Gå til innhold

Ja vi elsker , ny versjon


sebastianen

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon

Jeg synes det var et morsomt prosjekt. Blir ikke provosert av at nasjonalsangen blir eksperimentert med, men jeg er ikke så voldsomt nasjonalistisk av meg heller (bortsett fra på 17.mai og når vi vinner i sport ;))

Jeg regner meg nå som relativt nasjonalistisk (Norge er tross alt best :fnise:), men jeg lar meg ikke provosere allikevel. Eksperimentering og (forsøk) på nyskapning av nasjonalsymboler er i mine øyne bare sunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommentar under artikkelen på nrk.no:

"Maken til multikulturell propaganda. Dette er et direkte hån av Norge og vår nasjonal sang. Slik antinorsk faenskap vises bare på NRK. ARK.."

Hmmm, den skjønner jeg ikke. det er da minst 90 prosent nordisk utseende mennesker i videoen.

Var det de få ikke etniske nordmennene som synger Ja vi elsker , som skulle provosere oss ?

Er ikke det bra da ?

Endret av sebastianen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Vel, de som lot/lar seg provosere av dette er vel først og fremst de som i utgangspunktet kun hadde akseptert vinterblek, hvit hud på menneskene i videoen..

Tror jeg da.. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstemann/kvinne til mølla :

3097570457_5a4de1c4e7.jpg

:popcorn:

Tok den, mohahahahaw . Gnafs gnafs .

Endret av sebastianen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg skvatt litt helt i begynnelsen, fordi i løpet av noen få sekunder, etniske ikke-norske så ut til å bli helt dominerende, men etter kort tid gikk det over til et overveldende antall hvite og dette fortsatte hele veien ut.

Det var også en hijab-dame der, og med tanke på hvordan enkelte "med utenlandsk opprinnelse" velger å jobbe hardt for å beholde sin egen kultur, fjernt fra den norske, blir det litt pussig med tanke på den rot-norske, patriotiske/nasjonalistiske teksten denne sangen har, og med sin sterke etnosentrisk hyldest til våre forfedre.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ja,_vi_elsker_dette_landet#Tekst

.. Men mest av alt syns jeg det var ganske ille å høre på en del av disse grusomme stemmene, og få alle disse nærbildene klint opp på skjermen.

Hvorfor noen skulle la seg provosere? Vel det skjer jo alltid når noen våger å tukle med tradisjoner og nasjonalhelligdommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Joda, "ja vi elsker" er langt på vei historien om Norge..

Men sett fra et multikulturelt ståsted er det kanskje mer PK å bytte den ut med Stella Mwangis "Haba Haba"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, "ja vi elsker" er langt på vei historien om Norge..

Men sett fra et multikulturelt ståsted er det kanskje mer PK å bytte den ut med Stella Mwangis "Haba Haba"?

Å grøss, det er makkverk det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er fint at vi kan vise at vi er så stolte av landet Norge at vi kan dele det med andre på denne måten. Det var forøvrig ett vakkert stykke musikk som ga gåsehud på enkelte steder, noe som også kan tenkes kommer av at jeg synes nasjonalsangen vår er så nydelig i utgangspunktet.

Dette er som nevnt over kunst, på sitt beste, hvor artisten har tatt seg friheter uavhengig av hor mange som blir fornærmet, til glede for de som klarer å se på dette som ett tilskudd til musikkverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skuffende lite provosert -eller engasjert, i denne saken, da denne "remixen" rett og slett er et møkkadårlig musikksammensurium tilsatt noen middelmålige bilder.

Hallo... Prøv å høre den uten å se på bildene. Hjertet svulmer ikke akkurat av nasjonalfølelse. Minner mest om en musikktime på barneskolen (og ikke på en positiv måte) :filer:

edit: feil preposisjon

Endret av Knirke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeeeest

Det var forøvrig ett vakkert stykke musikk som ga gåsehud på enkelte steder, (...)

Dette er som nevnt over kunst, på sitt beste, (...)

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasjonalsangen står så fjelstøtt at den tåler dette uten at det virker støtende. Nå er ikke det å høre musikk på laptoppen noe høydare i utgangspunktet så vanskeligå bedømme kvaliteten på verket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...