Gå til innhold

kvinner og storhetsvannvidd


waco

Anbefalte innlegg

Ivanka, egentlig burde kvinner gått i fakkeltog...

TAKK FOR AT våre brutte EKTESKAPSLØFTER IKKE FÅR NOEN KONSEKVENSER for oss kvinner...La oss kvinner fortsatt slå mynt og kroner og enda flere sydenturer på denne eldgamle ordningen med forfordeling av kvinner...

La oss kvinner beholde vårt udiskutable krav om å få dekket alle utgifter ved våre såkalte uforutsette graviditeter...Ingen kvinner er vel idag istand til å håntere ansvartet for egen kropp....Ingen graviditets test er enkel nok til å forstå. for en kvinne..Angrepillen later vi som vi ikke kjenner.....Og abortpille hva er vel det ?

La menn ta ansvaret for din kropp.....din økonomi...din livslykke...din værdag og helligdag i fra evighet til evighet...

*frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er kvinner som tar skrittet for å få skilsmisse, beviser vel ikke annet enn at det er dem som gjør noe med situasjonen. Igjen fornærmer du mannen waco, for hvis det hadde vært noe tak i han hadde han gjort noe for å redde ekteskapet sitt.

Ærlig talt: Først gjør menn alt for å slippe å bli "lurt" til å bli far (de fleste vet vel nå at prevensjon kan forhindre slikt?) - så blir de "lurt" inn i ekteskapet, så blir de "lurt" til å skilles, "lurt" fra barna og alle pengene. For noen ynkelige sjeler disse mennene må være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke noen vits i å krangle på noen av påstandene som Waco kommer med her?? For det er fakta at kvinner flest har hoved omsorgen for barna ved en skilsmisse eller andre former for samlivsbrudd. Det ER vanskelig for en far å gå rettens vei for å få omsorgen for barna sine, og det ER lett for en mor å forkludre samvær barna skal ha med sin far. Dette er noe vi alle vet, men vi vet også med oss selv at VI ville aldri gjort noe slik mot våre barn. Ikke sant? Men å nekte for at det skjer, vel... det blir som å lukke øynene.

Hva kan gjøres er spørsmålet. Hva kan gjøres for å sikre barnas rett til å beholde pappa'n sin?

Hvis far er en egnet omsorgsperson så mener jeg at dersom mor forkludrer samvær bunnet i egoistiske grunner, så bør far overta omsorg for barna. Jeg mener at bøter mot mor bør iverksettes på et tidligere spørsmål. Jeg mener det bør være en instans som griper inn på et tidligere tidspunkt, for vi snakker om barnas rett til å få være glad i begge sine foreldre. Jeg mener at det er omsorgssvikt dersom den ene av forelderen nekter barnet/barna å være sammen med den andre. Og når det er slike saker, så er det som oftes mor som trekker i trådene. Og det er faktisk blodig urettferdig for de fedre som ønsker å tilbringe tid med barna sine. Kvinner kan ikke lage barn alene. Kvinner EIER ikke barna sine. Ikke mer enn far i alle fall. Å trekke inn mishandlingssaker blir for..... tja..... for vagt, rett og slett. Det blir faktisk en helt annen problemstilling.

Når det gjelder skilsmisser og hvem som oftest tar ut disse... vel... der er jeg blank.. Men at det er veldig lett å gi opp i dag... DET tror jeg på. Det har med samfunnsutviklingen å gjøre. Kvinner er ikke avhengig av mannen for å klare seg i dag. Samfunnet er i stadig forandring. Vi forandrer oss fort... alt skal gå så fort... vi har det så travelt.. *vips* så har vi glemt hverandre i parforholdet... og det ryker... Men det synes jeg også er en helt annen debatt...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Cassandra, i motsetning til de andre umulige damene ser det ut som du klarer å se ting fra forskjellige vinkler!

Bravo!

Waco

...et lite hint til dere andre kvinner....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...