lady GaGa Skrevet 8. januar 2012 #41 Skrevet 8. januar 2012 TULL TULL TULL JEg tror ikke på det du skriver, hvorfor i all verden skal du ha Hijab på deg, når du ikke er muslim. Du Leker veldig dumt her, hvem har sagt at alle norske er luddere og horer. Det er feil hvis jeg referer til bare en muslim person og kritiserer alle. Jeg kjenner mange muslimer som ikke bruker Hijab i det hele tatt. Har selv søsken barn som går med bikini og shorts om sommerern. Hva er det du prøver å presentere, Du trenger virkelig en psykolog enn leke barnslig og få sypati uten å ha en god grunn. Hele emnet ditt er meningsløst.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #42 Skrevet 8. januar 2012 Jeg er da fullstendig klar over at verden ikke er svart/hvit, mer enn de fleste. Og jeg vet at ikke ALLE på gata tenker sånn om meg. Men når jeg leser på opplystemuslimer.no, islam.no, koranen.no, aftenposten, facebook, generelt media ang "voldtektsbølgen" etc, så ser jeg jo at det fins mange mennesker som mener at "vestlige" jenter er vantro personer som ligger med alle. Det er ingen som har kalt meg det til trynet mitt nei. Men jeg ser jo gjennom media at det eksisterer slike holdninger og jeg har gjentatte ganger blitt klådd på av fremmede midt på gata, det samme har venninner. Jeg må ha like stor rett til å kle meg en HIJAB som en muslimsk jente. Vi er alle like mye verd. Og jeg har rett til å ikke føle meg krenket av religiøse mennesker. Men det gjør jeg når jeg vet at bare de ser meg vil de tenke jeg er en hore. Nei, det har du ikke. Enkelt og greit. Forresten, jeg er norsk, kvinne, singel, kler meg som jeg vil, bor på Grønland (har bodd her siden '96), og jeg har aldri merket noe til de "holdningene" du mener muslimer har... Tvert imot! Jeg tror også du er et troll, ute etter å piske opp islamofobien her inne. Det trengs ikke, den gjennomsyrer hele forumet uansett.
silkyred Skrevet 8. januar 2012 #43 Skrevet 8. januar 2012 Nei, det har du ikke. Enkelt og greit. Forresten, jeg er norsk, kvinne, singel, kler meg som jeg vil, bor på Grønland (har bodd her siden '96), og jeg har aldri merket noe til de "holdningene" du mener muslimer har... Tvert imot! Jeg tror også du er et troll, ute etter å piske opp islamofobien her inne. Det trengs ikke, den gjennomsyrer hele forumet uansett. signerer denne! Hijab/burka og niqab er vel alt religiøse klesplagg, eller tar jeg feil?? Kler meg ikke i nonnedrakt i Roma, fordi det er så mange nonner der! (satt på spissen, ja...)
Saunet Skrevet 9. januar 2012 #45 Skrevet 9. januar 2012 Kaffira, har ikke lest hele tråden, men dette her er drøyt. Fordi moralpolitiet på Grønland og enkelte konservative muslimer anser deg som vanntro betyr ikke at du skal begynne å bruke hijab. Du er født og oppvokst i et land som gir deg ytringsfriheten til å være, leve og ha meninger som du vil. Dette er det tåpligste jeg har lest på lenge. Fordi du innbiller deg at ¨alle¨muslimer ser hvite jenter som løse skjøger skal det likeså være greit å dekke seg med hijab. Viser ikke det at du er svak som faller for fordommene deres? Du lar deg selv bli provosert av de fåtall slike assholes som går rundt i dette landet her og skolerer jenter om hvordan de skal kle seg til så å dominere over deg. Har selv fart over Grønland flere ganger uten å se noe til moralpolitiet på Grønland, er mer jeg som oppfører meg som en av dem når jeg ser khat ruset gubber og disse unge menna som selger hasj under Vaterlandsbroen. Den dagen du tar på deg hijab viser bare hvor liten selvrespekt og tro du har på deg selv at du må ty til et muslimsk hodeplagg for å ansees til å være en ren og ordentlig jente.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #46 Skrevet 9. januar 2012 Jeg blir kvalm av sånne som deg, TS. Er virkelig andres oppfatning av deg så viktig at du er villig til å kle deg i et religiøst plagg fra en trosretning du ikke føler deg hjemme i? Jeg har lenge tenkt at snikislamisering ikke er et reelt problem, fordi folk rett og slett ikke er så dumme at de ukritisk lar seg konvertere til en fremmed religion. Men her sitter jo du som et lysende eksempel på at de har deg viklet rundt lillefingeren. Det er faen meg ikke rart verden ikke går fremover. 2
kaffira Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #47 Skrevet 11. januar 2012 Troll? Jeg har fått denne inntrykket blant annet på grunn av slike artikle i media: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7943883 Det viser klart at vi vantro ses på som ludder.
kaffira Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #48 Skrevet 11. januar 2012 signerer denne! Hijab/burka og niqab er vel alt religiøse klesplagg, eller tar jeg feil?? Kler meg ikke i nonnedrakt i Roma, fordi det er så mange nonner der! (satt på spissen, ja...) nei det har jeg ikke? Eh når jeg har kjøpt en hijab, er det bare å tre den over hodet. Ikke verre enn det.
kaffira Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #49 Skrevet 11. januar 2012 TULL TULL TULL JEg tror ikke på det du skriver, hvorfor i all verden skal du ha Hijab på deg, når du ikke er muslim. Du Leker veldig dumt her, hvem har sagt at alle norske er luddere og horer. Det er feil hvis jeg referer til bare en muslim person og kritiserer alle. Jeg kjenner mange muslimer som ikke bruker Hijab i det hele tatt. Har selv søsken barn som går med bikini og shorts om sommerern. Hva er det du prøver å presentere, Du trenger virkelig en psykolog enn leke barnslig og få sypati uten å ha en god grunn. Hele emnet ditt er meningsløst. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7943883
kaffira Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #50 Skrevet 11. januar 2012 Det var litt ironisk. Hvis YS skal være dum, så skal jeg spille dum og. Hun har virkelig lagd seg et problem som ikke eksiterer. Dra til psykolog hvis det sliter deg ut psykisk. Du har virkelig et problem hvis du lager din hverdag utifra hva noen mennesker har sagt på nettet, som du aldri kommer til å møte... lol xD Når halve byen går med hijab så føler man jo at man møter disse folka daglig. 1
Missi89 Skrevet 12. januar 2012 #51 Skrevet 12. januar 2012 Halve byen går da ikke med hijab. Du aner ikke hva hijab betyr når du tror at du bare skal ta den på hodet ditt så er alt perfekt. Slutt å la deg påvirke av artikkler på nett. Vil du bli muslim og begynner med hijab så flott for deg. Men av den grunnen du gjør det her så håper jg den blir revet av deg.
Saunet Skrevet 13. januar 2012 #52 Skrevet 13. januar 2012 Enig i det du skriver Missi89. Tror ikke hun vil la seg overtale da hun er fast bestemt å bruke hijab. Blir værre når disse hun beskriver drar av henne hijaben og sparker henne fordi hun driver med blasfemi mot religionen deres.
kaffira Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #53 Skrevet 13. januar 2012 Enig i det du skriver Missi89. Tror ikke hun vil la seg overtale da hun er fast bestemt å bruke hijab. Blir værre når disse hun beskriver drar av henne hijaben og sparker henne fordi hun driver med blasfemi mot religionen deres. Og du tror et menneske har rett til å bedrive vold mot meg fordi jeg går med et tørkle over hodet? For et fantastisk menneskesyn du har. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6525152 Etter det jeg leser i denne artikkelen er det tydelig at vantro kvinner ses på som horer. 1
Fuckman1983 Skrevet 13. januar 2012 #54 Skrevet 13. januar 2012 At folk fortsatt kan være religiøse i 2012 er rett og slett komisk. Enten det er islam eller kristendom, så må dere vel skjønne at Bibelen og Koranen er menneskeskapt. Religion er ikke annet enn et maktverkøy som i alle år har blitt brukt for å ha kontroll over folkemassene. Har man blitt hjernevasket til å tro på dette gjennom hele oppveksten skjønner jeg at det kan være vanskelig å se verden for hva den egentlig er, men kan dere i hvertfall ikke prøve å tenke litt logisk og kanskje se det store bildet? Jeg sier ikke at vi vet alt, og at det kanskje ikke er noe liv etter døden (ikke som mennesker, men en annen energiform), men å tro på det som ble skrevet av en gjeng med røvere for tusenvis av år siden blir bare tullete. Og å bruke et plagg eller ikke spise svin fordi man tror Allah har sagt det er jo bare fullstendig galskap, bokstavelig talt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #55 Skrevet 13. januar 2012 Hvor får man kjøpt hijab i Oslo? Jeg er ikke muslim, men vil begynne bruke hijab i Oslo fordi det er så mange muslimer her, og jeg har lest på opplystemuslimer.no og islam.no osv at de ser meg som en norsk jente i vestlige klær og blondt hår som en hore og et ludder, en infidel som skal brenne i helvete og de tror jeg ligger med alle, og Satan er blant oss og fører til at guttene synder. Jeg syns det er så utrolig ubehagelig å tenke på at så mange mennesker i gata vil se på meg som en infidel hore som ligger med alle på grunn av seksuell trakkasering jeg har opplevd i mitt liv, jeg takler det ikke psykisk. Men jeg er også livredd for å begynne med hijab, jeg er jo redd man vil bli trakkasert og det ser jo bare dumt ut på en lys person som meg. Hei Kaffira. Synes dette virker både respektfullt og verdig av deg dersom du gjør det av respekt for Islam. I tillegg finner du kanskje mer respekt for deg selv, ettersom mennesker du møter ikke vil dømme deg etter kroppen din eller sine lyster? Håper du finner butikker som selger dette, men mange vil nok kritisere deg fordi du velger å ikke følge de vestlige normene. Forresten synes jeg ikke du burde kalle deg Kaffira, det er nemlig ikke noe pent. 1
Gjest SummerJudith Skrevet 14. januar 2012 #56 Skrevet 14. januar 2012 Hvor får man kjøpt hijab i Oslo? Jeg er ikke muslim, men vil begynne bruke hijab i Oslo fordi det er så mange muslimer her, og jeg har lest på opplystemuslimer.no og islam.no osv at de ser meg som en norsk jente i vestlige klær og blondt hår som en hore og et ludder, en infidel som skal brenne i helvete og de tror jeg ligger med alle, og Satan er blant oss og fører til at guttene synder. Jeg syns det er så utrolig ubehagelig å tenke på at så mange mennesker i gata vil se på meg som en infidel hore som ligger med alle på grunn av seksuell trakkasering jeg har opplevd i mitt liv, jeg takler det ikke psykisk. Men jeg er også livredd for å begynne med hijab, jeg er jo redd man vil bli trakkasert og det ser jo bare dumt ut på en lys person som meg. Du lyver så heftig! fy **** du hakke peiling på hvordan ting er. kjenner du noen muslimer i det hele tatt? eller utaler du deg om ting du ikke vet en dritt om? ikke ta alle under en kam. hater muslimhatere. jeg er venner med verdens snilleste folk og de er muslimer. Gå ut i byen å bli kjent med noen først!!! så kan du komme tilbake hit
Gjest SummerJudith Skrevet 14. januar 2012 #57 Skrevet 14. januar 2012 TULL TULL TULL JEg tror ikke på det du skriver, hvorfor i all verden skal du ha Hijab på deg, når du ikke er muslim. Du Leker veldig dumt her, hvem har sagt at alle norske er luddere og horer. Det er feil hvis jeg referer til bare en muslim person og kritiserer alle. Jeg kjenner mange muslimer som ikke bruker Hijab i det hele tatt. Har selv søsken barn som går med bikini og shorts om sommerern. Hva er det du prøver å presentere, Du trenger virkelig en psykolog enn leke barnslig og få sypati uten å ha en god grunn. Hele emnet ditt er meningsløst. Jeg er litt uenig med deg. hvorfor kan ikke ikke-muslimer gå med hijab? hijab er ikke bare et muslimsk plagg, før i tiden gikknesten alle med skaut. de muslimene jeg kjenner sier de ikke har noe imot det.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #58 Skrevet 14. januar 2012 Du lyver så heftig! fy **** du hakke peiling på hvordan ting er. kjenner du noen muslimer i det hele tatt? eller utaler du deg om ting du ikke vet en dritt om? ikke ta alle under en kam. hater muslimhatere. jeg er venner med verdens snilleste folk og de er muslimer. Gå ut i byen å bli kjent med noen først!!! så kan du komme tilbake hit Hva vet vel du om hva TS har opplevd? For alt du vet kan hun være en av de som blir kalt hore og ropt skjellsord etter kun fordi hun er blond - det skjer faktisk noen steder, og du kan ikke lukke øynene for det. Dune venner er sikkert snille muslimer, men det betyr ikke at det ikke finnes muslimer som er rasshøl andre steder enn i nabolaget ditt.
Gjest SummerJudith Skrevet 14. januar 2012 #59 Skrevet 14. januar 2012 Hva vet vel du om hva TS har opplevd? For alt du vet kan hun være en av de som blir kalt hore og ropt skjellsord etter kun fordi hun er blond - det skjer faktisk noen steder, og du kan ikke lukke øynene for det. Dune venner er sikkert snille muslimer, men det betyr ikke at det ikke finnes muslimer som er rasshøl andre steder enn i nabolaget ditt. hun tar alle under en kam -.- syns synd på flesteparten av muslimene som er snille, men blir dømt for noe de ikke har gjort
Saunet Skrevet 14. januar 2012 #60 Skrevet 14. januar 2012 (endret) Og du tror et menneske har rett til å bedrive vold mot meg fordi jeg går med et tørkle over hodet? For et fantastisk menneskesyn du har. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6525152 Etter det jeg leser i denne artikkelen er det tydelig at vantro kvinner ses på som horer. Jeg har da ikke skrevet noe om at mennesker skal bedrive vold og at de har rett til dette. Selv sier du at du blir mobbet og sett ned på av muslimer av visse grunner og derfor skal du bære hijab fordi dem ikke blir stemplet som vanntro og hore. Greit, gjør det du føler for. Men kan ikke muslimene dra av deg skauten og begå vold mot deg fordi du bruker hijaben av feil grunn og det regnes som blasfemi. Selv er du offer for psykisk vold og kommer med anklager om at jeg støtter fysisk vold mot deg. Er du på bærtur? Og til dere som kommer med at muslimene ikke kommer til å gjøre det fordi hijab kan brukes av alle uansett religion. Er det ikke den samme religionen som sprer fred og respekt? Hvor er respekten og freden vist det får kaffira til å begå en handling av feil grunn fordi de samme menneskene kaller henne får hore og vanntro. Til AB, vist du har lest hele tråden så gjør hun det ikke i respekt for religionen, hun gjør det fordi enkelte fra den religionen kaller henne vanntro og hore. Så du mener at det å dekke til seg og vips så har man mer respekt for seg selv og islam. Folk må passe på sine lyster og kontrollere seg selv isteden for å kreve andre tildekket for deres kåthet. Og denne linken du kommer med handler om noe helt annet. Endret 14. januar 2012 av Saunet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå