Gå til innhold

Ja vi elsker , ny versjon


sebastianen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er veldig provoserende å ha litt nasjonal stolthet. Det er jo ikke lov lenger...

men denne versjonen uutrykker vel ikke mer nasjonal stolthet enn orginalen ?

Forøvrig har jeg så mye nasjonal stolthet jeg vil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Kan neppe erstatte originalen.

Men det er en ny vri på ja vi elsker. På en kunstnerisk måte. Kan ikke si at jeg blir provosert, ser på det som kunst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan neppe erstatte originalen.

Men det er en ny vri på ja vi elsker. På en kunstnerisk måte. Kan ikke si at jeg blir provosert, ser på det som kunst.

Nei, erstatte orginalen gjør den neppe , det blir for komplisert å få skolebarn og amatørkor til å synge på den måten .

Ja, et kunstnerisk uttrykk var det jeg og mente, men ikke et som provoserer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Nei, erstatte orginalen gjør den neppe , det blir for komplisert å få skolebarn og amatørkor til å synge på den måten .

Ja, et kunstnerisk uttrykk var det jeg og mente, men ikke et som provoserer .

Absolutt, jeg tror vi er enige her.

Jeg blir lett provosert om det var noe som skulle tråkket på det norske flagget. Har god del nasjonal stolthet, tror det betyr litt ekstra for oss som har tjenestegjort utenlandsk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bustenskjold

Opprørt ble jeg ikke.

Men jeg følte ikke andektigheten og nasjonalfølelsen ved å høre på.

Spesielt "bråket" som startet ved ca 2 minutter + ut i videoen fant jeg forstyrrende.

Så jeg kan ikke si jeg likte det, men er hverken opprørt eller provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprørt ble jeg ikke.

Men jeg følte ikke andektigheten og nasjonalfølelsen ved å høre på.

Spesielt "bråket" som startet ved ca 2 minutter + ut i videoen fant jeg forstyrrende.

Så jeg kan ikke si jeg likte det, men er hverken opprørt eller provosert.

Enig med deg og jeg (jøss, det er ikke ofte jeg er så enig med folk )

Jeg tror kanskje kunstneren har bomma litt om han mente å lage en provoserene utgave av Ja vi elsker .

Jeg tror ikke denne vil skape de store debattene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Enig med deg og jeg (jøss, det er ikke ofte jeg er så enig med folk )

Jeg tror kanskje kunstneren har bomma litt om han mente å lage en provoserene utgave av Ja vi elsker .

Jeg tror ikke denne vil skape de store debattene .

Nei, jeg tror ikke han ønsket å provosere.

Helt ærlig tror jeg ikke han har skjønt hvor dypt den norske nasjonalfølelsen egentlig sitter.

Jeg tror han har gjort et forsøk på å "folkeliggjøre" nasjonalsangen, og at han faktisk ikke har forstått at "Ja vi elsker" kanskje er selve symbolet på folkets identitet..

Hmm, den ble seig å forklare, men hvis du gidder late som du skjønte det skal du få en seigmann.. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke han ønsket å provosere.

Helt ærlig tror jeg ikke han har skjønt hvor dypt den norske nasjonalfølelsen egentlig sitter.

Jeg tror han har gjort et forsøk på å "folkeliggjøre" nasjonalsangen, og at han faktisk ikke har forstått at "Ja vi elsker" kanskje er selve symbolet på folkets identitet..

Hmm, den ble seig å forklare, men hvis du gidder late som du skjønte det skal du få en seigmann.. :popcorn:

Jeg skjønner akkurat hva du mener ( gi meg en seigmann, en rød en !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var et morsomt prosjekt. Blir ikke provosert av at nasjonalsangen blir eksperimentert med, men jeg er ikke så voldsomt nasjonalistisk av meg heller (bortsett fra på 17.mai og når vi vinner i sport ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er hverken opprørende eller provoserende - men derimod temmelig kjedelig, over hode ikke nyskabende, og tidvis relativt slett håndverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Oi jeg likte den kjempegodt jeg, ikke sånn ha den på iPoden godt, men syns den var fin :jepp:

Eneste som ødela for meg var dama på 03.13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Ikke spesielt provoserende dette nei, hva var det egentlig som skulle provosere!? :klo:

Jeg likte den forsåvidt heller ikke, men det er fordi jeg synes "Ja vi elsker" er mer enn fin nok i utgangspunktet, og at det var altfor mye bråk og sikkert "kunst" for min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bustenskjold

Jeg skjønner akkurat hva du mener ( gi meg en seigmann, en rød en !)

Faen du skulle vært jente :skratte: :skratte:

Jeg liker best de grønne & gule :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeeeest

Kommentar under artikkelen på nrk.no:

"Maken til multikulturell propaganda. Dette er et direkte hån av Norge og vår nasjonal sang. Slik antinorsk faenskap vises bare på NRK. ARK.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...