Gå til innhold

Siktet for mord

Fremhevede innlegg

Skrevet

1. Å være siktet er ikke det samme som å være skyldig.

2. MAAAAAANGE mennesker har vært siktet for grove handlinger, og deretter blitt frikjent, enten ved at saken ble henlagt, eller funnet uskyldig i retten.

HVIS det likveel skulle gå dithen at han ble DØMT for denne handlingen, hadde nok dette satt meg på en prøve. Men jeg tror aldri jeg ville ha frastøtt mitt barn. Jeg ville nok tatt klart og tydelig avstand fra det, og også gitt klar beskjed om at straffen er noe som man fortjener. Så hadde man vel tatt det pø om på etterhvert som årene hadde gått.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jeg hadde gjort tror jeg hadde vært veldig avhengig av hva slags type drap det var og hva som var grunnen. Drap gjort i selvforsvar hadde jeg støttet barnet mitt i, drap type planlagt torturdrap/barnedrap hadde jeg ikke klart å tilgi og jeg hadde ikke støttet barnet mitt. Ei heller tror jeg at jeg hadde klart å se barnet i øynene igjen.

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Jeg har ikke barn, men er ganske sikker på at jeg hadde hatt problemer med å godta sønnen min lenger. Fordi det betyr at jeg måtte godtatt at jeg selv feilet som mor, og det er en vanskelig feil å innrømme.

Skrevet

Det er nok sant at det er noe helt annet å stå i situasjonen enn å tenke ut prinsipper på forhånd. Men jeg synes det høres rart ut å være avvisende til en sønn som har drept i militær regi. Da kan man jo i utgangspunktet ikke akseptere at sønnen er yrkesmilitær?

Men jeg tror også at selv om det kan være vanskelig å tenke på at sønnen har drept noen (også om det er snakk om yrkesmilitære i krig) og man sliter med å koble slike handlinger opp mot den søte, uskyldige lille gutten man har oppdratt, så forsvinner nok ikke kjærligheten. Ikke hos normalt oppegående foreldre i hvertfall.

Hele familien er splittet.

Mor har sagt at hun vil aldri kunne se på meg som den personen jeg var. Samme har yngre søster sagt.

Mens min far og eldre søster er stolte av meg.

Selv om jeg ikke har tatt livet av noen sivile, så er det enkelte dager som er hardere enn andre.

Skrevet

Hvordan ville du reagett om din sønn ble siktet for mord? Ville du brutt all kontakt eller hadde du støttet sønnen din? Ville du uansett trod han var uskyldig?

Tror ikke noen av vet hva vi vil gjøre i en slik situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...