Gå til innhold

Hva sier fellesksapet?


waco

Anbefalte innlegg

Aline jeg snakker om å lure gutter.

Vi har lovforbud mot at gutter voldtar damer.

Jeg synes det er helt greit.

Det er fordi at noen gutter voldtar damer.

Ok.

Jeg vil også ha lovforbud mot at kvinner lurer gutter.

Hvorfor?

Fordi at noen damer lurer gutter, så enkelt er det.

Aline, du får bare si ifra dersom det er noe mer du ikke forstår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen problemer med å forstå hva du sier jeg Waco, men du forstår tydeligvis ikke hva jeg sier!

Dere må selv ta litt ansvar også! Er det så vanskelig? Når dere klarer å ha sex, så klarer dere vel å sørge for at dere ikke blir fedre også eller?

Jeg er allikevel enig i den grad at er man i fast forhold, hun ønsker seg barn, men unnlater å informere om dette, + sier hun går på p-piller uten å gjøre det, så er det feil av kvinnen. Men hvordan mener du man skal lage en lov som treffer disse tilfellene?

Paragraf 66: "Dersom du er kvinne og ønsker deg barn, men har en partner som ikke ønsker seg barn, og unnlater å informere din partner om at du ønsker deg barn, og lyver om bruk av p-piller, så straffes du med x" ???

Jeg skjønner faktisk hva du mener, men jeg skjønner ikke hvordan vi skal kunne treffe akkurat denne gruppen, uten at det "rammer" andre.

For i vanlige tilfeller så har faktisk menn like stort ansvar for å forhindre graviditet som kvinnen. Dersom du som mann i ett fast forhold VET at din kjære ønsker seg barn sterkt, så bør man kanskje kontrollere i sterkere grad at p-pille faktisk inntas? eller bruke kondom? noe ansvar må vel taes selv også.

Og hva gjør menn i faste forhold for å unngå uønsket graviditet? om ikke å legge hele ansvaret over på kvinnen?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

waco, hvis din kvinne er utro og hun får barn med elskeren sin, har du krav på DNA test for å være sikker.

Og hvis hun stikker av med barnet, MÅ ikke du betale barnebidrag, både du, dama di og retten må være hundre prosent sikker på at det er du som er faren før du må betale et eventuelt barnebidrag, du skjønner du blir ikke automatisk far til barnet, du må være gift med dama for å bli automatisk far til barnet! dette har ikke du mye kunnskap om!

Og du vil ha lovforbud mot alle som lyver? det er umulig! tenk på de som jobber svart da f,eks , hvordan skal det bevises?.....

verden er urettferdig, men det med at kvinnen kan lure mannen er et dårlig eksempel, mannen kan bruke beskyttelse han og, og det er like mye mannen som kvinnens skyld hvis de får barn sammen!

tulling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn at menn blir ikke gravide. Om det aldri er så urettferdig så er det ikke noe jeg kan noe for, du får klage til vår skaper.

Ok, og siden menn ikke kan bli gravide forutsetter vi at gravidet er kvinnes ansvar, akkurat som mannen avgjør spruten, bestemmer kvinnen om hun skal bli gravid/føde.

Den enkleste måte å forhindre så mange kvinner i å lure gutter må være at menn må kunne fraskrive seg farsansvaret.

Da har vi løst mange floker....

Waco

som setter pris på at damer også kan se det litt fra den "andre" siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

er du helt rar waco? icon_smile.gif

Det er ikke noe du kan si for å forvirre oss, man er to om å bli gravid!

OG mannen har like mye skyld som kvinnen hvis hun blir gravid!

Man kan ikke bare tenke at: det er kvinnen sin skyld at hun blir gravid.

Det må faktisk en mann til for å gjøre en egg befruktet! uff, dette forstår du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-05-21 12:08, waco wrote:

Aline jeg snakker om å lure gutter.

Vi har lovforbud mot at gutter voldtar damer.

Jeg synes det er helt greit.

Det er fordi at noen gutter voldtar damer.

Ok.

Jeg vil også ha lovforbud mot at kvinner lurer gutter.

Hvorfor?

Fordi at noen damer lurer gutter, så enkelt er det.

Aline, du får bare si ifra dersom det er noe mer du ikke forstår....

Hærlighet da mann.INGEN normale mennesker likestiller voldtekt med "lureri" av mannen.

Når man blir voldtatt blir man påtvunget sex,blir man lurt skjer det som regel frivillig fra begges sider.

Dessuten svarte du ikke på spørsmålet til Aline.Hva gjør DU for å unngå en eventuell graviditet???

Jeg er så dritt lei gutter som syter og bærer seg over at den ene ungen etter den andre var en ulykke,det var ikke meninga osv.

Men som regel har ikke den gutten det gjelder gjort en dritt for å forhidre at det skulle skje.Kan jo til nød bruke kondom men det blir så annerledes da jooooo.

Derfor er det som regel jenta sitt ansvar for at en uønska graviditet ikke skal inntreffe.Vi propper i oss hormoner,spiraler,sprøyter,pessar..........men hva er guttens ansvar??

Og skulle det skje at prev. ikke fungerer som den skal og man blir gravid,da er det faktisk jenta som sitter igjen med en liten en i magen.Og det finnes tusen på tusen på tusen eksempler der jenta ble gravid og gutten bare stakk for.......jeg skal hvertfall ikke bli pappa.

Da er faktisk det minste dere kan gjøre å sørge for at ungen har råd til et par bleier i mnd.

Jeg sier som en annen har sagt her........men må være to for å lage barn.

Få opp øya og tenk med noe annet en pi## for en gang skyld.Og jeg synes virkelig du skal krabbe av den høye hesten din Waco,for menn er ikke engler i forhold til kvinnen på dette området.Faktisk så håper jeg du detter av og slår hodet ditt litt,for det kunne du virkelig trenge.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Thea.

Det virker som du bare skriver for å provosere. Vel... uansett så høres det ut som du mener at samfunnet ikke kan reagere dersom en jente lurer en gutt.

I Kina griper myndighetene inn dersom en kvinne blir gravid for annen gang pga etbarnspolitikken, dvs at dama får tvangsabort-operasjon. Så nå forstår dere at ingenting er umulig.

Waco

...vi må prøve å tenke i litt andre baner her i Norge også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Waco, i Kina mister man rettigheter (til feks skolegang og sykehjelp) hvis man får fler enn ett barn. Det er ikke offisiell politikk å gjennomføre tvangsabort på kvinner.

Synes du virkelig at Norge skal innføre tvangsabort og i så fall; på hvem? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gurimalla.

Nei selvsagt synes jeg ikke det. Jeg er jo ikke helt tulling =).

Men jeg sier det er mulig. Og kanskje blir det nødvendig dersom noen damer ikke skjerper seg. Jeg tror det blir flere og flere menn som er LEI av at noen damer får operere vilt uten noen som helst sanksjoner med det intrige og juksemakeriet som å lure pille er.

Damer bør slutte å bare tenke på seg selv. Du som kvinne burde jo vite at det finnes mange jenter som utnytter dette kvinnevennlige lovverk vi har.

Og vi vet at damer er overrepresentert på psykiatrisk så egentlig er det viktig og riktig at vi passer på.

Husker du før jul?

Nesten alle kvinner var imot bombing av Afghanistan for å skremme talibanjævlene vekk.

Hvor mange jenter er det som er glad på afganistankvinners vegne. Dersom dere møter en kvinne som er frigjort fra talibans lenker håper jeg dere er ærlige nok til å si at dere var imot bombingen som ga dem frihetens vinger.

Waco

Jeg tror faktisk ikke at damer klarer å tenke i perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Først sier du at du er imot tvangsabort og så sier du at det kan bli nødvendig hvis enkelte kvinner ikke skjerper seg.

Hvordan ser du for deg at man skal bestemme hvem som skal utsettes for tvangsabort? Skal det være nok for mannen å si at han er lurt, eller skal det mer til?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

alle kvinner var imot bombing av Afghanistan for å skremme talibanjævlene vekk.

Jeg var blant dem og satt foran CNN og ropte; "KØL PÅ!" Da amerikanerne bombet Tora Bora.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, da vil jeg tro at du er blant de få oppavgående damer her som klarer å se helheten av ting.

-----

gurimalla. Nå kverulerer du bare. Jeg har sagt at jeg IKKE er for tvangsabort. Jeg bare sier at vi har en mulighet DERSOM det blir nødvendig. Og jeg vet ikke om det blir nødvendig eller når det blir. Vi får se an tiden litt, men det er godt å vite at vi menn kan reagere før det er forsent ihvertfall.

Skjønner ikke hvorfor du skal ta slik på vei?1212[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-05-31 16:17 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg kan ALDRI se for meg at tvangsabort blir nødvendig. Jeg har heller ingen grunn til å bekymre meg over det da det uansett er helt uaktuelt her i landet. Jeg bare undrer meg litt over argumentasjonen din Waco...

Men uansett; nå er det fredag ettermiddag og det er ingen grunn til å sitte her foran skjermen. Nå går jeg ut og drikker øl! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

Slettet av moderator.

_________________

she knows she knows she knows

*www.milla-world.com* kommer snart1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-05-31 17:56 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla jeg forstår at du er brutal.

Jeg syns vi skal slå imankappene av dem, men ikke hodene deres.

Noe bombing var desverre nødvendig. Men jeg la merke til hvor få kvinner som var enige i den argumentasjonen, og det bemerkelseverdige er hvor lite de samme kvinnene er til å innrømme at bombing var en forutsetning for at kvinner skulle få igjen et minimum av verdighet fra prestestyret.

Idag kan de arbeide offentlig.

Waco

...som igjen har lagt merke til at mannen handler når det er nødvendig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det heter Imam, og jeg vet ikke hvor mange slike Taliban hadde, jeg forstod det slik at de hadde en rekke små-herskere rundt om i hele Afgahnistan.

Jeg er egentlig ikke særlig brutal av meg, men når det kommer til slike regimer, hva skal man gjøre. Ta de i skole kanskje?

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, jeg forstår du er forvirret, men la meg prøve å forklare.

De fleste forstår at fattigdom og elendighet danner grobunn for fanatisme. Med økonomi og velstand øker samtidig toleranse og livskvalitet. Når man har ingenting hater man alt. Singapore som er gjennsomsyret av markedskapitalisme til tross for muslimsk påvirkning er selve ideen om at velstand utelukker galskap.

Når mennesker er i nød tyr dem til lettjente idiologer for å oppretteholde sin verdighet.

Dersom jeg hadde vært usa's president, så ville jeg fått kongressen til å stemme for at man bruker det samme beløpet på krigføring til å gjenreise landet. Lagt infrastruktur, vann, kloakk, elektrisitet, veier, tunneler, broer, mobilnett og orden.

Dette er bare byggestener for at et samfunn skal ha en minimum av forutsetning for å klare å bli demokratisk på sikt. Jeg tror dette vil ta mange år, men alikevel gjennomførbart. Vi må ikke glemme marshallhjelpen amerikanerne ga vesteuropa som gjør oss til en av verdens rikeste land.

Afganistan har en barnedødelighet på 25,7 % før fylte 5 år! Hver fjerde barn stryker unna! I Norge er tilsvarende tall fire av tusen fødsler.

Av respekt for oss selv burde vi bruke nesten alle våre ressurser på å hjelpe verdens fattige. Et pliktår i et u-land istedetfor verneplikt er min fjerne drøm....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...