lunem Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Har altså, som helt sikkert mange andre, bestemt meg for å ha godtestreik frem til sommeren. Jeg er avhengig av å ha noe godt å kose meg med, så vil gjerne ha forslag fra andre til hva jeg kan finne på å kose meg med i helgene Det eneste jeg kommer på selv er frukt og nøtter. Andre i forumet som vil henge seg på streiken? Vil bruke tråden som en liten motivasjon for å holde det gående. Nå har jeg sagt det, så nå må jeg holde det!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Kutt opp masse frukt, jeg liker dette; druer, klementiner/appelsin, banan, litt nøtter, ananas, jordbær ( frosne jordbær er billige og SVÆRT smakfulle ), og kos deg! Når jeg er ekstra sugen på noe godteri, heller jeg over et par skeier fløte/pisket krem bare for å sette litt søøøtsmak på det hele. Utrolig godt, og så sunt
lunem Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2012 Pisket fløte var jammen ikke dumt! Kanskje godt å piske krem med frø fra en vaniljestang i, og ha det sammen med frukten?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Pisket fløte var jammen ikke dumt! Kanskje godt å piske krem med frø fra en vaniljestang i, og ha det sammen med frukten? Det høres enda bedre ut, det må jeg prøve selv :D Fløte er faktisk ikke så mye kalorier i, det har jeg lest meg til. Jeg hadde aldri greid å spise 100gram piska krem, da hadde jeg spydd lenge føre. Det er ca 3-400kcal i 100 gram
Moscato Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Jeg elsker å kose meg med en kopp te! Favoritten akkurat nå er ingefærte av noen skiver fersk ingefærrot og en teskje honning. Og så fikk jeg noen til jul som blir gøy å teste Ellers er grønnsaker med (eller uten) dip veldig greit.
lunem Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2012 Blir ganske kvalm av pisket krem selv! I store mengder vel å merke. Litt er godt:) Grønnsaker helder ingen dårlig idè! Har faktisk fått hekta på stangselleri i det siste! Hvordan trekker du teen med fersk ingefærrot? koker du vannet med ingefær i eller legger du skivene i koppen? drikker mye te selv. gjerne flere kopper om dagen
Moscato Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Grønnsaker helder ingen dårlig idè! Har faktisk fått hekta på stangselleri i det siste! Hvordan trekker du teen med fersk ingefærrot? koker du vannet med ingefær i eller legger du skivene i koppen? drikker mye te selv. gjerne flere kopper om dagen Her går det mye i gulrot :gjeiper: Jeg legger skivene i koppen, og lar dem bare ligge der mens jeg drikker. Aner ikke om det er "rett" måte å gjøre det på, men det blir da godt, og hun jeg bor med gjør det samme, så helt riv ruskende galt kan det vel ikke være 1
Lille Blåklokke Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Jeg lager dette av og til. Syns den er kjempe god. Dette trenger du: 4 pærer 0,5-1 dl vann 1 dl havregryn 1 ts sukker 2 dl vaniljekesam, mager Slik gjør du det: Skrell pærene, kutt i biter og småkok med vannet til bitene er møre, 3-5 minutter avhengig av størrelsen på bitene og pæresorten, mos med gaffel. I en panne rister du havregryn og sukker. Avkjøl når det er gyllent. Fordel pæremos, havrekrisp og vaniljekesam i porsjonsglass. Man kan også ha litt kanel sammen med havregryn.
lunem Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2012 Da skal det testes ut allerede i morgen!
Gjest Awzm me Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Fruktsalat selleri/gulrøtter m/dipp Nøtter i ny og ne, men ikke altfor ofte Yoghurt kanskje?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #11 Skrevet 5. januar 2012 Jeg lager dette av og til. Syns den er kjempe god. Dette trenger du: 4 pærer 0,5-1 dl vann 1 dl havregryn 1 ts sukker 2 dl vaniljekesam, mager Slik gjør du det: Skrell pærene, kutt i biter og småkok med vannet til bitene er møre, 3-5 minutter avhengig av størrelsen på bitene og pæresorten, mos med gaffel. I en panne rister du havregryn og sukker. Avkjøl når det er gyllent. Fordel pæremos, havrekrisp og vaniljekesam i porsjonsglass. Man kan også ha litt kanel sammen med havregryn. dette er meeeeeeeeeeget godt!!
lunem Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #13 Skrevet 5. januar 2012 Får en låv til å spise kanelboller når en har godtestreik? (har noen i fryseren...)
lunem Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 5. januar 2012 Jeg tenkte forresten litt på å lage en type sunne frokostmuffins med banan, epler og kanel. Noen som har en god oppskrift? Synest banan er godt å spise når jeg har skikkelig søtsug.
Gjest bazibaz Skrevet 6. januar 2012 #15 Skrevet 6. januar 2012 Vaniljekesam med diverse frukt er veeeldig godt. Og perletomater! 1
Lille Blåklokke Skrevet 6. januar 2012 #16 Skrevet 6. januar 2012 Jeg tenkte forresten litt på å lage en type sunne frokostmuffins med banan, epler og kanel. Noen som har en god oppskrift? Synest banan er godt å spise når jeg har skikkelig søtsug. GROVE BANANMUFFINS 2 medium store bananer 2 egg 2 ss yaconsirup eller honning 80 g fin spelt 80 g lettkokte havregryn 50 g kokosmel 100 g sammalt grov rug 2 ts bakepulver 2 dl mandelmelk/ rismelk/ annen melk 5 ss extra virgin kokosfett eller 5 ss ekte meierismør Bland det tørre for seg. Pisk eggedosis av egg og bjørkesøt. Mos bananen med en gaffel, ha i mandelmelk og fett. Hell det våte i det tørre. Hell i muffinsformer og stek på 200 grader i 15 minutt.
Lille Blåklokke Skrevet 6. januar 2012 #17 Skrevet 6. januar 2012 Eller 180 g grovt mel 50 g havregryn 60 g hvetemel 4 ts bakepulver 3ss sukker 1ts vaniljesukker 3dl melk 5 ss olje 1 egg+ lit sukker 1 banan Kanel og havregryn til topping Lag eggedosis.Ta i knust banan samt det bløte. Deretter det tørre. 200 grader -25 min 1
lunem Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #18 Skrevet 6. januar 2012 Vanlig bakekakao eller 100% kakao, er vel låv å spise? jeg er ikke så fryktelig nazi på dette, vil bare prøve å spise litt sunnere, men en må vel få unne seg litt imellom?
Minya Skrevet 7. januar 2012 #19 Skrevet 7. januar 2012 MANGO!! Hjelper som bare det om jeg får voldsomt godtesug Evt ananas om du liker litt syrligere ting
Snikk Skrevet 7. januar 2012 #20 Skrevet 7. januar 2012 Slenger meg på, trenger å kurere søtsuget mitt. Noen anbefalte meg at jeg kunne unne meg noen biter 70% kakao-sjokolade om det ble for ille, men det hjelper fint lite når jeg spiser en hel plate i jakten på nok sukker... Ser noen foreslår yoghurt her, og masse frukt. Men det er jo kjempemye sukker i yoghurt, og i frukt er det jo også masse sukker, bare at det er fruktsukker i stedet for farin? Selv har jeg også prøvd å spise tørket frukt, men det ble (ironisk nok) altfor søtt og ekkelt (synes det smaker sånn råttensøtt). Som snacks prøver jeg derfor nøtter, men det hjelper jo ikke i det hele tatt når jeg fortsatt har lyst på sukker etter å ha spist en pose med nøtter. Kunne like godt ha gnagd på en trestokk. Hva skal man gjøre når kroppen bare MÅ ha hvitt sukker? Håpløst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå