Gå til innhold

Paranoid frykt for muslimer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Så flott da :)

Kristendommen er en mye mindre skremmende religion enn det Islam er. Er ikke selv kristen, men syns de ti bud er fine å leve etter. Islamske lover og regler er derimot gjennomsyret av ondskap.

Ps: Jeg var forresten ikke redd Islam før jeg leste Koranen, før noen kaller meg uvitende og paranoid.

Du skal ikke ha andre guder enn meg.

Du skal ikke misbruke Guds navn.

Du skal holde hviledagen hellig.

Du skal hedre din far og din mor.

Du skal ikke slå i hjel.

Du skal ikke bryte ekteskapet.

Du skal ikke stjele.

Du skal ikke tale usant om din neste.

Du skal ikke begjære din nestes eiendom.

Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste.

De to første, respekt for en gud som gjennom hele bibelen viser seg frem som en bortskjemt guttunge.

Hviledagen hellig? Grei nok sett fra et synspunkt om at regelmessig hvile er bra.

Hedre dine foreldre? Hvorfor hedre folk pga blodsbånd? Om du vifter med det budet fremfor de mange som har blitt jevnlig voldtatt av sine foreldre, så hadde det vært interessant å sett hva du hadde svart.

Ikke slå i hel. Grei nok, men litt artig at den ikke spesifiserer art. Den hopper og fint bukk over at drap er i enkelte tilfeller eneste selvforsvar en kan ha.

Ikke bryte ekteskapet. Søt, men lite spesifisert. Er det den som går som bryter ekteskapet, eller er det den som mishandler?

Ikke stjele. Mat er en nødvendighet. Men ok, man kan strekke den som at noen som må stjele for å holde seg i live allerede har blitt frastjålet sine ting fra samfunnet.

Ikke tale usant. Det er nødvendig iblandt, men ideen er egentlig god.

Ikke begjære din nestes eiendom. Være fornøyd med det en har er greit, men aldri ønske seg noe bedre for seg selv enn det en har? *peker mot barna i Afrika som lever i slummen utenfor rikfolks hus*

Ikke begjære din nestes ektefelle +++. Tjau, optimistisk, og om det er så ideelt for mennesker å være 110 % monogame er uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for ensidig meningspåvirkning og avsporinger. Spørsmål rundt moderasjon kan tas på PM til meg.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Det er sant, men tror du ikke det kan være forskjeller og nyanser i oppspinnet likevel?

Jo, men det er likevel søppel begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke sammenligne enkelttilfeller innefor kristendommen med muslimske samfunn som helt styrer etter islam. Synes det var mye naivt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke jødedommen heller jeg da. Alle som syns det er greit å skjære i sitt barn for Gud er syke, syke mennesker.

I det nye testamentet står det at det man skal følge den nye, ikke den gamle, med mindre man er jødisk. Derfor sier jeg at kristendommen er mindre voldelig.

Er det riktig at det gamle testamentet sier at incest er greit? Jeg har forstått slik at det står om denne mannen som ønsker at døttrene sine skal få barn, men han ønsker ikke at de skal være sammen med en mann, så han setter selv barn på dem. Hvordan kan dette være forenlig med Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at noen kan sammenlikne kristendom med islam. Kristendom eksisterte lenge lenge siden i Europa. Men islam? Kristendom er ikke ikke noe problem. De som forstår seg ikke på å tolke bibelen riktig burde ikke kritisert den. Men islam er det helt noe annet. Den eksisterte også lenge, men den spres seg som pest. Problemet med islam er at innvandringen fra den muslismke verden har ført til en religiøs oppblomstring i Europa. Det er synd. Når en leser aviser, hører på Tv-en, logger seg på nettet og ser på hvordan islam tolker, oppfordrer og reagerer på enkelte saker fra hvilken som helst del i Europa, så forstår en at det er som tikende bombe kan eksplodere når som helst. Gjør dette også kristendom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rart at noen kan sammenlikne kristendom med islam. Kristendom eksisterte lenge lenge siden i Europa. Men islam? Kristendom er ikke ikke noe problem. De som forstår seg ikke på å tolke bibelen riktig burde ikke kritisert den. Men islam er det helt noe annet. Den eksisterte også lenge, men den spres seg som pest. Problemet med islam er at innvandringen fra den muslismke verden har ført til en religiøs oppblomstring i Europa. Det er synd. Når en leser aviser, hører på Tv-en, logger seg på nettet og ser på hvordan islam tolker, oppfordrer og reagerer på enkelte saker fra hvilken som helst del i Europa, så forstår en at det er som tikende bombe kan eksplodere når som helst. Gjør dette også kristendom?

Snakker du om Det nye testamentet eller det gamle? Eller begge to? jeg syns ikke det finnes rom for mistolkning når det skrives at en mann setter barn på sine døttre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om Det nye testamentet eller det gamle? Eller begge to? jeg syns ikke det finnes rom for mistolkning når det skrives at en mann setter barn på sine døttre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil neppe går inn i detaljer når det gjelder kristendom. Men forstår ikke hvorfor henger du deg i kristendom når tema var islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil neppe går inn i detaljer når det gjelder kristendom. Men forstår ikke hvorfor henger du deg i kristendom når tema var islam.

Fordi kristendom også er blitt nevnt, og jeg svarte på et innlegg om nettopp dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken stein er det du lever under?

Det er fint å se at det finnes slike mennesker som har respekt og nestekjærlighet for sine medmennesker! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...