Gå til innhold

Kalorifattig mat = farlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på diett, og prøver å få i meg minst mulig kcal,selv om jeg spiser. En dag kan feks være

Frokost: Havregrøt

Lunsj: stor salat med tunfisk og avocado + brød og egg

Middag: Kyllingfilet og grønnsaker

Kvelds: Havgregrøt

Selv om dette er kalorifattig blir jeg -mett- og jeg lurer på om det er farlig å ligge så lavt på kaloriene, selv om jeg får i meg masse sunn mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke dette høres for lite ut. Er omtrent det jeg spiser i løpet av en dag, bortsett fra at jeg ikke pleier å spise kvelds. Bytt ut kylling med laks og annen fet fisk et par-tre ganger i uken, så trenger du ikke tran, og får mer fiskeprotein, som også er veldig sunt. Laks har jo litt mer kalorier enn kylling, men ikke så innmari mye per 100 g (tror det er en forskjell på ca 80 kcal). Blir du mett og føler deg opplagt, synes jeg dette er en fornuftig diett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bomullsdott

Jeg syns det høres for lite ut. Det greiene der kan umulig komme på mer enn 1000 kalorier, noe som er halvparten av hva du bør ha i deg for at alle prosessene i kroppen din skal fungere optimalt.

Selv om du blir mett, betyr ikke det at det er "nok". Maten er ikke bare for å hindre sultfølelse, den er også for å holde deg i live, og sørge for at alle organene for nok vitaminer/mineraler og drivstoff.

Da jeg slanket meg, gikk jeg ned hele 27 kg. Jeg spiste mye mer enn det der.

Du kan øke matinntaket, men det er viktig at du også trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...