Gå til innhold

Rar hendelse under trening.. Ble veldig dårlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke trent strukturert styrke på noen måneder, men har vært veldig aktiv ellers, så formen har ikke tapt seg sånn sett. I dag tok jeg opp vektene igjen (1 januar og tid for å starte på nytt vet dere ;) ) og skulle trene litt. De første øvelsene prøvde jeg å gjøre tunge, men de gikk veldig lett, så det er tydelig at jeg likevel har trent enkelte muskelgrupper hardt selv om jeg ikke har stått og tatt utfall og knebøy osv. Men så prøvde jeg en øvelse som er ren statisk styrke, og eksplosiv styrke, og det gikk bra mens øvelsen varte. Så avsluttet jeg øvelsen, og synet ble helt flakkete, jeg så ingenting klart, det ringte i ørene, og jeg måtte slåss for ikke å kaste opp der og da, det var veldig ekkelt!! Bestemte meg for å trappe rolig ned og avslutte økten for i dag. Men hva skjedde, det har aldri i mitt liv skjedd før, var det det at jeg tok for hardt i, og er litt ute av form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som enten blodtrykksfall eller for lite væske. Vanskelig å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du godt hydrert og har et balansert kosthold? Dette skjer av og til med meg og når jeg tar i endel, spesielt om jeg ikke spiste et bra måltid 1-2t før og ikke drikker vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg visste i dag at jeg skulle trene i kveld, så jeg spiste og drakk smart da, for å si det sånn. Blodtrykksfall ja, det kan kanskje være det. Det minnet litt om den følelsen jeg får når jeg reiser meg for kjapt fra sofaen, en sjelden gang. Bare myyye verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn oppleves det rett før jeg besvimer. Altså akkurat sånn som du beskriver. Ringer i ørene, prikker i synsfeltet før det blir svart og blir vannvittig kvalm og svetter som en gris. Også bang, ligger jeg på gulvet.

Endret av Mynona-83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn oppleves det rett før jeg besvimer.

Ja, jeg følte at om det ble litt verre, så kom jeg til å svime av, men jeg konsentrerte meg om å puste dypt og rolig, og synet kom tilbake, kvalmen ga seg osv. Tydeligvis tok jeg bare for hardt i.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn oppleves det rett før jeg besvimer. Altså akkurat sånn som du beskriver. Ringer i ørene, prikker i synsfeltet før det blir svart og blir vannvittig kvalm og svetter som en gris. Også bang, ligger jeg på gulvet.

Ja, AKKURAT sånn, svetten kom kjempebrått, og plutselig ble det kaldt også, var rett før jeg gikk i bakken. Så ekkelt, hadde blitt skikkelig redd om jeg bare hadde svimt rett av. Stakkars :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer som regel å stoppe det sånn delvis. jeg setter meg ned når jeg merker det, og forter meg å få ta i vann og sjokolade.

For meg skjer det hvis jeg går for lenge uten mat mens jeg er i aktivitet. Eller hvis jeg har sovet litt dårlig og er i aktivitet over lang tid. Har litt lavt blodtrykk, så legene tror det er det som er grunnen.

Bare pass på å spise ordentlig før trening. Og ikke trene hvis du egentlig er sliten i kroppen fra før. Hvis det skjer flere ganger, kan det være lurt å ha en energibar i treningsbagen eller noe sånt, så du har noe du kan fylle på med for å bli bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd, jeg skal huske alt dette. Egentlig er jeg veldig utholden, godt trent, sterk osv alt det der, men akkurat i dag ble jeg tatt på senga for å si det sånn. Skal prøve å hindre at det skjer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...