Nigella Skrevet 24. desember 2003 #1 Del Skrevet 24. desember 2003 Skal adventsstjerna ned idag? Eller henger den så lenge det er jul? Jeg har faktisk glemt det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 24. desember 2003 #2 Del Skrevet 24. desember 2003 Jeg lar min henge til jeg tar resten av julepynten bort, det ser ut til at de fleste naboene mine gjør det samme! GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 24. desember 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 24. desember 2003 Vet du Brunhilde, da gjør jeg det samme! God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 24. desember 2003 #4 Del Skrevet 24. desember 2003 Har også inntrykk av at det er mest vanlig å la adventsstjerna/adventslysestaken bli stående til jula er over, dvs sånn like rundt nyttår for min del. Det er koslig å beholde de ekstra lysene en stund til nå i mørketida. Men hva som er riktig i følge skikk vet jeg ikke, men det bryr jeg meg ikke særlig mye om heller. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. desember 2003 #5 Del Skrevet 24. desember 2003 Ta ned? Aldri hørt.... Ikke her i huset ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 24. desember 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 24. desember 2003 Synes å huske ett noe om at advent = ventetid, og på julaften er ventetiden over => adventsstjerna skal ned. Mener vi gjorde det sånn hjemme hos foreldrene mine da jeg var liten, men jeg husker ikke sikkert. (Får sjekke med mamma og pappa senere idag.) Har uansett bestemt meg for at min skal få henge ut jula. Koselig, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. desember 2003 #7 Del Skrevet 24. desember 2003 Den symboliserer jo Betlehemsstjerna, og den lyste da vitterlig ikke bare samme kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 24. desember 2003 #8 Del Skrevet 24. desember 2003 Skal ikke alt ned 13'dag jul da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky! Skrevet 24. desember 2003 #9 Del Skrevet 24. desember 2003 min henger til 13'ne dag jul! God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 24. desember 2003 #10 Del Skrevet 24. desember 2003 Skal ikke alt ned 13'dag jul da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 25. desember 2003 #11 Del Skrevet 25. desember 2003 EGENTLIG skal det nok ned, for adventtiden er over - jula er kommet! Men jeg lar stjerna henge, og adventstakene stå. Mor brukte å ta ned stjerna, "det kom jo opp så mye annet". Men jeg skifter ut lilla lys, duker o.l. med noe i julens farger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. desember 2003 #12 Del Skrevet 25. desember 2003 Alt får stå/henge til 13. dag jul. Adventsstjerna også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. desember 2003 #13 Del Skrevet 25. desember 2003 Her er alt framme til 13'e dag jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. desember 2003 #14 Del Skrevet 26. desember 2003 Ryker ut 1.nyttårsdag tenker jeg. DA er julen ferdig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå