UnderCover Skrevet 3. januar 2012 #1 Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg blir oppriktig trist inni meg når jeg leser tråder om julekort og julegaver, og enkelte synes de ikke skal takke!!? Hva i alle dager? Hva med bursdagspresang? Er det godt nok til å takke?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 3. januar 2012 #2 Del Skrevet 3. januar 2012 Er normal folkeskikk å takke for kort og gaver. Men merker at det har blitt mindre av det. Dumt, for da tror man jo at gaven ikke falt i smak, eller om den ble sendt i posten, ikke kom frem... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Jeg synes det rett og slett er skammelig å ikke takke når man får noe. Endret 3. januar 2012 av UnderCover 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg har aldri hørt om denne skikke med å takke for hver eneste julegave. Jeg gir jo selv også julegaver til alle de jeg får fra (sikkert over 20 julegaver hvert år), og det er sjelden jeg hører tilbake - da må det være noe som var spesielt morsomt, eller at vi skal avtale å møtes, og takker for gaven i forbifarten. Det høres ut som en fin skikk å takke hver enkelt, men da må jo alle takke alle, og folk sitte og skrive masse kort / ringe rundt midt i dagene med julefred, eller sender man felles "takk for gaven"-sms til 20 stk som man markerer på telefonlista og sender med et tastetrykk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 10. januar 2012 #5 Del Skrevet 10. januar 2012 Hjelpes! Det er jo ikke enten koselig julebrev eller felles-sms. Jeg sender sms med takk, men klarer da å skrive noe personlig til alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg har aldri hørt om denne skikke med å takke for hver eneste julegave. Jeg gir jo selv også julegaver til alle de jeg får fra (sikkert over 20 julegaver hvert år), og det er sjelden jeg hører tilbake - da må det være noe som var spesielt morsomt, eller at vi skal avtale å møtes, og takker for gaven i forbifarten. Det høres ut som en fin skikk å takke hver enkelt, men da må jo alle takke alle, og folk sitte og skrive masse kort / ringe rundt midt i dagene med julefred, eller sender man felles "takk for gaven"-sms til 20 stk som man markerer på telefonlista og sender med et tastetrykk? Har du aldri lært å takke?????????????????? Har ikke tanken streifet deg heller? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg sender ikke takkekort eller sms, men takker neste gang jeg møter personen. Blir det lenge til sender jeg kanskje en mail eller ringer. Jeg har lagt merke til at folk ofte ikke takker når de får hjelp til noe heller. Har flere ganger sendt folk svar på e-post ang. ting de lurte på, eller trengte. Så har jeg ikke hørt et ord etterpå. Er jo greit å gi beskjed om at hjelpen er mottatt i hvert fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda sofie Skrevet 10. januar 2012 #8 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg synes også man bør takke for gavene man får. Det er ren folkesikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #9 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg syns også det er uhøflig å ikke takke for gaver og kort. Når det gjelder julekort, så takker jeg ikke for kort hvis jeg får julekort tilbake fra den andre personen. Hvis jeg får julekort av noen jeg ikke har sendt til, så skynder jeg meg å sende julekort til dem også. Hvis den andre personen ikke skriver kort tilbake, så syns jeg det er utrolig frekt å ikke si takk, og gjør at jeg ikke gidder å skrive julekort neste år. Når det gjelder gaver så bør man takke dem på en eller annen slags måte. Det holder med sms. Vi gav gave til naboungen, vi fikk ingen gave tilbake til våre unger og heller ingen takk, så tror nok det var siste gang vi gav gave til dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #10 Del Skrevet 10. januar 2012 Har du aldri lært å takke?????????????????? Har ikke tanken streifet deg heller? Morsomt nok fremstår du som mer uhøflig enn personen du siterer, med dine 18 spørsmålstegn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 10. januar 2012 Så denne tråden ikke var så opp til diskusjon. Det er en slags bi-tråd til alle de andre om dette temaet. Dessverre. For jeg synes folk burde/måtte fått inn med te-skje at dette ER normalt høflighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 10. januar 2012 #12 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg takker for gaver jeg får Jeg takker for hjelp jeg får og forøvrig hva sømmer seg ofte får jeg et snøft tilbake... som om de ikke liker at jeg takker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunshine23 Skrevet 13. januar 2012 #13 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg takker alltid for gavene jeg får Skulle jo bare mangle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 13. januar 2012 #14 Del Skrevet 13. januar 2012 er ikke så vanskelig å skrive fellesmeldinger vel :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. januar 2012 #15 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg takker for gaver enten når jeg får den eller, hvis den er sendt i posten eller levert på forhånd, neste gang jeg treffer den som ga den. Kanskje det innebærer at jeg sier takk mange ganger, men det klarer jeg helt fint. Jeg takker også for hjelp jeg får og for komplimenter. Når noen takker meg svarer jeg "bare hyggelig", "glad du likte den", "værsågod" eller "det var ikke så mye å takke for" - alt etter hva det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå