Gå til innhold

Smøreost hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til frokost spiser jeg alltid 3 eller 4 knekkebrød med Jalapenio-ost (smøreost fra Kavli). Har et ganske godt lag, kan spise opp en tube på 3 frokoster.

Men hvor usunt er egentlig det? Det er jo så godt, og kan vel umulig være sunt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du bruker en tube på ca 9-10 knekkebrød, vil du få i deg 30-40 kalorier per knekkebrød, altså bare 120 kalorier. Knekkebrødene i seg selv er jo også kalorifattige, så tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for den frokosten der. Tvert i mot kan du kanskje spise litt mer? Du får vel ikke så mye mer enn 250 kalorier inn ved den frokosten du har nå.

Endret av isbiten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker en tube på ca 9-10 knekkebrød, vil du få i deg 30-40 kalorier per knekkebrød, altså bare 120 kalorier. Knekkebrødene i seg selv er jo også kalorifattige, så tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for den frokosten der. Tvert i mot kan du kanskje spise litt mer? Du får vel ikke så mye mer enn 250 kalorier inn ved den frokosten du har nå.

Usunt er ikke bare antall kalorier. Palmeolje er usunt for kroppen, det er ett ensformig kosthold også - selv om sistnevnte inneholder lite kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Hva med å bytte litt på med et annet pålegg også? :)

Tror forresten den jalapeno-osten inneholder rundt 15-16 gram fett pr. 100gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte litt på med et annet pålegg også? :)

Tror forresten den jalapeno-osten inneholder rundt 15-16 gram fett pr. 100gr.

Jammen det er så godt :fnise:

Har ordentlig dilla, hadde jeg hatt mulighet ville jeg spist det til lunch og middag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Man da synes jeg bare du skal nyte det :) Hvis jeg først er veldig glad i noe, så

spiser jeg det som regel helt til jeg blir lei, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...