Gå til innhold

juuuul


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er som å banne i kjerka og si: jeg orker ikke tanken på julemat.

En ribbemiddag i året og det står i halsen...

Pinnekjøtt? Tja, god smak og lukter godt.

Jeg har kommet over den alderen at en må sprengete feit mat i julen.

Nå spiser jeg meg mett. Passe mett.

det blir hverken ribbe eller pinnekjøtt. Så da algte vi noe midt i mellom jul og påske. Lammestek. Spekket med hvitløk. Masse deilige grønnsaker og en nydelig saus.

Er det noen andre som kjøper ribbe bare for at dt forventes at du skal ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker overhodet ikke ribbe og nei, jeg verken kjøper eller spiser det (eller tilbehør som medisterkaker og julepølse). Ikke noe problem det. Men pinnekjøtt spiser jeg fordi jeg synes det er kjempegodt. Også blir det kun en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg masse til julemat jeg også! Og er egentlig litt lei meg for at "trenden" er at en spiser så mye av den, at venner ofte serverer anti-julemat i romjula. Litt trist, for da blir det bare en dag med ribbe og that's it.

Skulle ønske jeg hadde venner som ville invitere meg på pinnekjøtt i romjula.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julemat er bare kjempegodt!!! Både ribbe, pinnekjøtt, lutefisk, julepølser og medisterkaker. Nydelig!!!

Her skal all julematen spises dag for dag. Man kan vel ikke vokse fra julematen??? Da er du i tilfelle veldig gammel. Mine besteforeldre på godt over 80 elsker julemat!!! Vi har lov å kose oss i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Ribbe på julaften og pinnekjøtt på nyttårsaften! Jeg nikoser meg med den maten jeg også - ikke fordi den er så feit, men fordi det er noe jeg ikke spiser resten av året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg skikkelig til julematen jeg, ribbe hos mamma og pappa imorgen kveld. Sambos foreldre pleier å spise pinnekjøtt julaften, regner med vi blir invitert dit i mellomjula for å spise pinnekjøtt siden vi ikke er der julaften. Nyttårsaften er kalkun favoritten, og det er jo ikke fet mat engang.

Jeg spiser derimot ikke julemat på julebord, holder meg til den andre maten som blir tilbydd, julematen hører jula til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...