Gå til innhold

Straff for Saddam Husein

BK

Hvilken straff bør Saddam få?  

1 stemme

1. 1. Hvilken straff bør Saddam få?

• Dødsstraff
      6
    • Livsvarig fengsel
      31
    • Han bør frifinnes
      3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å drepe for å straffe er i mine auge totalt forkasteleg. Like forkasteleg som drap av andre årsaker - og slik absolutt ikkje akseptabelt.

Mannen bør få fengsel.

Men synst vel ikkje alternative dine dekka alle mogelegheiter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i bunn og grunn ikke for dødsstraff, så jeg mener han heller bør sitte og råtne i fengsel på livstid.

Å få dødsstraff blir jo "god behandling" nesten,- for da slipper han å leve med det han har gjort.

Bedre om han sitter i spjeldet i en lang lang tid og så håper jeg han lider og at han får en svært svart samvittighet.

Håper at han hjemsøkes av sine ofre - big time!

Makan til ond og grufull person - ikke så mange av det kalibret :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo ganske mange fler muligheter enn dette. Straffen må også vurderes ut fra rettspraksisen til den domstolen som skal dømme ham og ikke minst HVA han evt måtte finnes skyldig i... Dette kan jeg alt for lite om.

Jeg har derfor ikke stemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for dødsstraff' date='kanskje kriminaliteten hadde gått ned da.[/quote'] :ler: Ja USA er jo er land uten vold, drap og kriminalitet...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du mener at det hjelper med fengselstraff?

Det er en helt annen diskusjon. Folk slipper ihvertfall ut i livet. Det er ikke terrorisme og drap samfunnet sliter mest med. Det er blind vold narko- og vinningskriminalitet. Har du tenkt til å straffe dette med dødsstraff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er iallefall sikkert: i USA er det et sørgelig faktum at de som settes i fengsel der, er MER kriminelle når de kommer ut igjen. kan ike klandre dem heller, for du skal bli ganske hardbarka for å tåle et langt opphold med svære rompiser og mye juling. det systemet funker IKKE!

dødsstraff er jeg egentlig og imot, for det kan virke inn på uskyldig dømte, dessuten er det en altfor lettvint måte å slippe unna på. (å dø er enkelt, å sone er ikke).

han burde tortureres skikkelig, det mener jeg seriøst. gjennomgå det han har latt sine borgere gjennomgå. jeg er veldig for "øye for øye" når det gjelder slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livslang fengsel er en bra straff for han-dødsstraff er jeg imot. Å gi signaler om dødstraff sier noe om hvordan man respekterer livet og dette gjenspeiler seg som oftes blandt folkets respekt for livet. Se til usa, der er barierene for å drepe et menneske ganske små, og der praktiserer de dødsstraff- tragisk :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i bunn og grunn ikke for dødsstraff, så jeg mener han heller bør sitte og råtne i fengsel på livstid.  

Å få dødsstraff blir jo "god behandling" nesten,- for da slipper han å leve med det han har gjort.  

Bedre om han sitter i spjeldet i en lang lang tid og så håper jeg han lider og at han får en svært svart samvittighet.  

Håper at han hjemsøkes av sine ofre - big time!  

Makan til ond og grufull person - ikke så mange av det kalibret :evil:

Det kommer vel an på måten han slaktes på da.

Har mange forslag jeg :sjarmor:

Han kunne sitte i et trangt bur i flere år for så å bli slaktet på en bestialsk måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det ikke den nåværende monarken jeg snakket om, og det vet du. Dukke-nikke strategien fungerer ikke her. Men, ja, det har vært mange vakre monarker.

Jeg synes ikke han skal slippe "for billig unna". Men "et liv i grusom tortur" gjenspeiler bare en umoden holdning.

Det er sånne som deg folk tenker på når de hører ordene "anarkistiske tendenser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis noen voldtok og mishandlet barnet ditt over flere år, syns du det er greit at vedkommende får kose seg i et fengsel resten av livet?

Det er ikke akkurat en småkriminell vi snakker om her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde
Så hvis noen voldtok og mishandlet barnet ditt over flere år, syns du det er greit at vedkommende får kose seg i et fengsel resten av livet?

Det er ikke akkurat en småkriminell vi snakker om her.....

Jeg blir oppgitt over sammenligningen her! Det er klart at om noen voldtar og mishandler et barn (det være seg en gang eller over flere år) så vil første innskytelse være hevn, men jeg håper for guds skyld at majoriteten av mennesker på denne jorden forstår at man ikke kan ta loven i egne hender allikevel.

Nå har ikke jeg prøvd å sitte i en fangeleir i Guantanamo, men tivler sterkt på at DET kan oppleves som et hotellopphold.

Syns du Tex skal prøve å uttale deg en smule mer som det voksne mennesket du sannsynligvis er, selv om du virker noe ung i tankene dine i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...