Gå til innhold

Jeg har ikke pusekatt - jeg har pysekatt

Nigella

Anbefalte innlegg

Katten min er en dyktig jeger som tar mus og småfugler i fleng. Mye ute på dagen, inne om natta. Han er 1,5 år og har bare opplevd en snøfrivinter fra før.

De siste dagene har vi imidlertid fått snø...

Det er rene julekortstemningen, opphold og ikke vind.

Når jeg åpner ytterdøra for å slippe ham ut som vanlig står han minst 3 meter inne i gangen. Han huker seg litt sammen (ser jo at det er kaldt ute, må vite), smaler øynene og løfter på den ene poten (som om den var våt og kald allerede). Så rygger han før han snur om og løper inn i huset.

:hoho:

Har hatt katt før,men aldri opplevd en slik total aversjon mot snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: mine er ikke noe særlig tøffe om dagen heller. Men husk, katter er middelhavsdyr :blunke: de liker varme peiser og store dundyner :blunke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mammadaltvofs, men hun elsker snø.

De gangene det har vært skikkelig med snø ute, så brøyter hun seg fremover med nesa først. :ler: Ser skikkelig smart ut. Og etterpå spiser hun snø.. tar sats, hopper fremover og tar en skikkelig jafs.

Det eneste problemet er når hun skal tisse. Da styrer hun fælt med å finne et sted der rumpa ikke subber nedi bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en innekatt som vi tok med på hytteferie en sommer. Hun klarte seg fin,fint som utekatt, men hun måtte inn for å tisse i kassa si. Du skulle sett henne første morgenen, jeg hørte hun mjaua utenfor døra og da jeg slapp henne inn stormet hun rett bort til kassa si og tissa så det skvalpa. Og det salige blikket - hun hadde nok holdt seg lenge :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med dyr!

Katten løper flere runder rundt huset (når han endelig har tatt seg en liten tur ut).

Han leter tydeligvis etter en bar flekk å sette rumpa på for å gjøre sitt fornødne!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

Forrige katta mi elsket snø! Hun tok gjerne fart og stupte gjennom snøfonna og kom kritthvit ut på andre sida. Nå stod hun for øvrig på døra og peip for at hun ville ut når det regnet også, og har faktisk blitt observert hoppende i sølepyttene på gårdsplassen. Mye tyder strengt tatt på at hun ikke helt skjønte at hun var katt, men trodde hun var hund... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...