rosaPanter Skrevet 31. desember 2011 #1 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg begynte på en høgskole utenbys, rett etter videregående. Har av den grunn mistet kontakten med nesten alle de vennene jeg hadde her i hjembyen. Har ikke veldig lett for å komme i kontakt med folk, så de få vennene jeg har har jeg i den byen hvor jeg studerer nå. Føler allikevel en trang til å komme hjem til familien i julen. På julaften er det veldig koselig. Da feirer jeg bestandig med familien, uten forventninger om å måtte henge med venner. Når det nå er nyttårsaften, har mine foreldre reist utenbys sammen med to vennepar. Derfor sitter jeg hjemme i kveld. Har fått tilbud om å være med søsteren min, men vil ikke at andre skal se at jeg er der på grunn av mangel på egne venner. Har også fått tilbud om å være med ei venninne på nyttårsfeiring, men der er det bare folk hun kjenner som ikke jeg kjenner. I tillegg har hun en kjæreste som hun sikkert blir opptatt med i kveld. Til tross for dette, kjenner jeg en litt lettelse nå. Jeg har servert opptil flere hvite løgner om hvorfor jeg er hjemme og er lettet over at det er unnagjort. Det er egentlig den erkjennelsen om å være ensom som er det værste med det hele! Flere som sitter hjemme på en kveld som denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmrk Skrevet 31. desember 2011 #2 Del Skrevet 31. desember 2011 Jepp! Se noen av de andre tråder med samme emne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt1 Skrevet 31. desember 2011 #3 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg ble plutselig syk før jeg skulle reise, søren så ubeleilig altså Nei, var i bøtta for to uker siden, og skal om to uker også, så greit å spare seg. Nyttårsaften nytes best med film, sjokolade og sofa fram til 23.50, så ut og se raketter, så mer film, sjokolade og sofa, så seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #4 Del Skrevet 31. desember 2011 Nyttårsaften er en dag jeg ikke bryr meg om faktisk. Jeg trives best med å bare være hjemme og se film eller noe. Jeg ble invitert på en fest idag, men takket pent nei, og sa jeg heller ville ta det rolig. Hun synes det var rart at jeg bare ville være hjemme alene i kveld, men alle er forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosaPanter Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 31. desember 2011 Hva sier du til nærmeste familie og eventuelle venner da, apekatt1? Hvis de lurer på hva du har gjort eller ska gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maya86 Skrevet 31. desember 2011 #6 Del Skrevet 31. desember 2011 Er også aleine hjemme ikveld. Hunden var ikke så begeistra for raketter og lydene så da vil jeg ikke dra i fra ho. syns igrunn bare det er kjempedeilig! Jeg og samboern har lagd god middag og sånn, og kosa oss, og det er det viktigste for min del. Han dro nettopp ut for å være med kamerater, og jeg får kose meg hjemme Er ikke så glad i fest og fulle folk, så passer meg fint at jeg kan bruke bikkja som unnskyldning til å være hjemme, så slipper jeg noe mer mas om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #7 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg sitter hjemme sammen med bikkja. Mannen er ute på fest. Har det bra i grunnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #8 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg sitter her alene. Har ikke så stort kontaktnett her i Oslo, bare bodd her i et par år, og jeg føler ikke for å trykke meg på selskaper der jeg ikke er invitert. Man føler seg alene, selv om det går helt greit. Tar en tur ned på Rådhusplassen nærmere midnatt, for å se fyrverkeriet. Så kanskje en pils eller to i sentrum før nattbuss hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 31. desember 2011 #9 Del Skrevet 31. desember 2011 sitter og drikker sjampis alene jeg Nå skal det sies at jeg ikke har mange venner i Bergen, heller, og at alle samboerne mine er hjemreist Man får det uansett bare så gøy som man vil det selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosaPanter Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg misunner dere som koser dere alene. Jeg gjør igrunn også det, men tenker mye på hva andre mener og tenker om at jeg er alene. Har sagt at jeg er syk da, men allikevel. Kos dere masse i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 31. desember 2011 #11 Del Skrevet 31. desember 2011 I fjor følte jeg meg som verdens mest ensomme person på nyttårsaften. Og jeg har grudd meg til denne kvelden i år. Men så langt går det veldig bra. Jeg har spist god mat, sett film og har sett en og annen rakett på utsiden av vinduet mitt. Så får vi se hvordan det blir når midnatta kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plague Skrevet 31. desember 2011 #12 Del Skrevet 31. desember 2011 Har spist middag med familien, og sitter nå alene med en GT og ignorerer det faktum at man skal feire kvelden. Tenker på kjæresten min som ligger syk på andre siden av verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #13 Del Skrevet 31. desember 2011 Neste år burde vi faktisk ha en KG-fest i Oslo. Jeg bor i med en del andre, men de reiser alle hjem i høytiden, og jeg har derfor den ganske store stuen for meg selv. Kanskje skal jeg invitere alle ensomme KG-ere til neste år, ta med egen vin og velvilje, så bringer vi det nye året inn sammen. Det blir sikkert en rar, men herlig samlig. Er da jammen verdt et forsøk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå