Gå til innhold

Er du slank?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes jeg er slank, noen vil vel kalle meg tynn.

Har alltid vært det og trives med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en BMI mellom 23-24 og er ikke slank. Skal ned 10 kg, og er godt i gang.

Skrevet

Jeg anser meg selv som slank, men mange vil kalle meg tynn.

Skrevet

Altså.....eh...nei.

Det er ikke sånn at man bare er slank hvis man er undervektig eller såvidt over på normalvekt. Å være undervektig er ikke sunt! Jeg har BMI på 22 og vil absolutt anse meg selv som slank. Er da slank om man fint kommer inn i str 36! Man kan være normalvektig og samtidig slank. Normalvektig betyr jo bare at man ikke er sykelig tynn.

Nå vrir du bare på ordene mine, men du skjønner godt hva jeg mener.

Er 184 og ~75 kilo selv, fettprosent på 8 til 11 avhengig av dagsformen (målt med fettkaliper). Det gir meg en BMI på ~22 og jeg syntes jeg ser normal / gjennomsnittlig ut. Ikke slank.

Skrevet

Nja, hver sin mening. Jeg syns du høres veldig slank ut med den høyden og vekta der.

Jeg er 164 cm og 60 kg, og ser på meg selv som slank. Ikke tynn, men slank.

For et halvt års tid siden var jeg åtte kilo tyngre. Ikke slank.

Skrevet

65 kg og 1.75 cm- er slank,MEN skal ned 6 kg til:)

Skrevet

Jeg er også en av de som ser på meg selv som slank og ikke tynn, selv om andre sier jeg er tynn. Jeg tenker at man er tynn dersom man ikke spiser nok, og det er mange av oss som spiser masse som er slanke!

Jeg syns BMI på 22 ikke kvalifiserer til slank, men godt innenfor normal og sunn. Er 163 høy og 51 kg selv (sånn ca. på høyden da, har ikke målt meg på lenge), og min BMI er mindre enn 22!

Skrevet

Nja, hver sin mening. Jeg syns du høres veldig slank ut med den høyden og vekta der.

Jeg er 164 cm og 60 kg, og ser på meg selv som slank. Ikke tynn, men slank.

For et halvt års tid siden var jeg åtte kilo tyngre. Ikke slank.

Går vel på perspektiv og, jeg har pleid å ha en BMI på 19,5-20 hele livet for så og trene meg opp til 22. Du kommer andre veien.

Skrevet

Jepp. Da vil man jo oppfatte situasjonen forskjellig. Jeg har veid 55-56, men det er sånn ca 10 år sida eller noe, så det husker jeg ikke hvordan var, hehe!

Skrevet

En slank person er en som er i nedre grense på normal fettprosent vil nå jeg si. En tynn person er en som har mindre fettprosent enn det igjen.

Skrevet

Ifølge denne tråden og andre tråder på KG - nei.

Har BMI på 21,5, er 1.74 høy og bruker small i jakker/kjoler, medium blir ofte for stort.

Så for å bli KGslank må jeg ta av meg ca 5 kg, noe jeg har veid i perioder - og da tror folk jeg begynner å utvikle spiseforstyrrelser.

Men hva gjør man vel ikke for å passe inn i KGdefinisjoner :ironi:

• Liker 2
Skrevet

43 kg, 166 cm, men føler meg ikke akkurat slank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...