Gå til innhold

"Framsnakking" som motsetning til baksnakking

Surriball

Anbefalte innlegg

Noen flere som irriterer seg over denne festlige sammensetningen? Framsnakking er ikke et ord!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har stussa over det helt siden, var det Kronprinsen, som nevnte det i en tale for et par år siden eller når det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har stussa over det helt siden, var det Kronprinsen, som nevnte det i en tale for et par år siden eller når det var.

Snakker de sånn på plata da kanskje? hun fikk vel et tilbakeblikk :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Noen flere som irriterer seg over denne festlige sammensetningen? Framsnakking er ikke et ord!

Syns det er helt greit ord, men tror ikke framsnakking blir veldig mye brukt i og med at det er nærmere menneskelig natur å baksnakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ticket

Åh, det er noe annet enn det jeg la i ordet: å si det man mener til personen i stedet for bak ryggen dens.

Men akkurat her vil jeg gjerne være litt konservativ, ordet er så innmari konstruert!

Alle ord er jo konstruert. Hvordan tror du ellers språket oppsto? Noen må jo ha laget ordene første gang de ble brukt..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ord er jo konstruert. Hvordan tror du ellers språket oppsto? Noen må jo ha laget ordene første gang de ble brukt..

Ja, jo, men det der blir jo flisespikking. Tror du skjønner hva jeg mener, det virker i mine øyne konstruert og oppstyltet på samme måten som tabloidavisene hele tiden finner opp nye ord på merkelige måter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

Ja, jo, men det der blir jo flisespikking. Tror du skjønner hva jeg mener, det virker i mine øyne konstruert og oppstyltet på samme måten som tabloidavisene hele tiden finner opp nye ord på merkelige måter.

"Alle" ord har vært merkelige på et tidspunkt. Jeg tipper mange steilet da man gikk over fra å skrive "chaffeur" til å skrive "sjåfør" - tenke seg så bondsk! :ironi::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...