Gå til innhold

Snart 30 og ikke lenger attraktiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg leste dette tenkte jeg at jeg er i akkurat samme situasjon. Jeg er 30 og sliter mye med å få jobb. Alle prøver seg på en indirekte måte å spørre om jeg har planer å få barn snart (de spør om jeg har planer som kan forhindre meg å være på jobb) og selvfølgelig får jeg aldri stillingen selv om jeg er godt nok kvalifisert og har strålende referanser.

Hva er det som er galt med meg - 30, gift, uten barn? Hvorfor er det så umulig å få fast jobb (jobber som tilkallingsvikar i bemanningsbyrå per i dag - de eneste som ville ha meg) når man er 30 og ikke har barn? Ja, jeg vil ha barn. Ja, det betyr å få permisjon og være borte fra jobben. Men er det lov å diskriminere oss, kvinner med partner og uten barn som er så "gamle"? Jeg blir rett og slett forbanna ... :cry3:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nuppdupp

det har da ingenting med at du er 30 år gammel å gjøre. er du over 60 har du lov til å klage på det. pappa fikk ny jobb etter at han var 60. det kommer helt ann på hva du søker og hvor mye erfaring du har. sier seg selv at du ikke blir ansatt på typiske steder der alderen er fra 13-20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligheten for at det er andre søkere som er bedre, i firmaet sinne øyne, er jo og til stede da;-)

det er klart at dinne mistanker kan være riktige, men det kan også være at det er naturlige grunder til at du ikke velger deg, men ikke gi opp, plutselig en dag sitter du der med både gubbe, unger og jobb:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har da ingenting med at du er 30 år gammel å gjøre. er du over 60 har du lov til å klage på det. pappa fikk ny jobb etter at han var 60.

Du skjønner at dette har å gjøre med at kvinner på 30 blir ansett for å være rugeklare? Kvinner på rundt tredve er like lite attraktive som menn på 60+ på arbeidsmarkedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider