ønske seg en usunn jente? Er det OK, er det normalt, er det greit å ønske ei jente som har det vondt, har store helserisikoer, som har lite energi, som ganske sansynlig aldri vil kunne bli mor til ens barn osv? Ser dere hva jeg mener nå? Jeg lar for all del alle tenne på akkurat hva de vil, men jeg synes det er litt spesiellt å ønske noe så farlig for sin partner?! TS FOr de natulige jentene er det IKKE en helserisiko. De kan få barn, de har masse energi, de har det ikke vondt osv.. Det eneste jeg bekymrer meg over her er at han ønsker å påføre sine partnere en potensiellt livstruende tilstand, ser du hva jeg mener nå? Det er DET jeg finner spesiellt her TS Jeg synes du er litt spesiell jeg. Hvorfor skal du legge deg opp i hva han tenner på? Jeg har da venner som tenner på folk jeg ikke finner attraktive. Det synes jeg er helt knall - da "sloss" vi ikke om de samme gutta. Hvorfor er det så viktig for deg å påpeke at alle tynne jenter er syke? 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #25 Skrevet 7. januar 2012 Hvordan vet du at ansikt og personlighet kommer i andre rekke?? Tynne jenter kan være pene og ha en flott personlighet de også. I likhet med jenter som har "litt former". Fordi det påpeker han selv. "Ansiktet var ikke noe å skryte av, men kroppen gjør opp for det!" Som du skrev selv; noen er naturlig tynne og legger ikke på seg. Disse er da sunne. Eller?? I kommentaren over, og kommentaren unner er du litt selvmotsigende. Jeg prøver ikke å si at alle tynne jenter er usunne, og det vet du godt. Hvorfor er det så viktig for deg å påpeke at alle tynne jenter er syke? Gutten sier ting som "hu der hadde vært digg om hu gikk ned 5-10 kg!!" og da snakker han om normalt slanke jenter som meg selv. Type str xs-small i bukser. Han spør sine nye flørter om de ikke vil gå ned noen kg, slik at de blir enda fottere, enda de ligger i nedre del av kategorien "normalvektig" allerede. Det er jo obvious at han ønsker dem undervektige. Og det reagerer jeg på. Hadde han funnet seg en naturlig syltynn jente, FLOTT, men når han åpenbart er villig til å slå seg til ro med en som må kjempe om livet for å holde seg på hans nivå, da reagerer jeg. Fordi jeg ikke forstår hvorfor noen ønsker noe så vondt og farlig for sin parnter. TS
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #26 Skrevet 7. januar 2012 Det eneste jeg bekymrer meg over her er at han ønsker å påføre sine partnere en potensiellt livstruende tilstand, ser du hva jeg mener nå? Det er DET jeg finner spesiellt her Sørlig snilt er det ikke, men at han har som mål å påføre noen en livstruende tilstand er nok noe du har funnet på selv. Med mindre han er nekrofil da, og da bør han kanskje oppsøke hjelp da det kan være helseskadelig å ha seg med lik. Hvis det plager deg så mye så foreslår jeg at du tar det opp med han. Ikke at han liker tynne jenter, men hvordan hans kommentarer kan påvirke jenter. Hvis det ikke hjelper så er det ikke slik at man må være venner.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #27 Skrevet 7. januar 2012 Har han sagt hva slags stynne da? Du må ikke se ut som et skjellet selv om du er tynn. Det går an å ha former selv om man er tynn. Og modeller trenger heller ikke å se ut som et skjellet, men fortsatt være tynn og fortsatt ha former. Nå finnes det også mange typer modeller.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #28 Skrevet 7. januar 2012 Har han sagt hva slags stynne da? Du må ikke se ut som et skjellet selv om du er tynn. Det går an å ha former selv om man er tynn. Og modeller trenger heller ikke å se ut som et skjellet, men fortsatt være tynn og fortsatt ha former. Nå finnes det også mange typer modeller. Har sett jenter han kommenterer på gaten, og på internett, så jeg vet jo hva han liker. Helst ikke former i det hele tatt. A-cup bryster og lår han kan ta rundt med begge hender. De jentene han gir uttrykk for å like ser desverre ut som dagens catwalk modeller a la Victorias Secret eller mindre. TS
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #29 Skrevet 7. januar 2012 Sørlig snilt er det ikke, men at han har som mål å påføre noen en livstruende tilstand er nok noe du har funnet på selv. Med mindre han er nekrofil da, og da bør han kanskje oppsøke hjelp da det kan være helseskadelig å ha seg med lik. Hvis det plager deg så mye så foreslår jeg at du tar det opp med han. Ikke at han liker tynne jenter, men hvordan hans kommentarer kan påvirke jenter. Hvis det ikke hjelper så er det ikke slik at man må være venner. Snillt er det ikke nei, og ved å be allerede tynne jenter slanke seg opptil 10 kg er å ønske noen livsfare jo. Det er ikke jeg som "finner på" dette, jeg bare ytrer fakta, og ber om andres mening. Er det ingen andre menn her som liker jenter med BMI 14-15-16? Da er det vel ikke så normalt som dere skal ha det til da? Og fortsatt farlig.. Er det ingen som kan si seg enig med meg om at å ønske seg en unaturlig undervektig partner er litt spesiellt? Litt urealistisk, og litt dumt med tanke på fremtiden? TS
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. januar 2012 #30 Skrevet 7. januar 2012 Han er ikke unormal, teit eller ekkel, og det er ikke din business å legge deg opp i hva han tenner på Det er skremmende at han ber normalvektige jenter om å slanke seg - men det er noe du eventuelt kan snakke med jentene om, type "du trenger ikke høre på ham, du er pen uansett"-snakk. Men å blande seg i hans preferanser blir for dumt.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #31 Skrevet 7. januar 2012 Snillt er det ikke nei, og ved å be allerede tynne jenter slanke seg opptil 10 kg er å ønske noen livsfare jo. Det er ikke jeg som "finner på" dette, jeg bare ytrer fakta, og ber om andres mening. Din påstand er at han ønsker å skade jenter og at å skade jenter nærmest er en erotisk fantasi for han. Har du noe belegg for å påstå at han har et ønske om å skade andre og at det er selve skadingen han tenner på? Hvis ikke så foreslår jeg at du jekker deg litt ned. Det er snakk om to forskjellige ting her. Er det ingen andre menn her som liker jenter med BMI 14-15-16? Da er det vel ikke så normalt som dere skal ha det til da? Og fortsatt farlig.. Det er nok av menn som liker det, ja. Jeg kan dog ikke se at det er mange her som påstår at det er normalt. Du krangler med deg selv. Som jeg har sagt, nei, det er ikke normalt. Det er heller ikke normalt å like tykke kvinner, folk av samme kjønn, osv. Alt er derimot naturlig og betyr ikke i seg selv at det er noe i veien med en som må behandles. Hvis man derimot ønsker å skade andre utgjør man for så vidt et problem for samfunnet, men dette er en ganske grov anklage. Er det ingen som kan si seg enig med meg om at å ønske seg en unaturlig undervektig partner er litt spesiellt? Litt urealistisk, og litt dumt med tanke på fremtiden? Spesielt? Nja, det er mange nok som liker det at det ikke er så utrolig spesielt. Urealistisk? Tja, det er nå ikke umulig å få seg en slik jente. Dumt? Joda, man bør jo tenke på konsekvensene for den andre personen også. Jeg er ikke overbevist om at dette er noe han har tenkt så mye gjennom og analysert som du har.
Mynona Skrevet 7. januar 2012 #32 Skrevet 7. januar 2012 Tror neppe Victorias Secret modeller har BMI på 14 som du sier. Det er også veldig vanlig og normalt å tenne på Victorias Secret modeller.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #33 Skrevet 8. januar 2012 Jeg er enig med deg TS, at han har et usunt og "feil" ideal. Og dessuten er det litt teit at kroppen er det nr 1 viktigste, ikke personligheten eller noe annet. Jeg synes det er kulere med folk som ikke har så klare preferanser med hensyn til hva slags partner de vil ha, utseendemessig. Men det er jo ikke noe du kan gjøre med det. Han om det! Mannen til "fotballfrue" sier jo det samme, han liker jentene tynne. Og han virker som en kjedelig dust som ikke jeg ville vært sammen med iallefall. Forhåpentligvis finner kameraten din seg en jente som er naturlig mager, og som ikke føler seg presset til å slanke seg hele tiden for at kjæresten fortsatt skal tenne på henne. Vær glad for at han ikke er kjæresten din, du
Gjest lilly Skrevet 8. januar 2012 #34 Skrevet 8. januar 2012 Snakker du om size zero modeller ala denne kvinnen? Jeg synes din venn virker spesiell og forstår at du er provosert. Jeg kjenner også en mann som trekker sine preferanser over hodene på andre, og at alle som ikke er godt trent er "kvapsete" Det er ikke hyggelig å høre på. Menn sånn er mannen, så får du velge om du liker ham nok til å være venn med ham eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #35 Skrevet 8. januar 2012 Tror neppe Victorias Secret modeller har BMI på 14 som du sier. Det er også veldig vanlig og normalt å tenne på Victorias Secret modeller. Jeg sa ikke at VS modellene har BMI på 14, den påstanden fant du på selv. Jeg skrev at han liker dem som VS modeller eller MINDRE. Og det er jo kjent sak at de lever for å se bra ut, med trening hver eneste dag og ingen karber etter lunsj. Det er vel ingen liv for en "vanlig jente", som vil gjøre kjæresten sin fornøyd. Å tenne på en VS modell eller lignenede jente en er ting, å ønske at ens partner jobber like hardt for å se likedan ut er en annen ting. TS
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #36 Skrevet 8. januar 2012 Jeg er enig med deg TS, at han har et usunt og "feil" ideal. Og dessuten er det litt teit at kroppen er det nr 1 viktigste, ikke personligheten eller noe annet. Jeg synes det er kulere med folk som ikke har så klare preferanser med hensyn til hva slags partner de vil ha, utseendemessig. Men det er jo ikke noe du kan gjøre med det. Han om det! Mannen til "fotballfrue" sier jo det samme, han liker jentene tynne. Og han virker som en kjedelig dust som ikke jeg ville vært sammen med iallefall. Forhåpentligvis finner kameraten din seg en jente som er naturlig mager, og som ikke føler seg presset til å slanke seg hele tiden for at kjæresten fortsatt skal tenne på henne. Vær glad for at han ikke er kjæresten din, du Enig. Å forelske seg i noens personlighet er jo det ultimate, er det ikke? For min del iallefall Har ikke hørt noe om dette med Fotballfrue, men da kan man jo lure på hvordan jenta egentlig har det. Med tanke på at hun har slitt med spiseforstyrrelser før, og nå er gift med en som foretrekker at hun er tynn... Håper det jeg også, og er veldig glad for det ja TS
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #37 Skrevet 8. januar 2012 Snakker du om size zero modeller ala denne kvinnen? Jeg synes din venn virker spesiell og forstår at du er provosert. Jeg kjenner også en mann som trekker sine preferanser over hodene på andre, og at alle som ikke er godt trent er "kvapsete" Det er ikke hyggelig å høre på. Menn sånn er mannen, så får du velge om du liker ham nok til å være venn med ham eller ikke. Nå vet jeg riktignok at dette bildet er manipulert, og modellen er ikke såå tynn som du ser her. Men jeg snakker om disse size zero modellene ja. Eller, double zero er vel det nyeste nå? Enda en str. mindre enn zero... Joda, han er flott, jeg bare håper ikke han ødelegger ei jente Da er han ikke min venn lenger. TS
Gjest Blubberella Skrevet 8. januar 2012 #38 Skrevet 8. januar 2012 jeg har en venninne som er ca så tynn (ingen sykdom), men har en kjæreste som forguder henne. Mener du at det er noe galt med han, daa han tenner på hennes kropp? Ta men med hestehale feks, på gennerelt basis vil de fleste kvinner si at dette ikke er noe de tenner på, men det vil selvsagt finnes unntak. Er det noe galt i dette? Jeg tenner på langhårede menn, inkludert menn med hestehale. Så nei, jeg ser ikke noe galt i det... Man er da forskjellig, så å kalle preferanser for usunne eller unormale blir litt feil. Hvis han kompisen liker tynne damer, så må han jo bare det. Jeg synes kanskje det er litt verre at han flørter med normalvektige og hinter om at de burde gå ned i vekt. Det høres ikke like greit ut, etter min mening.
rastløs_89 Skrevet 8. januar 2012 #39 Skrevet 8. januar 2012 Kameraten din er vel like normal som det er normalt at noen jenter kun går etter høye, mørkhårede menn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå