AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #21 Skrevet 3. januar 2012 Den som ikke prøver ut noe nytt (dytter grensene) blir sittende med gul ost resten av livet og tror at det er det eneste rette. Haha, nå vet jo du forbannet lite om mine matperferanser til vanlig da. Jeg tester vel ut nye ting oftere enn de fleste, men akkurat denne komboen syntes jeg hørtes motbydelig ut. I min verden fylles lefser med litt mindre mektige råvarer, og å ha en hel julemiddag inni lefsa høre for meg helt grusomt ut. Meg om det, og du om din smak.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #22 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har aldri hørt ordet fiskelefse. Hos oss bruker vi ordet potetlefse........ Jeg har heller aldri hørt om fiskelefse. Lefse, derimot, er fast tilbehør til både ribba, lutefisken og det meste annet av julemat. 2
CeeCee Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #23 Skrevet 3. januar 2012 Ok, slutt med catfightinga!!! Eller lag deres egen tråd! Til dere andre: Tusen takk for gode oppskrifter! Tar gjerne imot flere! Vil helst bruke ribba i varm mat (middager). Er ikke så glad i brødmat eller norske lefser... 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #24 Skrevet 3. januar 2012 Jeg pleier å lage en resterett med ferdigstekt ribbe der jeg lager en tomatsaus (av 1 boks hermetiske tomater) med løk, hvitløk, selleristang og gulrøtter som så får koke en stund. Gjerne også urter som rosmarin og timian. Deretter har jeg i avrente hermetiske kikerter (to bokser til en porsjon til to pers, altså ganske mye i forhold til tomatsausen) og ferdigstekte ribbestykker som får varme seg i sausen. Ha over masse hakket bladpersille tilslutt, og spis evt med litt brød til. Retten er basert på en oppskrift av Antonio Carluccio. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #25 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har aldri hørt ordet fiskelefse. Hos oss bruker vi ordet potetlefse........ Jeg har heller aldri hørt om fiskelefse og jeg er et voksent, opplyst menneske. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #26 Skrevet 3. januar 2012 I min verden fylles lefser med litt mindre mektige råvarer, og å ha en hel julemiddag inni lefsa høre for meg helt grusomt ut. Den kommentaren synes jeg var utrolig morsom! Humor er noe rare greier. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå