Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har altså, som helt sikkert mange andre, bestemt meg for å ha godtestreik frem til sommeren. Jeg er avhengig av å ha noe godt å kose meg med, så vil gjerne ha forslag fra andre til hva jeg kan finne på å kose meg med i helgene :) Det eneste jeg kommer på selv er frukt og nøtter.

Andre i forumet som vil henge seg på streiken? :) Vil bruke tråden som en liten motivasjon for å holde det gående. Nå har jeg sagt det, så nå må jeg holde det!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutt opp masse frukt, jeg liker dette; druer, klementiner/appelsin, banan, litt nøtter, ananas, jordbær ( frosne jordbær er billige og SVÆRT smakfulle ), og kos deg! Når jeg er ekstra sugen på noe godteri, heller jeg over et par skeier fløte/pisket krem bare for å sette litt søøøtsmak på det hele. Utrolig godt, og så sunt :)

Skrevet

Pisket fløte var jammen ikke dumt! Kanskje godt å piske krem med frø fra en vaniljestang i, og ha det sammen med frukten? :)

AnonymBruker
Skrevet

Pisket fløte var jammen ikke dumt! Kanskje godt å piske krem med frø fra en vaniljestang i, og ha det sammen med frukten? :)

Det høres enda bedre ut, det må jeg prøve selv :D Fløte er faktisk ikke så mye kalorier i, det har jeg lest meg til. Jeg hadde aldri greid å spise 100gram piska krem, da hadde jeg spydd lenge føre. Det er ca 3-400kcal i 100 gram :)

Skrevet

Jeg elsker å kose meg med en kopp te!

Favoritten akkurat nå er ingefærte av noen skiver fersk ingefærrot og en teskje honning. Og så fikk jeg noen til jul som blir gøy å teste :)

Ellers er grønnsaker med (eller uten) dip veldig greit.

Skrevet

Blir ganske kvalm av pisket krem selv! :P I store mengder vel å merke. Litt er godt:)

Grønnsaker helder ingen dårlig idè! Har faktisk fått hekta på stangselleri i det siste! :)

Hvordan trekker du teen med fersk ingefærrot? koker du vannet med ingefær i eller legger du skivene i koppen?:) drikker mye te selv. gjerne flere kopper om dagen :jepp:

Skrevet

Grønnsaker helder ingen dårlig idè! Har faktisk fått hekta på stangselleri i det siste! :)

Hvordan trekker du teen med fersk ingefærrot? koker du vannet med ingefær i eller legger du skivene i koppen?:) drikker mye te selv. gjerne flere kopper om dagen :jepp:

Her går det mye i gulrot :gjeiper:

Jeg legger skivene i koppen, og lar dem bare ligge der mens jeg drikker. Aner ikke om det er "rett" måte å gjøre det på, men det blir da godt, og hun jeg bor med gjør det samme, så helt riv ruskende galt kan det vel ikke være :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager dette av og til. Syns den er kjempe god.

Dette trenger du:

4 pærer

0,5-1 dl vann

1 dl havregryn

1 ts sukker

2 dl vaniljekesam, mager

Slik gjør du det:

Skrell pærene, kutt i biter og småkok med vannet til bitene er møre, 3-5 minutter avhengig av størrelsen på bitene og pæresorten, mos med gaffel. I en panne rister du havregryn og sukker. Avkjøl når det er gyllent. Fordel pæremos, havrekrisp og vaniljekesam i porsjonsglass.

Man kan også ha litt kanel sammen med havregryn. :)

Skrevet

Da skal det testes ut allerede i morgen! :jepp:

Gjest Awzm me
Skrevet

Fruktsalat

selleri/gulrøtter m/dipp

Nøtter i ny og ne, men ikke altfor ofte

Yoghurt kanskje?

:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager dette av og til. Syns den er kjempe god.

Dette trenger du:

4 pærer

0,5-1 dl vann

1 dl havregryn

1 ts sukker

2 dl vaniljekesam, mager

Slik gjør du det:

Skrell pærene, kutt i biter og småkok med vannet til bitene er møre, 3-5 minutter avhengig av størrelsen på bitene og pæresorten, mos med gaffel. I en panne rister du havregryn og sukker. Avkjøl når det er gyllent. Fordel pæremos, havrekrisp og vaniljekesam i porsjonsglass.

Man kan også ha litt kanel sammen med havregryn. :)

dette er meeeeeeeeeeget godt!!

Skrevet

dette er meeeeeeeeeeget godt!!

:jepp:

Skrevet

Får en låv til å spise kanelboller når en har godtestreik? :sjenert: (har noen i fryseren...)

Skrevet

Jeg tenkte forresten litt på å lage en type sunne frokostmuffins med banan, epler og kanel. Noen som har en god oppskrift? :) Synest banan er godt å spise når jeg har skikkelig søtsug.

Gjest bazibaz
Skrevet

Vaniljekesam med diverse frukt er veeeldig godt. Og perletomater! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte forresten litt på å lage en type sunne frokostmuffins med banan, epler og kanel. Noen som har en god oppskrift? :) Synest banan er godt å spise når jeg har skikkelig søtsug.

GROVE BANANMUFFINS

2 medium store bananer

2 egg

2 ss  yaconsirup eller honning

80 g fin spelt

80 g lettkokte havregryn

50 g kokosmel

100 g sammalt grov rug

2 ts bakepulver

2 dl mandelmelk/ rismelk/ annen melk

5 ss extra virgin kokosfett eller 5 ss ekte meierismør

Bland det tørre for seg. 

Pisk eggedosis av egg og bjørkesøt.

Mos bananen med en gaffel, ha i mandelmelk og fett.

Hell det våte i det tørre.

Hell i muffinsformer og stek på 200 grader i 15 minutt.

Skrevet

Eller

180 g grovt mel

50 g havregryn

60 g hvetemel

4 ts bakepulver

3ss sukker

1ts vaniljesukker

3dl melk

5 ss olje

1 egg+ lit sukker

1 banan

Kanel og havregryn til topping

Lag eggedosis.Ta i knust banan samt det bløte.

Deretter det tørre.

200 grader -25 min

:)

• Liker 1
Skrevet

Vanlig bakekakao eller 100% kakao, er vel låv å spise?:) jeg er ikke så fryktelig nazi på dette, vil bare prøve å spise litt sunnere, men en må vel få unne seg litt imellom? :)

Skrevet

MANGO!! Hjelper som bare det om jeg får voldsomt godtesug :P

Evt ananas om du liker litt syrligere ting :)

Skrevet

Slenger meg på, trenger å kurere søtsuget mitt.

Noen anbefalte meg at jeg kunne unne meg noen biter 70% kakao-sjokolade om det ble for ille, men det hjelper fint lite når jeg spiser en hel plate i jakten på nok sukker...

Ser noen foreslår yoghurt her, og masse frukt. Men det er jo kjempemye sukker i yoghurt, og i frukt er det jo også masse sukker, bare at det er fruktsukker i stedet for farin?

Selv har jeg også prøvd å spise tørket frukt, men det ble (ironisk nok) altfor søtt og ekkelt (synes det smaker sånn råttensøtt).

Som snacks prøver jeg derfor nøtter, men det hjelper jo ikke i det hele tatt når jeg fortsatt har lyst på sukker etter å ha spist en pose med nøtter. Kunne like godt ha gnagd på en trestokk.

Hva skal man gjøre når kroppen bare MÅ ha hvitt sukker? Håpløst :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...