monja Skrevet 25. desember 2003 #1 Del Skrevet 25. desember 2003 Hvordan er kjæledyret ditt på nyttårsaften? Er hunden din utrygg? Hundene våre kommer til å være hjemme alene på nyttårsaften, men nå har vi omtrent 7 naboer og ingen av dem er helt ville med fyrverkeri. De to vi har nå er dessuten ikke redde for smellene. Da vi bodde i byen og hadde schäfertispen måtte vi være sammen med henne hele tiden. Helst måtte vi sette henne i bilen og kjøre til et sted det var rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2003 #2 Del Skrevet 25. desember 2003 Det har gått helt fint med hunden vår. Hun har opplevd bare 2 nyttårsfeiringer og vi venter spent på å se hvordan det går denne gangen. Vi har vært veldig bevisst på å oppføre oss normalt når det smeller og piper og lyser. Vi har gått bort til vinduet (går ikke ut med hunden eller uten hunden) og sett på rakettene sammen med henne. Hun har lekt med ballen og tøyfilla som vi pleier og tatt det helt med ro. Vi bor nesten midt i byen og det smeller støtt og stadig fra jul og til 2. januar her. Det er også MANGE raketter. Håper at vi har klart å gjøre henne trygg på fyrverkeri. Hun er trygg på det meste egentlig og er bedagelig anlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2003 #3 Del Skrevet 26. desember 2003 Tror nok alt skal gå bra. Men det er mange av eierene som faktisk gjør at hundene blir opprørt, det skal liksom være greit at de kan ta det sånn som enkelte hunder gjør ved høye lyder, det er tydeligvis greit at de skal få være redde. Bikkja har ikke reagerte på smell og lyder før, så skal nok gå helt greit nå også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 26. desember 2003 #4 Del Skrevet 26. desember 2003 Det smalt en rakett ute her om dagen, og den ene katta ble livredd. Nå skal vi bort nyttårsaften, og jeg fikk litt dårlig samvittighet.... Jeg får prøve å gjøre det beste ut av det. Trekke for gardinene og sette på radioen. Synd jeg ikke kan ringe hjem å høre hvordan det går med dem! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2003 #5 Del Skrevet 26. desember 2003 Barbie, hadde jeg vært deg så hadde jeg latt en skapdør (hvis du har anledningen til det) stå oppe, så katten(e) kunne gått inn der. Funket for mine forrige katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 26. desember 2003 #6 Del Skrevet 26. desember 2003 God ide! Det skal jeg gjøre. Jeg lar også badedøra stå åpen, der er det ingen vinduer. Takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Popelka ulogget Skrevet 28. desember 2003 #7 Del Skrevet 28. desember 2003 Dette er Fants første nyttårsfeiring, og han er en liten tøffing, så det skal nok gå bra. I somer var det tordenvær av det virkelige høylydte slaget, men masse lynnedslag rett i nærheten, og mens vi mennesker gikk rundt og skvatt og okket oss, lå Fant og gnagde fredelig på et ben...Men han skal være inne under oppksyting av raketter, vil ikke at han skal bli oppjaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 29. desember 2003 #8 Del Skrevet 29. desember 2003 Synes nyttårsaften går bra, for da er man ekstra på vakt. Verre er det med alle de fu**ings rakettene folk skyter opp nå! Vi bor midt i Oslo sentrum, og det smeller vanvittig mellom blokkene. Jeg blir fly forbanna (og jeg skvetter jo flere meter jeg også da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 30. desember 2003 #9 Del Skrevet 30. desember 2003 Ikke vet jeg hva som er galt med kattene og hunden vår, men de reagerer ikke på smellene i det hele tatt. Her hvor vi bor har det smelt så og si uavbrutt i to dager og 13 åringen smeller av noen små ting med mye lyd i hagen, men som sagt, ingen reaksjon i det hele tatt fra de 4-beinte... Og glad er jeg for det, men velger allikevel å være hjemme med dyrene nyttårsaften, mest fordi jeg er redd en rakett skal treffe huset og forårsake brann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste Skrevet 30. desember 2003 #10 Del Skrevet 30. desember 2003 Vi skal være hjemme på nyttårsaften har to katter de pleier å blid redde stenger de inne når det smeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå