Snop Skrevet 9. februar 2012 #441 Skrevet 9. februar 2012 jeg vet det går over ganske raskt, men siden det er år siden jeg trente ordentlig styrketrening sist, så er jeg redd for skader hvis jeg presser meg for hardt i begynnelsen. Så jeg tar det heller litt rolig i starten, og øker på etterhvert. Mja. Jeg har ikke trent styrke i hele mitt liv. Hehe. Jeg bare innbiller meg at Jillian Michaels ikke hadde laget opplegget slik hvis det ikke var ment slik, og det er jo laget for at "alle" skal klare det. Men jeg kan ta feil, håper ikke jeg gjør det!
Brukernavn Skrevet 9. februar 2012 #442 Skrevet 9. februar 2012 Jeg trente meg også gjennom stølheten. Man varmer jo opp, og jobber seg igjennom smerten. (og jeg var også fullstendig utrent når jeg startet ) Jeg tenker at for at dette opplegget skal fungere slik det er ment å fungere må man faktisk trene 30 dager i strekk. At det er lagt opp nettopp med tanke på at man må det.. 1
Gjest Solsmil Skrevet 9. februar 2012 #443 Skrevet 9. februar 2012 Mja. Jeg har ikke trent styrke i hele mitt liv. Hehe. Jeg bare innbiller meg at Jillian Michaels ikke hadde laget opplegget slik hvis det ikke var ment slik, og det er jo laget for at "alle" skal klare det. Men jeg kan ta feil, håper ikke jeg gjør det! det kan sikkert stemme at det går fint å trene i 30 dager strekk, og jeg er enig i at jeg ikke tror hun hadde lagt det hvis det ikke var mulig uten å bli skadet. men samtidig så liker jeg å være på den sikre siden, og selv om jeg tror det går bra, så tar jeg det litt rolig i starten. Har hatt belastningsskader og senebetennelse flere ganger på grunn av trening, og jeg ønsker ikke å få det igjen. derfor tar jeg det rolig i starten, selv om det sikkert hadde gått greit å starte rett på de 30 dagene.
Snop Skrevet 9. februar 2012 #444 Skrevet 9. februar 2012 Akkurat ferdig med dagens økt, 3/30. Ca halvveis inn i det tenkte jeg at "HVORFOR GJØR JEG DETTE FRIVILLIG? JEG VIL IKKE MER! DET ER BEST OM JEG SLUTTER! NÅ!" og jeg er faktisk fortsatt litt betuttet her jeg sitter, men jeg bestemte meg for å fortsette likevel, og er glad for det nå Begynner å få litt bedre teknikk allerede, men er fortsatt litt nervøs for smertene jeg har. Er jo ikke vant til dette så jeg aner jo ikke hva som er normalt og ikke Men jeg må si at uansett om jeg er så støl får vondt bare jeg fiser, gir dette meg en helt enorm mestringsfølelse. Selv om det hadde vært utrolig moro om jeg merket synlige resultater, er det utrolig kjekt å se hva jeg faktisk klarer å presse meg selv gjennom. Jeg er så lei av å tenke "nei det klarer jeg ikke", som om jeg hadde en slags mutert kropp som ikke klarer det samme som resten av menneskeheten. Det å gi fullstendig beng i smerten og GJØRE DET LIKEVEL, aaaahhhhH! 1
Fortunatus Skrevet 9. februar 2012 #445 Skrevet 9. februar 2012 Hei, jeg har også begynt Gjennomførte økt 2 i dag og jeg er altså ganske dårlig trent! Jeg har gjennomført dette opplegget før, men kom bare til dag 18 før alt skled ut, så nå håper jeg klarer å slå min personlige rekord. Jeg har egentlig trent mest kondisjon før, men nå har jeg vært en sofagris i 2-3 måneder og det bittelille jeg hadde av kondisjon er nå borte (men 2 kg har sneket seg på kroppen min...), og jeg sliter faktisk nesten mer med kondisjonsdelene er styrketreningen, og kondisjonen skal jo være ganske enkel og grei.. Det går nå greit, og det er jo bare 20 minutter, og jeg er jo nesten ferdig før jeg har begynt
Snop Skrevet 9. februar 2012 #446 Skrevet 9. februar 2012 Hører dere forresten knekke/knirkelyder i skuldre, knær osv når dere holder på? Jeg gjør det, spesielt i dag, lurer på om det bare er sånn de første dagene? Håper ikke det er et dårlig tegn? Hadde ikke det den første dagen, bare de dagene jeg nå har vært støl.
Fortunatus Skrevet 9. februar 2012 #448 Skrevet 9. februar 2012 Fortsett slik røyskatt, du er snart halvveis :D Jeg har sett endel på youtube hvor folk har gått ned opptil 4-5 kg i løpet av disse 30 dagene, men er det realistisk? Forrige gang gikk jeg ned 1 kg på 18 dager, og det imponerte egentlig meg veldig, så hvis jeg klarer 1,5 kg nå så skal jeg være ganske fornøyd.
Rainbow Skrevet 9. februar 2012 #449 Skrevet 9. februar 2012 Fortsett slik røyskatt, du er snart halvveis :D Jeg har sett endel på youtube hvor folk har gått ned opptil 4-5 kg i løpet av disse 30 dagene, men er det realistisk? Forrige gang gikk jeg ned 1 kg på 18 dager, og det imponerte egentlig meg veldig, så hvis jeg klarer 1,5 kg nå så skal jeg være ganske fornøyd. Jeg gikk ned 4,5 kg. Men brukte to mnd, så fikk jo en ekstra mnd med bra kosthold og kaloriunderskudd i tillegg. Trente annenhver dag.
Bloodflowers Skrevet 9. februar 2012 #450 Skrevet 9. februar 2012 Dag 13/30 vel gjennomført. Hadde en blanda følelse i dag. Hadde lyst til å trene, men samtidig orket jeg ikke engang tanken på det! Men bestemte meg til slutt for å bare gjøre det. Hørte stemmen til Jillian i hodet mitt som sa "These abs don't come for free!" og "If You want to look like this, you've got to work like this!" Er fornøyd! Sliten og svett, men gjennomførte nesten alle repetisjonene på alle øvelsene, og det er en forbedring fra i går! Det var bare på den aller siste øvelsen at jeg ikke klarte alle repetisjonene, og det er jeg STOLT av!! Pusta og pesa, og kunne nok ha rivd ned stråhuset til de tre små grisene MEN, jeg pressa meg igjennom det! 1
Snop Skrevet 9. februar 2012 #451 Skrevet 9. februar 2012 (endret) tatt fra everydayhealth.com, Ask Jillian Michaels: Q: What are the rules for working out when you're still really sore from the day before? A: You should NOT train a muscle that's sore. The reason for this is that your body interprets exercise as stress; it's during the recovery time when the real work is being done. Think of exercise as the architect and recovery as the builder. If you work a muscle too soon after a training session, therefore, you will just break it down. Also, you shouldn't be sore for more than two days after a workout; if you are, you may have a slight injury or muscle strain. If this is the case, take it easy and give that muscle time to heal before training it again. What to do? Tror faktisk jeg tar meg en recovery-dag i morgen... trist, jeg vil ikke! Endret 9. februar 2012 av Snop
Gjest Solsmil Skrevet 9. februar 2012 #452 Skrevet 9. februar 2012 jeg bestemte meg for å trene til denne i dag også, selv om jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle vente en dag til. Jeg var sinnsykt støl i dag tidlig, men det gikk litt over utover dagen, og før jeg begynte å trene i dag, var jeg bare støl i lårene (og ikke så veldig egentlig). Og det gikk over all forventning:) Forrige gang klarte jeg ikke hele level en engang, tror jeg lå utslitt og kvalm på sofaen etter halve. denne gangen klarte jeg hele uten problemer i det heletatt. skal sies at jeg tok det litt rolig der jeg kjente at jeg var kjempestiv fra sist gang, men ellers ga jeg alt, og jeg kjente at jeg sikkert kunne klart å ta den en gang til etter jeg hadde hvilt en stund skal ta den en gang til i helgen, og så begynner jeg offisielt med den på mandag. skal prøve å ta alle dagene på 30 dager, med mindre kroppen sier noe annet.
Gjest Solsmil Skrevet 9. februar 2012 #453 Skrevet 9. februar 2012 tatt fra everydayhealth.com, Ask Jillian Michaels: Q: What are the rules for working out when you're still really sore from the day before? A: You should NOT train a muscle that's sore. The reason for this is that your body interprets exercise as stress; it's during the recovery time when the real work is being done. Think of exercise as the architect and recovery as the builder. If you work a muscle too soon after a training session, therefore, you will just break it down. Also, you shouldn't be sore for more than two days after a workout; if you are, you may have a slight injury or muscle strain. If this is the case, take it easy and give that muscle time to heal before training it again. What to do? Tror faktisk jeg tar meg en recovery-dag i morgen... trist, jeg vil ikke! var derfor jeg tenkte å ta en tilvenningsperiode med noen dager i mellom, slik at jeg unngår å bli noe særlig støl når jeg først begynner på de 30 dagene.
Mazilla Skrevet 9. februar 2012 #454 Skrevet 9. februar 2012 Ferdig med dag 30! Målte meg nå. Skriver resultatene her, siden flere har spurt hvordan det har gått med folk: Lår: -2,5 cm På det smaleste i midjen: -3 cm Hofter: -2,5 cm Navle: -6 cm Vekta står på stedet hvil, men så lenge kroppen føles strammere og jeg har mistet noen cm her og der må jeg jo bare være fornøyd! Ikke minst er jeg fornøyd med å ha fullført på 32 dager. Skulle gjerne ha klart det på 30, men det får bli neste gang.. Stå på alle sammen! 4
Gjest Solsmil Skrevet 9. februar 2012 #455 Skrevet 9. februar 2012 Ferdig med dag 30! Målte meg nå. Skriver resultatene her, siden flere har spurt hvordan det har gått med folk: Lår: -2,5 cm På det smaleste i midjen: -3 cm Hofter: -2,5 cm Navle: -6 cm Vekta står på stedet hvil, men så lenge kroppen føles strammere og jeg har mistet noen cm her og der må jeg jo bare være fornøyd! Ikke minst er jeg fornøyd med å ha fullført på 32 dager. Skulle gjerne ha klart det på 30, men det får bli neste gang.. Stå på alle sammen! gratulerer
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #456 Skrevet 10. februar 2012 Jeg fullførte Shred`en i går -- har hatt 2 hviledager, så fullførte på 32 dager, og har gått ned 3,7 kg på disse dagene I tillegg til å ha shreda har jeg også lagt om til et sunnere kosthold med mer grønnsaker/fisk, mindre pasta/ris/brød, og kutta ut godteri og brus på hverdager. Var i dårlig form, og overvektig når jeg begynte, og jeg kjenner at jeg er blitt sterkere i hele kroppen, samt at klærne sitter løsere. På dag 1/Level 1 klarte jeg såvidt å henge med på de modifiserte øvelsene (Jumping jacks var et h*lvete) , mens jeg på dag 10/Level 3 gjorde mesteparten av øvelsene på Nathalievis (og jumping jacks med vekter var greit) Lykke til videre alle sammen 4
Bloodflowers Skrevet 11. februar 2012 #457 Skrevet 11. februar 2012 Dag 4, level 2 gjennomført! Ikke like bra som i går, hadde noen flere pauser. Tok ikke alle repetisjonene på den siste hoppetau øvelsen, og ikke alle på den første plank-jacks. Tok heller ikke alle på den aller siste plankeøvelsen, men flere på den enn i går. Vet ikke om jeg ikke klarte det like bra i dag som i går fordi jeg ikke tok asmamedisinen, eller om det var fordi jeg tok en hviledag i går? Skal bli flinkere til å gjennomføre hver dag som jeg har mulighet. Nå er det bare drøye 4 mnd igjen til juni, og sommeren!
Gjest *Røyskatt* Skrevet 11. februar 2012 #458 Skrevet 11. februar 2012 16/30. Bedre enn noensinne Klarer fortsatt ikke alt på runde tre, men det er greit. Beveger meg ihvertfall hele tiden, med unntak av noen fem sekundere.
Lisa-Marie Skrevet 11. februar 2012 #459 Skrevet 11. februar 2012 Jeg tenkte å begynne i morgen, når jeg ikke er så fyllesyk
Snop Skrevet 11. februar 2012 #460 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har nå hatt to dagers pause, fordi jeg var nervøs for smertene, og spesielt nakken. Men nå har jeg kommet meg til hektene igjen og føler meg nesten helt normal, så i morgen er det på'n igjen! Har en juksedag i dag med smågodt og frossenpizza - det er tross alt Melodi Grand Prix i kveld, og jeg er tross alt på nullpunktet igjen Så... i morgen begynner jeg på nytt på 1/30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå